TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Galmannskjøring, noen her?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#150412  av doffy

cameleon skrev:Det som jeg ikke fatter er de som kjører i 200+ og faktisk stopper for politiet. passerer du slike hastigheter så er jo løpet uansett kjørt og mange koselige dager å bygge paller på.
Er bare å montere dårlige bremser så klarer du ikke å stoppe da vel! :roll:

#150418  av Rømmling

doffy skrev:
cameleon skrev:Det som jeg ikke fatter er de som kjører i 200+ og faktisk stopper for politiet. passerer du slike hastigheter så er jo løpet uansett kjørt og mange koselige dager å bygge paller på.
Er bare å montere dårlige bremser så klarer du ikke å stoppe da vel! :roll:
kan jo satse litt til når de har målt deg i 200+ skader jo ikke å stikke av. burde jo gå å stikke av da. når man kjører så fort. så få en liten lomme og kjøre av å gjemme seg i en garasje eller no

#150420  av spkstrp

Huff er det ingen som tenker på at man kan kjøre både seg selv, og ikke minst barnefamilier i hjæl med å stikke av? En ting er å kjøre i 200 på en rett strekke (selv om jeg er imot råkjøring) - en annen ting er å grisekjøre med snuten på hjul. Er nok litt mer stressende og da tar man nok en del unødvnendige sjanger. Håper egentlig ikke det er noen herfra jeg.

#150421  av doffy

spkstrp skrev:Huff er det ingen som tenker på at man kan kjøre både seg selv, og ikke minst barnefamilier i hjæl med å stikke av? En ting er å kjøre i 200 på en rett strekke (selv om jeg er imot råkjøring) - en annen ting er å grisekjøre med snuten på hjul. Er nok litt mer stressende og da tar man nok en del unødvnendige sjanger. Håper egentlig ikke det er noen herfra jeg.
Satt akkurat å skrev noelunne det samme du skriver akkurat nå, politiet risikerer jo faktisk livet sitt og når de henger seg på..
Men om det hadde gått? sannsynligvis :P

#150437  av FireWalk

Om noen blir tatt i den hastigheten der så ødelegger de jo på mange måter livet sitt også.. fengsel, sinnsyke bøter, ødelagt rulleblad, mulig tap av jobb og fremtidige jobber.. osv.. tap av førerkort i mange år..

ikke så rart at mange forsøker å stikke av egentlig.. At man da tar større sjanser siden det står mye på spill.. er jo bare idioti å kjøre så fort i utgangspunktet så klart, men når man først befinner seg der og da så må man ta noen harde valg hva sitt eget liv angår..

Mennesket har et Ego.. og Egoisme styrer mennesket.. i stor grad..

#150459  av ST182

tja er vel ikke stolt av det nå i ettertid men jeg har i mine første år med lappen hatt ett par episoder hvor jeg har hatt politiet et stykke bak meg med fulle blålys, hvor den eneste grunnen til at jeg slapp unna var forspranget og hastigheter på godt over 200. Slik jeg tenkte den var vel at så lenge de lå så langt bak, ville de uansett ikke ha klart å ta nummeret mitt og da følte jeg vel bare at jeg ikke hadde noe å tape på i det minste forsøke å stikke av, uten å engang ofre en tanke på konsekvensene kunne bli av det.
Det eneste man tenkte på var hva konsekvensene ville bli om man var "dum" nok til å stoppe frivillig (bot, rettsak, pallespikring, lappløs osv)

Huff, man gjør mye dumt i ungdomstiden, er jammen glad at jeg har blitt mer voksen nå gitt.

Men som Firewalk sa så skjønner jeg på en måte at folk uten normale sperrer og folk som ikke tenker helt klart forsøker å stikke av når de først har kjørt i 200+ og blir oppdaga av purken.. selv om det er idiotisk å kjøre sånn i det hele tatt..

Men så skal jeg ikke sitte her å påstå at jeg aldri kjører idiot heller da, men det skjer mer og mer skjeldent i takt med at alderen stiger :wink:

#150463  av Mr2 Mk2

jonny on the spot skrev:På Nestun hm kan ikke se formeg at det skal være så vanskelig å kjøre fra de der, mange sideveier (det var ikke meg) :twisted:
hmm eneste jeg kan komme på at noen kan ha farta rundt i den hastigheten er visst de kaller Sjølinjen for Nesstun.Eller hva?Om det er der så er ikke 200 så forferdelig risikabelt mener jeg,ingen dyr som kan komme ut i veien,og man ser jo bilene leeenge på forhånd.

#150469  av jonny on the spot

Jostein skrev:
jonny on the spot skrev:På Nestun hm kan ikke se formeg at det skal være så vanskelig å kjøre fra de der, mange sideveier (det var ikke meg) :twisted:
hmm eneste jeg kan komme på at noen kan ha farta rundt i den hastigheten er visst de kaller Sjølinjen for Nesstun.Eller hva?Om det er der så er ikke 200 så forferdelig risikabelt mener jeg,ingen dyr som kan komme ut i veien,og man ser jo bilene leeenge på forhånd.
Sjølinjen er fantastisk den ,men der holder jeg hesten, hører stadig om kontroller der.

#150490  av Turbotrille

Jostein skrev:
Ettet det bt.no forstår, skal politiet ha gitt seg da speedometeren viste godt over 100 kilometer i timen, og de likevel ikke klarte å ta innpå fartsbøllen
Tror nok ikke det var på sjølinjen nei... ;)

#150733  av Levin GT

Hmmmmm........

#150741  av sleeper

Levin GT skrev:Hmmmmm........
var det deg?

#150744  av CelicaTurbo

tror ingen her vil (eller bør) innrømme den kjøringen der om de ønsker å forbli anonyme ovenfor politiet.. rykter sprer seg fort.. ;)

#150793  av Larsen

ja hva vet vi, kanskje snuten driver å lusker på ts-ogn forumet også... :?

#150816  av Remi

Larsen skrev:ja hva vet vi, kanskje snuten driver å lusker på ts-ogn forumet også... :?
det må du nok regne med ja

#150818  av jonny on the spot

de er over alt, de hvet hv a du gør akkurat nå, finn det skjulte kameraet i lampen din, ikke føl deg trygg noen plasser og ikke minst :mrgreen: :mrgreen: