TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• merker bak pÃ¥ mk2

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#152  av CelicaTurbo

Bak på en del mk2'er, eller alle andre enn min egen faktisk, har jeg sett at det er to merker i bilens farge, uthevet fra karosseriet. De står rett under spoileren og på venstre side står det "Toyota" og på høyre side står det "2.0GTi16".

Vel, min 92-modell har ikke noe slikt bak, så er det noe som er fjernet på min? (ingenting tyder på det) eller er det noe som ikke alle MR2'er har? Helt ærlig så liker jeg best slik det ser ut uten merkene men jeg er ganske nysgjerrig på hvorfor min ikke har de merkene mens andre mk2'er jeg har sett har slike merker. Jeg tenker det er muligens pga at alle andre mk2'er har vært 90-91-modeller? Min har fremdeles det vanlige toyota chrom-merket midt på bak da.

Hvordan ser deres biler ut?

Edited By MR2 on Jan. 14 2002 @ 13:04

#154  av @lpher

Du har en 92 -> modell du?

i 91-92 skiftet Toyota merkingen på alle bilene...
slik at alle før 91 hadde påskriften 'Toyota',
mens de som ble produsert etter 91 fikk den
nye toyota elipsen istedet...
(PS! skiftedatoen varierer fra model til model)

og spør du meg...så ser elipsen bedre ut ;-)

@lpher
91 Celica MED 92 badges ;-)

#155  av CelicaTurbo

det er godt mulig at det skjedde en endring i de tider, men jeg har også sett mk2 med den elipsen i sentrum bak sammen med de to merkene som jeg snakker om på hver side. Men det stemmer at jeg har en 92-modell. Produsert februar 92 mener jeg, muligens januar. Revisjons-skiftet skjedde fra og med biler produsert i desember 91.

#169473  av BT-GTI

min mr2 har ingen merker bak. men noen andre turbo utgaver har turbo utgravert samt gti bak men hvorfor bare noen har disse merkene må man nesten spørre de som lagde bilen.

#169482  av sindrejl

på chris sin som er en 92+ modell har han elipsen og det stod 2.0gti16.
Regner med merkene dine er bare fjernet, siden dette er "klistremerker" :)

#169483  av Master

BT-GTI skrev:min mr2 har ingen merker bak. men noen andre turbo utgaver har turbo utgravert samt gti bak men hvorfor bare noen har disse merkene må man nesten spørre de som lagde bilen.
Du kan det der med å dra frem årgamle poster du BT-GTI ! :roll:

#169484  av sindrejl

haha la ikke merke til det når jeg svarte jeg heller.. :P

#169579  av Master

ikke så lett det der:)

#170255  av Ivar

Er alle disse merkene kun klistremerker? Toyota, Elipsen og 2.0GTI-stæsjet?

Kan man ta de av akkurat som andre merker og polere bort ujevnheter?

#170257  av BrennaRacing

Ivar skrev:Er alle disse merkene kun klistremerker? Toyota, Elipsen og 2.0GTI-stæsjet?

Jupp....Alt er bare klistremerker ja...Lurt å bruke sitrusrens eller lignende til å fjerne limrester før man polerer :D

#170349  av erling

BrennaRacing skrev:
Ivar skrev:Er alle disse merkene kun klistremerker? Toyota, Elipsen og 2.0GTI-stæsjet?

Jupp....Alt er bare klistremerker ja...Lurt å bruke sitrusrens eller lignende til å fjerne limrester før man polerer :D
Er to høl bak elipsen

#170392  av lasse

erling skrev:
BrennaRacing skrev:

Er to høl bak elipsen
Jepp, men er det noen som vet om det er det samme fremme?

#170394  av BrennaRacing

Det er to hull foran å ja :D

#170404  av lasse

BrennaRacing skrev:Det er to hull foran å ja :D
Ok, festet på samme måte som bak?
Mitt sitter som juling...