TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• har kjøpt bruksbil/kommende konebil

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #156385  av CelicaTurbo

På mandag hentet jeg min nye bruksbil, og kommende konebil. Mange vet at jeg ble pappa i høst og har brukt Celicaen hittil og det har fungert bra, men er litt ekstra dilldall å måtte krype inn i baksetet hver gang sneipen skal spennes fast i setet sitt, og barnevognen var det akkurat plass til bak, om hjulene ble tatt av og kalesjen foldet ned på korrekt vis. Min samboer har ikke lappen og har nektet plent å øvekjøre med celicaen, men håpet er nå at hun skal få lappen i løpet av året og dermed bli mer mobil på egenhånd, med min nye:

2003 Hyunday Matrix 1.6 :lol:

registrert juni 2003 så den er under 3 år gammel, føles som ny, er faktisk ganske god å kjøre.. kun 86 hester så den er treg som et esel, men ganske så kjapp og fin i responsen egentlig. Trekker fint på lave turtall så det er uvant å kjøre rundt i 5. gir i selv 50-sonene. Komfortabel å sitte i, fast og grei i styringen, god oversikt, AC, fin plass til barnevogn bak uten å ta av hjulene eller noenting, god plass i bakseter, og bakseter som kan skyves i lengderetning, felles ned, eller brettes helt bort slik at det blir massevis av lastevolum ved behov. Eneste av kritikk må være støy, motoren er helt stille men det er en del dekkstøy.

Så egentlig etter en ca 2000 modell stasjonsvogn av et slag, men oppdaget Hyundaien tilfeldig hos en bilforhandler og den fremstod som et bedre alternativ pga at den var så ny og lav km, og den såg tøffere ut enn de fleste stasjonsvognene på markedet, både innvendig og utvendig. Liten bil men er romslig innvendig så selv lange staken som meg har plenty med plass. Tror nesten det blir synd å overlate denne til daglig drift til samboeren når hun får lappen, men det er vel mest pga at jeg da ikke kan spare celicaen lenger.. jeg har nå muligheten til å parkere celicaen for en stund så jeg får bruke tiden til å fikse et par ting, som foringer i understell etc :)

for de som ikke vet, det er snakk om en slik bil i denne fargen:

Bilde

#156389  av hybris

Kjørte en Hyundai Accent i 1995 eller noe deromkring, og etter endt kjøretur sverget jeg at jeg aldri skulle sette mine ben i en huyndai igjen, langt mindre kjøpe en. :D

#156390  av CelicaTurbo

hehe, de accentene ser jo grufulle ut også, spesiellt i den lakserosa fargen som på en eller annen rar måte også er den mest populære fargen for disse bilene :lol:

#156413  av GT4 CS

CelicaTurbo skrev:hehe, de accentene ser jo grufulle ut også, spesiellt i den lakserosa fargen som på en eller annen rar måte også er den mest populære fargen for disse bilene :lol:
Det sier vel sitt om smaken til de som kjøper de bilene og :lol:

#156414  av kennethx

Grattis med "ny" bil da :lol:

Nå er F'en min på veien igjen...skulle presentert den i en egen tråd kanskje :D

#156435  av TheStig

hyundai.. AJAJ neeeei neei nei.. Selg den før den er gått 150-200k km da.. Da raser motoren uansett kjørestil

#156439  av CelicaTurbo

TheStig skrev:hyundai.. AJAJ neeeei neei nei.. Selg den før den er gått 150-200k km da.. Da raser motoren uansett kjørestil
det er ganske mange år til den har gått så langt :D

#156441  av erling

Hehehehe.. Hyundai.... Bilde BildeBildeBilde

Grattis :mrgreen:

#156451  av jsun

Grattis ja :D
Smart liten sak ...... i merkelig pinenfarina (eller noe sånt) design.
Men praktisk..... HELT klart.

#156462  av arctic_celi

Grattis! Perfekt konebil det der :) og hva betalte du for "kassa"?

#156496  av Alexander G

Hyundai har en grei modell, selv om motor alternativene er latterlige...
Vedlegg
zu2.jpg
zu2.jpg (43.16 kiB) Vist 1495 ganger
7c_3.jpg
7c_3.jpg (59.44 kiB) Vist 1495 ganger

#156499  av jan-erik

Gratulerere med snusfornuftig bilvalg :-) . Kjørte en helt lik bil i sommer på Kreta som leiebil. Var helt grei syns jeg, og som du sier er den romslig, og du sitter litt høyere enn vanlig syns jeg.

Det viktigste må nå likevel være at sportsbilen ikke ble byttet ut til fordel for denne. Gir du etter en gang på det så kommer det ikke noe sportsbil i hus igjen før du er 50!

#156501  av James

CelicaTurbo skrev:hehe, de accentene ser jo grufulle ut også, spesiellt i den lakserosa fargen som på en eller annen rar måte også er den mest populære fargen for disse bilene :lol:
hehe, ikkje Hyundai Accent, men Hyundai Accident! :lol:

#156505  av Erlend

Hyundai har visst hevet kvalitetsnivået en del siden de første bilene deres kom til Norge har jeg hørt! Nå er de visstnok helt greie billigbiler :)

Men jeg har prøvd en tidlig Sonata og det var sørgelige greier...

#156552  av Anders gullstein

Det er da noen kule Koreanere også. Hyundai Coupe av siste modell er da lekker. Det er også noen 4WD også, som f.eks SsangYong Rexton.