TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny Celica/MR2?!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #157622  av @lpher

Nytt for meg dette :D

Noen som vet noe mer? :D

"Ny sportsbil neste år…
Toyota er også kommet meget langt med en ny Celica. Sportsbilen vil komme i 2007, og den blir en blanding av coupè og kabriolet. Dermed kan den erstatte både Celica og MR2 i en og samme bil."

http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php ... 298&tid=16

#157624  av CelicaTurbo

har hørt om det der, og coupé/cabrio-blandingen er bekreftet, men jeg tviler sterkt på at den får navnet Celica, og jeg føler meg ikke spesiellt sikker på at det blir noe som kan kalles sportsbil, heller at det er en bil som kan konkurere med f.eks Peugeot 307CC

#157631  av celicat23

CelicaTurbo skrev:har hørt om det der, og coupé/cabrio-blandingen er bekreftet, men jeg tviler sterkt på at den får navnet Celica, og jeg føler meg ikke spesiellt sikker på at det blir noe som kan kalles sportsbil, heller at det er en bil som kan konkurere med f.eks Peugeot 307CC
Eller så blir det mer av "det vanlige", hvor andre land får en gøy motor (noe med turbo f.eks :)) mens i norge får vi en utvannet utgave med en eller annen corolla motor montert.

#157657  av jsun

CelicaTurbo skrev:har hørt om det der, og coupé/cabrio-blandingen er bekreftet, men jeg tviler sterkt på at den får navnet Celica, og jeg føler meg ikke spesiellt sikker på at det blir noe som kan kalles sportsbil, heller at det er en bil som kan konkurere med f.eks Peugeot 307CC
Uff..... om de bruker Celica navnet mot en Pug Cab.... og mener det er en bil i samme klasse :shock: :roll:
Celica er og bør forbli en "sports" bil 8)

#157665  av Kebab gud

blir nok mer lik merceds SLK .. bare ikke så homofilt

PS: angående den corolla saken .. så er den utviklet av Subaru ..
(en av de første tingene som ble kjent om Toyotas oppkjøp av gamle GM aksjer i subaru)

#157718  av Erlend

Gjetter på et eller annet todørs med nedfellbart ståltak jeg... Dette blir spennende :) Tok Toyota Norge offisielt inn Corolla Turbo forresten?