TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bytting av front!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #151690  av adrian

jeg var så heldig å kræsje på tirsdag. så må jeg kansje skifte fronten. så jeg lurte på om det er mye arbeid med dette. tenkte kansje å gjøre det sjølv siden. de på verkstede tar 7500 for jobben

#151693  av jonny on the spot

er jo alltid verdt å prøve det da. Go for it 8)

#151697  av toyota_mr2

du har 2 skruer på hver side som er festet i sjermen å 5-6 som er melom lyktene da må du ta av de svarte deksele spm er uner pansere
lyke till :lol:

#151700  av cameleon

Jeg måtte av med fronten en gang tidligere jeg også. vi var to stk på jobben der og tok oss ca 2 timer med en god del røykepauser hehe. så det er ikke store jobben. er dere to så sparer du masse penger. foreslår å skifte selv :wink:

#151728  av PÃ¥l

Har også bytta front selv, gikk greit det, men tok mye lenger tid enn jeg trodde, så regn med å bruke litt tid. Nå hadde jeg ikke bilen på lift da, bare støttet bilen opp med et par bukker. Jeg knakk også et par skruer, siden mange av dem er rusta, greit å ha et sett med nye skruer og bolter.

#151752  av mr_2

Pål skrev:Har også bytta front selv, gikk greit det, men tok mye lenger tid enn jeg trodde, så regn med å bruke litt tid. Nå hadde jeg ikke bilen på lift da, bare støttet bilen opp med et par bukker. Jeg knakk også et par skruer, siden mange av dem er rusta, greit å ha et sett med nye skruer og bolter.

jeg knakk ganske mange jeg :evil:
Hvor fikk du tak i nye?BTW:det var en drittjobb... :roll:

#151862  av PÃ¥l

mr_2 skrev:
Pål skrev:Har også bytta front selv, gikk greit det, men tok mye lenger tid enn jeg trodde, så regn med å bruke litt tid. Nå hadde jeg ikke bilen på lift da, bare støttet bilen opp med et par bukker. Jeg knakk også et par skruer, siden mange av dem er rusta, greit å ha et sett med nye skruer og bolter.

jeg knakk ganske mange jeg :evil:
Hvor fikk du tak i nye?BTW:det var en drittjobb... :roll:
Er vel ikke til å unngå nesten... en liten misforståelse, hadde ikke nye skruer, mente bare at det hadde vært kjekt. Men gikk greit, fronten sitter ordentlig :) er vel å få tak i på Toyota regner jeg med?

#151877  av mr_2

hehe,sikkert blodpris :roll:
Men jeg skulle hatt meg noen nye ja!Har ikke fått satt på de 2 fremste dekslende under bilen enda :oops: