Fikk i går et brev fra Aktiv Kapital med en "betalingsoppfordring" på vegne av bomringen i Bergen, dvs et inkassovarsel
Summen på hele 2400 spenn for tre regninger hvor den første er fra juni 2004. Jeg fant frem alle mine regninger fra dem i går og alle jeg har mottatt er betalt men jeg fant ingen av disse regningene, men fant derimot regninger med dato som var nesten like. Ringte dem i dag og det viser seg at det er først en faktura på 150,- fra juni 2004 som de mener jeg ikke har betalt, deretter er det en purring på 1500,- som ble sendt ut et helt år senere, juni 2005, og enda en purring på 750,- som ble sendt ut i november 2005. Det snodige er at jeg kan ikke se å ha mottatt en eneste av disse regningene, mulig jeg har blundet på den første men jeg har definitivt aldri mottatt noen purringer fra det selskapet noensinne.. kan tro jeg er rasende på det greiene der nå men etter å ha snakket med begge selskapene ser det ut til at min eneste mulighet er å klage og deretter sette min lit til at de godtar klagen og innrømmer feil. Sjangsen for det er vel ytterst minimal tenker jeg
Det første som skjer nå er at jeg skal bli tilsendt kopi av de aktuelle fakturaene, men siden de amatørene ikke klarte å sende ut dette tidligere i løpet av de siste to årene så skal det jo bli spennende om de får det til denne gangen da
Helt ufattelig at lovverket tillater en tidobling av en faktura på purregebyret, men det snodige er at den orginale regningen gjelder 10 passeringer og så langt jeg har forstått fra media tidligere så er bomringen faktisk pålagt å ilegge meg et gebyr på 300,- for hver passering jeg ikke betaler for pga at det blir sett på som bomsniking, men det har de heller ikke gjort i dette tilfellet (da hadde jo snik-gebyret blitt 3000 spenn alene).. vel vel, ønsk meg lykke til for jeg antar at bomringen og Aktiv Kapital kommer til å dra dette ut i det lengste i et forsøk på å få meg til å gi opp og betale beløpet

Helt ufattelig at lovverket tillater en tidobling av en faktura på purregebyret, men det snodige er at den orginale regningen gjelder 10 passeringer og så langt jeg har forstått fra media tidligere så er bomringen faktisk pålagt å ilegge meg et gebyr på 300,- for hver passering jeg ikke betaler for pga at det blir sett på som bomsniking, men det har de heller ikke gjort i dette tilfellet (da hadde jo snik-gebyret blitt 3000 spenn alene).. vel vel, ønsk meg lykke til for jeg antar at bomringen og Aktiv Kapital kommer til å dra dette ut i det lengste i et forsøk på å få meg til å gi opp og betale beløpet

- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet