TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• fikk betalingsoppfordring fra bomringen i gÃ¥r

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#152359  av MinuX

Da fikk dama mi 10000,- regning i posten fra bomselskapet som har med tønsberg bomring å gjøre. Regninga er for 2 1/2 bruk, pluss purringer og inkasso shiit. De påstår at de har sendt henne 7 regninger. HALLO, man ser jo minst en av de 7 regningene. Hu har heller ikke flytta mye så jeg fatter ikke at det går ann. JEg skal se nærmere på denne regninga imorra. det er helt sykt, dette bomring greiene funker ikke som det skal. Det er helt sikkert.

Da var det slutt på at bilen min skal inn til tønsberg så lenge bomringer er oppe. bomring HELVETTE!

#152399  av CelicaTurbo

jeg skulle få tilsendt kopi av fakturaene, jeg oppgav korrekt addresse på oppfordring for å være sikker på at det skulle komme korrekt, og brevet skulle bli sendt samme dag.. kan tro jeg har ikke fått en dritt enda så de kjører vel uthalingstaktikk med tanke på de trange tidsfristene til inkassoselskapet. Nå er det slik at jeg kan skrive et brev til inkassobyrået og bestride kravet og dermed skal det ikke tilfalle flere utgifter før vi eller retter er enige, og det skal heller ikke registreres noen betalingsanmerkning, men, etter hva jeg har funnet ut ser det ut til at selskapene gjør akkurat som dem vil og er lite villige til å følge loven.. får se hvor mye energi jeg gidder å bruke på dette dessverre, og jeg skal snart kjøpe meg en bil nr2 og har ikke muligheten til å risikere noe betalingsanmerkning :roll:

#152419  av MinuX

Vi fant ut at det var den gamle bilen til dama mi som dette hadde blitt registrert på, etter hu hadde solgt den. Hun har jo sendt omregistrering og alt, men likevel får hun regningen i posten. Virker som hverken bomring selskapet eller inkasso selskapet vil ordne opp i dette, hu blir jo bare sendt fram og tilbake. Men til slutt ville ei dame i inkasso selskapet ta litt av saken, det vil si to av de syv regningene. Hun hadde ikke kapasitet til å ta mer, bullshit. Og denne damen ville ikke stoppe de regningene som madamen allerde har fått. Jeg får vel holde en litten oppdatering om åssen ting går ;)

#152424  av grimfer

Inkassoselskapene fikk seg noen skikkelige oppstrammere for en tid tilbake... Da gjaldt det strømregninger, telefonregninger og slikt. De ble nødt til å skjerpe inn på rutinene, så det er skuffende å se at de fortsatt roter til ting!

Jeg ville ha skrevet et brev med krav om å slette gjeld, og sendt det først til bomselskapet. Ta kopi av omregistreringsskjema og salgskontrakt, ta kontakt med forsikringsselskap og Brønnøysundregisteret og sjekk om du kan få noe dokumentasjon fra dem, som du sender med kravet.

Datoer er viktig! Ta kontakt med inkassoselskapet samtidig, og forklar at saken er under behandling. Hvis de ikke går med på å la det ligge, kontakt juridisk hjelp med en gang.
Og ikke bli sint! Bli bestemt og stå fast på det du sier! Heh. :)
Lykke til!

#152430  av FireWalk

Jeg har også fått regninger fra bomstasjon.. Jeg nektet å betale den og sa klart ifra at dette kommer ikke på tale å betale, for jeg mente på at de ikke kunne bevise at jeg faktisk hadde passert uten å betale.. Sa at de kunne sende så mange regninger de ville, men at de aldri ville bli betalt og Varslet istedet rettsak dersom de sendte meg flere purringer.. Etter det hørte jeg ikke noe mer..

Bomselskapene prøver seg hele tiden! Det skulle faktisk ikke forbause meg om de lar være å sende purringer med VILJE slik at de plutselig kan sende en gigantisk regning basert på gebyrer...

eller at de VET du har flyttet, men bruker det som unnskyldning for å flå deg.. disse folka er ikke tam for fem flate øre..

