TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er lov Ã¥ laste pÃ¥ en bil?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #162261  av Lilli

Tja hva er lov å laste på taket på en personbil? Høyde, bredde og lengde? :wink:

#162271  av SMT

det meste er vell låvt og laste på taket,så lenge det er under 2,6m brett.og stikker det uttfør bilens lengde må det merkes med en plastpose eller lignende. og max kg. man kan laste på taket på en normal bil er 40-45kg.

#162277  av BrennaRacing

Mener det står oppgitt max vekt på taket i vognkortet!?!

#162287  av FireWalk

Man må huske på at når man laster ting på taket så forværres kjøreegenskapene til bilen betydelig da man får et høyere tyngdepunkt... :wink:

#162299  av bose

nå er det vel ikke mange som planlegger å ta runder på rudskoggen eller våler med et kjøleskap eller liggnende på taket :lol:

#162308  av FireWalk

bose skrev:nå er det vel ikke mange som planlegger å ta runder på rudskoggen eller våler med et kjøleskap eller liggnende på taket :lol:
Hehe! nei det er er vel heller tvilsomt, men det er fremdeles mange som har gått i grøfta fordi de ikke har vært forberedt på at bilen ligger dårligere på veien når de laster full skiboksen med tung last. Spesielt nå på glattisen kan man få seg en overaskelse. :)

#162562  av jonny on the spot

mener å huske at jeg lastet 19 stk 75 mm soilrør a 20kg (hvert rør) på taket på en hiace en gang. livet som innsats å kjøre bilen, u do the matte :lol: :lol:

#162575  av mr_2

jonny on the spot skrev:mener å huske at jeg lastet 19 stk 75 mm soilrør a 20kg (hvert rør) på taket på en hiace en gang. livet som innsats å kjøre bilen, u do the matte :lol: :lol:
19*20kg=taksenking ved første fartsdump :lol:

#162597  av Lilli

En venn av meg skal ta teorien i Danmark i dag og i boken der står det om last på taket: Hold dere fast!!!

Bredde max 2,55 Meter
Høyde 4,00 Meter
Max lengde 12 METER

Og i Danmark har de og et helt annet syn på kjøring i ruspåvirket tilstand!!

Eg er LITT sjokka.. :roll:

#162601  av sleeper

Lilli skrev:En venn av meg skal ta teorien i Danmark i dag og i boken der står det om last på taket: Hold dere fast!!!

Bredde max 2,55 Meter
Høyde 4,00 Meter
Max lengde 12 METER

Og i Danmark har de og et helt annet syn på kjøring i ruspåvirket tilstand!!

Eg er LITT sjokka.. :roll:
hehe.. se for deg en hiace med en 4 meter høy kloss på 100kg på taket! denne klossen har selfølgelig tyngepungtet på toppen og bilen prøver og svinge!! det skulle jeg betalt for og se.... :D :D :D (litt seint for meg her... fantasien løper løpsk..)