TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ombegging til Turbo...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #151411  av predator

Lurer på, er det masse arbeid og stæsj med bytte av motor fra orginal 20.16v (mr2) til gt4 motoren? da tenker jeg mest på lednings nettet, om det er ganske likt, eller ikke? Og hva ligger en gt4 motor på i pris?

#151420  av predator

Sant det da, hmm, kom jeg ikke på, men takker for hjelpen :P

#151425  av predator

Så det var litt vanskelig og få de godkjent :roll:
Derfor lurer jeg på, får man kjøpt chip til den orgianle 2.0 . 16v motoren?
Evt mange flis av den? og er det anna stasj man kan gjøre uten og gjøre noen inngrep i selve motoren? (da tenker jeg på borring og slikt)...Prøver og unngå det :roll:
Har KN-Filter , 3"eksos hele veien fra kat...

#151434  av CelicaTurbo

er ikke spesiellt mye du kan gjøre uten å åpne motor, og selv når du gjør det er resultatene begrenset. Chip er ganske dyrt og har ganske lite for seg på disse motorene.

#151439  av Morten

Du kan gjøre det samme som på alle andre NA motorer: innsug, eksos, manifold, kammer, porting av topp osv.. :wink:

#151487  av predator

Morten skrev:Du kan gjøre det samme som på alle andre NA motorer: innsug, eksos, manifold, kammer, porting av topp osv.. :wink:
Tenkte mest på chip eller lignende jeg, ikke porting/borring eller lignende inngrep på motor/topp

#151516  av Master

3S-GE motoren er såpass aggressiv fra fabrikken så chip o.l. på original motor koster ofte mer enn det smaker. Tenkt deg dette er en 2.0L med 156 HK originalt uten noe som helst pusteredskaper. Det er ganske så bra det:)

Hele chip-mentaliteten ligger hos folkevogn gutta som får en motor fra fabrikk som ikke yter på langt nær det den kan.

Vil du ha mer guffe så vil nok minst 3/4 av de på forumet si at turbokonvertering er veien å gå. :lol:

#151529  av cameleon

predator skrev:
Morten skrev:Du kan gjøre det samme som på alle andre NA motorer: innsug, eksos, manifold, kammer, porting av topp osv.. :wink:
Tenkte mest på chip eller lignende jeg, ikke porting/borring eller lignende inngrep på motor/topp
tja. en chip koster vel drøye 10.000 til mr2 tror jeg. og antall hester som jeg har hørt ligger vel på ca 4-6hk ekstra. verdt det? NEI!