TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor tok du nicket ditt fra?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #155069  av @lpher

Mitt har selvfølgelig en viss sammenheng med mitt navn :D Alf? :) Tror det var en kompis av meg som begynte å kalle meg det en gang sent på 80'tallet faktisk :D ...så ble det bare til at jeg brukte det som nick...da internett etterhvert ble tingen :D

#155071  av tojo

Jeg har også Nick(Tojo) som har sammenheng med mitt navn.
Forkortelse :D

#155072  av Neemi

Fra tegneseriefiguren Nemi :)

#155073  av grimfer

Nicket mitt kommer fra mine helt tidlige forsøk på internett... Jeg og en kompis rotta oss sammen mot alle andre på en chatteside, og utviklet noen ord som vi kunne bruke bare oss imellom, uten at alle skjønte det.

Å grimfe: gremmes over noe/noen, være oppgitt, synes noe/noen er teit.

I bruk: "Og du synes du er smart? *grmf*"
Eller: "Du er supergrimf!" eller "Grimf, for en dag!"

Etter ganske kort tid ble jeg bare kalt grimf/grimfer selv... Teit historie, men grimfende sant. :roll:

#155079  av 2000celica

Nicket mitt er et resultat av manglende fantasi, kan du si :wink:

#155080  av Dalan

Straight outta etternavnet mitt :)

#155087  av Magne

Hehe... Jeg har hatt mange forskjellige nick gjennom årene. Aldri hatt ett over lengre tid. Mest fordi jeg fant ut dem var for kjedelige/dumme.

Jeg brukte Goodspeed for en haug år tilbake. (Fra filmen The Rock)
Magnum har jeg også brukt, litt i heng med navnet mitt kan man si. (Og gunneren da.. :P )
DaB.. Dårlig fantasi her. Bjerke er etternavnet mitt så da blei det bare til DaB, som i The B, Tha B.

Har sikkert hatt no fler også.. Blir så fort lei av ting. (Unntaket er MR2en da.)

Så nå sitter jeg med bare Magne på dette forumet hvertfall. Som er navnet mitt også. (Dohhh... ) Litt kjekt og da.

#155089  av egotrip

Nicket mitt tok jeg fra bandet mitt på ungdomskolen/vgs. Vi het til og begynne med Agressiv Promp.. Men bytta det etterhvert til egotrip.

etter det så har det vel egentlig bare hengt på, i alt fra online spill osv :)

#155090  av aneriks

begynnelsen på for og etternavnet mitt som jeg tilfeldigvis fikk tildelt en gang når jeg skulle ha mail, siden har det bare blitt med det :)

hm

#155092  av Remi

sier kansje seg selv.. mitt nick fikk æ 4 april 1985 :wink:

#155093  av Zepticon

Transformers...
Decepticons vs Autobots...
Forandrer litt på Decepticons...

Zepticon 8)

#155094  av Rømmling

hengt med meg fra tiligere lan spilling.
Sammen satt fra etter navnet.
så da ble det den del likt etternavnet og spilling (listighet) Rømmling
måtte så klart bytte ut Ø mange steder da

#155097  av AJ82

AJ = forkortelse av navnet mitt
82 = årstallet jeg er født

Måtte finne et nick fort en gang, så ble det det i farta, aldri giddi å endre det...

Andre

#155098  av sindrejl

mitt "nick" er strengt tatt ikke nicket mitt.. det vanligste jeg har brukt er "cyberfish" tidligere og så "fish" :) Men etter åpning av en email konto ble plutselig brukernavnet "sindrejl" for Sindre Jon Langberg.. og vips.. så har jeg stortsett brukt det på norske forum :)

#155099  av bose

høyttaler produsenten Bose