#152454  av CelicaTurbo

har ringt og snakket med forrukerrådet, inkassoklagenemnda og inkassobyrået i dag og de sier egentlig alle mer eller mindre det samme:

til tross for at fakturaen og alle purringene som ble sendt ett og halvannet år senere ble sendt til feil addresse, innenfor et tidsrom hvor andre fakturaer fra bomringen ble sendt til korrekt addresse, så var addressen korrekt i forhold til folkeregister idet første faktura ble sendt, og bomringen har da oppfylt sitt krav om å sikre at addressen er korrekt så lenge de ikke fikk noe signal om at addressen var feil, dvs, om posten ikke returnerte noen av fakturaene pga feil addresse så har bomringen saken på sin side. At de samtidig sendte meg andre fakturaer til korrekt addresse er urelevant. Resultatet er da at bomringens amatørmessige jobb ikke kan lastes som utilstrekkelig etter loven, og selv om jeg er uten skyld så viler resten av ansvaret på mine skuldre. Det blir da opp til individuell vurdering av inkassoselskapet om jeg slipper purregebyrene eller ikke og dere kan jo tro hvem de er mest opptatt av å tjene.

Det snodige var at den personen som var mest interessert i å sette seg inn i saken, lytte og oppfordre meg til å skrive en innsigelse (klage) var representanten fra inkassoselskapet, og ikke representantene fra forbrukerrådet eller inkassoklagenemnda :roll:
 #152690  av Teamany

Hei..

Kan vel sei at eg er i samme båt ja...hehe...
Snodigt dette her, men:

For 7 Mnd`er siden så sa eg opp en leilighet og avslutta strøm og alt som va. 4 mnd seinere fikk eg brev fra Lindorff om at sluttregningen på strømmen ikke var blitt betalt.Da ringte eg til Fjordkraft,forklarte de problemet og sa at de skulle ordne med Lindorff sånn at inkassokravet frafalt. 1 mnd gikk, og da dumpet det ned med innkassovarsler i postkassa.Da tok eg steget med å ringe til Lindorff å spørre hva de egentlig holdt på med!? Svaret eg fikk av en sur gammel dame va at eg ikkje hadde betalt,og da kom sånne brev!Sendte mail med kvittering på at eg hadde betalt innenfor fristen til fjordkraft,hørte aldri noe fra inntil 4 Jan 2006. Da Låg det eit fint brev i postkassen min fra Lindorff, der det stod at; Da jeg ikkje har betalt noen av kravene for strømrekning til fjordkraft, så ble eg stevnet for Forliksnemda!!
Hva trur dere som skjedde oppi hodet mitt da?hehe :evil:
Tok en veldig hissig telefon til Lindorff, skjelte ut 2 sure damer før eg fikk en bekreftelsesmail om at "kvittering mottat og saken er herved avsluttet"!
14 Jan finner eit til brev veien til postkassen min, Seff eit nyy inkassovarsel( da va en ussel strømrekning på 846 Kr komt opp i nette sum av Kr 5099,-!!!
nkassofirmaer er jo ikkje riktigt vel bevart.
Det vart da enda en telefon til "pengemaskinen" Lindorff, som beklagde seg så veldig.( Denne gang ba eg om eit håndskrevet brev fra konsulenten der hun skrev at "vi beklager så mye dette som har skjedd, Bekrefter nå av saken er avsluttet, og alle krav vil frafalle)!!
hehe...
Brevet kom etter 3 dager!! ( finally )

Sitter å venter på nye inkassobrev fra Lindorff,Er jo typisk da!

For all del, ikkje gi dere viss dere trur og veit at dere har rett.
en god løsning kan vere å maile kvittering med beskjed om å få bekreftelse tilbake når e-posten er mottat!
Det har eg lært!:) hehe....

Takk for meg 8)

#152716  av chris

Glad bomringen i Trondheim er nedlagt jeg :D

Jeg hadde ikke betalt et sånt krav som det der, det er jaggu sikkert.

#152797  av sindrejl

chris skrev:Glad bomringen i Trondheim er nedlagt jeg :D

Jeg hadde ikke betalt et sånt krav som det der, det er jaggu sikkert.
ja er helt vanvittig.. men spørs jo hvor lang tid det tar før 90% av trondheims innbyggere får horder av "regninger" over "ulovlige" passeringer..

#152918  av lexusmann

Lindorff er blitt for store, spør dere meg... :?

#153618  av Mr2stord

Eg får ikkje mykje gode svar fra bomringen eg heller, dei står fortsatt på sitt og ønske heller ikkje å sende meg bekreftelse på at eg ikkje skylder dei meir penger. Eg veit jo ikkje heilt kva eg skal gjere da. Eg ser jo at me er mangen med likt problem her, er ikkje nokon som har ein finger innom ei avis her da? Eg har tenkt tanken om å snakke med ein i ba om da, problemet er at han ikkje får skrive om annet ein musikk.