TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• UPen har lite Ã¥ gjøre.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #161732  av j.larssen

Kjører idag mot byen da jeg ser en politi bil et stykke bak meg, sjekker belte og farten, joda alt i orden her. Da politiet plutselig hiver på sirene,blålys og kjører helt opp i hekken på meg og blinker meg til siden. :? Tenker hva pokker har jeg gjort nå. Dette skjer selvfølgelig rett utenfor den lokale butikken, så jeg har nok en del å forklare naboer tiden fremover. iallefall! Der står jeg da med en politi bil som hvelger å ha blå lysene stående på av en eller annen grunn. Grunnen til dette opptrinnet fra UPen er følgende, de lurer på om jeg har fått godkjent vingen jeg har på bilen!!!! :x Og får bot for at jeg ikke har gyldig vognkort på toppen av alt. :evil: Takk og lov for at vi har "onkel" politi til å passe på.

#161739  av aneriks

er tragisk av og til altså... er ikke mere og si. har du uorginal vinge??

#161744  av j.larssen

Uorginal vinge ja.. Men ser ikke behovet for full utrykning av den grunn. Ville kjørt til siden om de bare hadde blinket på meg. Men bra historie da. :)

#161772  av Andreazz

Bare si til nysgjerrige naboer at du hadde bilen full av amo og ulovlige våpen som skulle sendes til en Islamsk terror gruppe på østlandet.. Men heldighvis kom du unna det fordi du bestakk betjentene med penger fra Nokas ranet som du også hadde liggende i bilen 8)

#161789  av Mr2 Mk2

Hvilken vinge har du da?

#161806  av j.larssen

Hehe! :D Verdt et forsøk.. :)
Blir muligens 98+ vinge om jeg ser meg råd. Håper å få ordnet den en del tilACR. :?
Vedlegg
MR2-4.jpg
MR2-4.jpg (7.56 kiB) Vist 1748 ganger

#161807  av j.larssen

Hehe! :D Verdt et forsøk.. :)
Blir muligens 98+ vinge om jeg ser meg råd. Håper å få ordnet den en del tilACR. :?
Vedlegg
MR2-4.jpg
MR2-4.jpg (7.56 kiB) Vist 1747 ganger

#161811  av aneriks

antar at du ikke hadde godkjennings papirer på den vingen?? hva gjorde de med det? måtte du demontere?

#161815  av j.larssen

Bilen er importert for et par måneder siden og godkjent inn i landet med den vingen, men er ikke skrevet noe i vogn kortet. :?
Så må på bil tilsynet å få den godkjent inn til videre.
Truet med å ta den av på stedet.. Skulle tro de hadde bedre ting å ta seg til.

#161821  av Larsen

kan jo godt forstå hvorfor de ikke ønsker slike!

#161823  av j.larssen

Larsen skrev:kan jo godt forstå hvorfor de ikke ønsker slike!
Tenkte på?

#161827  av egotrip

tenk deg en syklist som sklir på glatta og inn i siden på bilen din .. du er i fart og han blir "slengt" bakover så treffer han den vingen din .. hadde ikke blitt et pent syn :p

Kanskje noe sånt han tenkte på ?

#161830  av tommis

egotrip skrev:tenk deg en syklist som sklir på glatta og inn i siden på bilen din .. du er i fart og han blir "slengt" bakover så treffer han den vingen din .. hadde ikke blitt et pent syn :p

Tenk vis jeg hadde vært ute å kjørt med en Hilux eller en gammel Hiace. Det hadde ikke vært noen bedre for en sykkelist!
Skal vi ikke forby de bilene da!?
Ville heller ha rulla over en "myk" aluvinge festa m 4 skruer enn igjennom ruta på en feks. Hiace!

#161834  av j.larssen

tommis skrev:
egotrip skrev:tenk deg en syklist som sklir på glatta og inn i siden på bilen din .. du er i fart og han blir "slengt" bakover så treffer han den vingen din .. hadde ikke blitt et pent syn :p

Tenk vis jeg hadde vært ute å kjørt med en Hilux eller en gammel Hiace. Det hadde ikke vært noen bedre for en sykkelist!
Skal vi ikke forby de bilene da!?
Ville heller ha rulla over en "myk" aluvinge festa m 4 skruer enn igjennom ruta på en feks. Hiace!
Må si meg enig med "Tommis" Skulle jeg være så uheldig å treffe noen slik at de går over bilen, tror jeg ikke alu vingen har så mye å si fra eller til. Tror ikke denne vingen ville gjort sort større skade en foreksempel en supra vinge.

#161843  av VeilSide

Folk kan mye lettere hekte seg i en slik vinge enn i en Hiace ... Det er snakk om å komme inn på vinga via sidene på bilen og ikke forfra.

Du får den nok ikke godkjent er jeg redd.