TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bredbÃ¥nd

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #155538  av lexusmann

Da ( ENDELIG!!!) har vi fått skikkelig bredbånd her...sånn alt-i-ett sak ( telefon, internett og parabol )fiberoptisk sak fra Haugaland Kraft. 4 mb opp OG ned....Du hildrane for en forskjell!! :D I hvertfall i forhold til den trøtte ISDN'n som er avlegs for lenge siden, hehe...dere som er vant med ei kjapp linje tenker kanskje ikke over det, men jeg syns det gikk styggfort å laste for eks. VG sin side. Kan anbefales til de av lokale medlemmer som ikke har! :D

#155542  av lexusmann

Jada, bare mobb du...går "litt" tregt her på Vestlandet... :lol:

#155590  av jumbo

oooh, grattis. Digg med skikkelig linje ja

Det som er knallbra med fiber/kabel etc er at du har en full duplex linje, hvor trafikk i en retning ikke paavirker tilgjengelig baandbredde motsatt vei (i motsetning til f.eks adsl). Det medfoerer blant annet langt bedre responstider (ping) og stoerre total kapasitet.

#155606  av @lpher

jumbo skrev:oooh, grattis. Digg med skikkelig linje ja

Det som er knallbra med fiber/kabel etc er at du har en full duplex linje, hvor trafikk i en retning ikke paavirker tilgjengelig baandbredde motsatt vei (i motsetning til f.eks adsl). Det medfoerer blant annet langt bedre responstider (ping) og stoerre total kapasitet.
...og ikke minst ett kurant utganspunkt for å få til skikkelig ratio ved torrentnedlastninger :)

Appropos...er det noen som har kurante invites til "Lukkede" torrent-sites :D

#155673  av jumbo

@lpher skrev:...og ikke minst ett kurant utganspunkt for å få til skikkelig ratio ved torrentnedlastninger :)
^^

#155688  av FireWalk

har hatt 8 mbit i et år jeg.. og jeg bor i utkanten av Ålesund... :P de nermere sentrum kan få 22 mbit... :twisted: sendte en forespørsel om å få det, men bodde vist for langt unna, så jeg får ikke mer enn 8... syntes 8 begynner å gå tregt også jeg nå :lol: Man blir fort bortskjemt, og mye vil som vanlig ha mer.. :P

#155717  av lexusmann

22 mb?? :shock:
Holy crap!! Da begynner det å gå skikkelig unna, ja....Når det er sagt, så går det rykter om at de skal oppgradere til 6 mb litt senere... vet dog ikke hvor det lligger i dette...

Hva slags leverandører er det som leverer slike hastigheter, da?? er sikkert ganske dyrt, men det har vel med prioritering å gjøre...

Sånn torrent- greier har jeg absolutt NULL (ZERO) peiling på :oops: , men har en tenåring til søskenbarn som skal være ganske godt inne på sånt...har ihvertfall satt sammen pc'n sin sjøl...nå vet jeg at det ikke skal være så vanskelig riktignok...
Sist redigert av lexusmann den 12 feb 2006 19:04, redigert 1 gang totalt.

#155726  av nlight

Bor man på rette plassen så får man kjappe linjer til gunstige priser..
Kjappere enn 10mbit blir ofte unødvendig hvis man ikke er hardcore å laste ned filmer og sånt..
Har 6mbit selv, og det skjer jo ikke hele tia at alle 6mbita blir bruka når ting lastes ned.

#155727  av @lpher

lexusmann skrev: 22 mb?? :shock:
Holy crap!! Da begynner det å gå skikkelig unna, ja....Når det er sagt, så går det rykter om at de skal oppgradere til 6 mb litt senere... vet dog ikke hvor det lligger i dette...
22mb begynner å ligne på no ja :D
lexusmann skrev: Hva slags leverandører er det som leverer slike hastigheter, da?? er sikkert ganske dyrt, men det har vel med prioritering å gjøre...
NGT leverer 20mb ihvertfall :) 548,- pr. mnd :)
lexusmann skrev: Sånn torrent- greier har jeg absolutt NULL (ZERO) peiling på :oops: , men har en tenåring til tremenning som skal være ganske godt inne på sånt...
Få'n til å sette det opp til deg...nedlastninga fixer du sjøl :)
lexusmann skrev: har ihvertfall satt sammen pc'n sin sjøl...nå vet jeg at det ikke skal være så vanskelig riktignok...
I data-tenåring har vel track på det meste har jeg inntrykk av? :D

#155811  av jumbo

Selv om bra båndbredde selvsagt er fint, er det desverre helt sekundært for min del. Jeg er akkurat i disse dager i ferd med å bytte ut en 4mb adsl linje med en 2mb sdsl linje som ikke bare er tregere men koster meg langt mer. Hvorfor? pga full duplex og langt bedre responstid.

#155821  av chris

nlight skrev:År 2000 Innhenta deg også ser jeg :)
:mrgreen:

Btw.. Jumbo.. hvor kommer det sitatet i signaturen din fra? :P

#155860  av jumbo

Det er ifra en tråd lilli hadde her inne ikke lenge siden.... husker ikke hva det var kalt, men var om vinduspyler etc

#155921  av lexusmann

Er bare så glad det faktisk ble en liten diskusjon av en post lille meg har lagt ut...tror nesten det er første gang.... :lol:

Har lurt på en ting; har tenkt på hvite/blanke sideblinkers...finnes de til min corolla, eller er det andre som passer? Fant delenummer til 2000 corolla her i en annen post...er litt off. topic, men det er jo det denne tråden er til, er e ikke? :)