TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har kjøpt RHD som en gjordt om til LHD?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #156788  av arctic_celi

Noen som har kjøpt eller vet om noen som har kjøpt en RHD og gjordt den om den til LHD i Dubai?
Har lest litt rundt og det sies at Dubai ligger 3-4 ganger lavere en oss i kostnadsniva på slike ting. Så det er vel lurt å få det gjordt der...
Japan auto sier at det vil koste 30.000 - 50.000 å få gjordt det i dubai.. men anbefaler det ikke siden det er litt forskjellig kvalitet på arbeid osv..
(Supra er vist mest egnet for ombygging pga at det har orginale komplette dashbord...komplette LHD ledningsnett og bremserør..osv osv)

Er prisen riktig?
Noen som har hadt problemer med konverterte biler?
Noen er som har noen erfaringer på dette?

Bare lurer jeg... nysjerrigheten lenge leve :D
 #156885  av @lpher

arctic_celi skrev:Noen som har kjøpt eller vet om noen som har kjøpt en RHD og gjordt den om den til LHD i Dubai?
Har lest litt rundt og det sies at Dubai ligger 3-4 ganger lavere en oss i kostnadsniva på slike ting. Så det er vel lurt å få det gjordt der...
Japan auto sier at det vil koste 30.000 - 50.000 å få gjordt det i dubai.. men anbefaler det ikke siden det er litt forskjellig kvalitet på arbeid osv..
(Supra er vist mest egnet for ombygging pga at det har orginale komplette dashbord...komplette LHD ledningsnett og bremserør..osv osv)

Er prisen riktig?
Noen som har hadt problemer med konverterte biler?
Noen er som har noen erfaringer på dette?

Bare lurer jeg... nysjerrigheten lenge leve :D
Du må jo omtrent ha en hel donor-Supra....så du må kjøpe....1 stk RHD-Supra...1 stk. lettere skadet LHD-Supra...PLUSS at du må få noen til å sette ihop byggesettet! :D

Tror nok det blit ADSKILLIG billigere for deg å bare få tak i en kurant LHD-Supra istedet :)

#156980  av arctic_celi

I det eksemplet som jeg la fram så går det ann å få noen spesialister i Dubai til å gjøre dette. De har lang erfaring med dette pga av forskjellige årsaker....

Noen av de grunnene kan du lese her :
http://www.tp-r.com/index.php?id=23

SÃ¥ det er ingen her som har gjordt importert en slik ombygd bil? :(

Å kjøpe en LHD og RHD bil hadde blitt litt i det dyreste laget ja :)

#156997  av @lpher

Tja..du kan jo kontakte dem...for å høre hva de skal ha for en kurant RHD mkIV Supra...inkludert ombygning til LHD (som du kun har deres ord på er utført av folk som vet hva de holder på med)

Jeg vil ble MEGET overasket om det totalt blir billigere enn å kjøpe en vanlige LHD Supra fra fks. USA :D

En annen ting er at en "ombygd" bil...kan ikke sammenlignes med ett umodifisert eksemplar med hennhold til pris ved videre salg :wink:

#156998  av @lpher

arctic_celi skrev: SÃ¥ det er ingen her som har gjordt importert en slik ombygd bil? :(
Så vidt jeg kjenner til så er det Quicksilvers prosjekt som er det første RHD -> LHD-prosjektet i norge :) Er ett tilsvarene prosjekt pågang i Trondheim også...men godeste Mjølhus har litt for mange jern i ilden til at ting går kjapt unna :wink:

#157048  av spkstrp

mener å huske at noen på 200sx forumet har en skyline som er konvertert i dubai. De brukte vist et bluebird dash? .. Fikk inntrykk av at kvaliteten var grei, men ikke noe mer.

#157450  av @lpher

@lpher skrev:Er ett tilsvarene prosjekt pågang i Trondheim også...men godeste Mjølhus har litt for mange jern i ilden til at ting går kjapt unna :wink:
Update her...er visstnok godt i gang med dette prosjektet :)

#158748  av arctic_celi

spkstrp skrev:mener å huske at noen på 200sx forumet har en skyline som er konvertert i dubai. De brukte vist et bluebird dash? .. Fikk inntrykk av at kvaliteten var grei, men ikke noe mer.
Skyline har ikke orginale LHD dashbord... derfor må de kappe det opp og lime det sammen på en måte... er ikke rart at det ikke er bare "greit".
Men til supra'en går det ann å kjøpe nye deler til alt har jeg hørt... dashbord.. ledninger... osv osv..

Så Mjølhus driver å bygger det selv altså?
Ja... det høres ikke billig ut.. eller enkelt... spør du meg. Importerer han alle delene? eller har han en krasja LDH donor bil?

men men... når han gjør det selv... da vet han at alt er bra gjordt i det minste ;)