TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mildt trøbbel med onkel P, glemte Ã¥ ha pÃ¥ kjørelysene.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #149611  av spkstrp

Resultat: 2000 kr i bot... OMG.. for noen råttne jævler. Alle kjørelysene virket, var bare at jeg i ren forglemmelse hadde glemt å slå de på. Ble litt pissed, og som en "act of desperation" (har ikke 2000 kr akkurat nå ettersom jeg akkurat er ferdig med skolen og ikke har fått jobb enda) ba jeg de om å annmelde meg. Venter i spenning..
 #149656  av hybris

spkstrp skrev:Resultat: 2000 kr i bot... OMG.. for noen råttne jævler. Alle kjørelysene virket, var bare at jeg i ren forglemmelse hadde glemt å slå de på. Ble litt pissed, og som en "act of desperation" (har ikke 2000 kr akkurat nå ettersom jeg akkurat er ferdig med skolen og ikke har fått jobb enda) ba jeg de om å annmelde meg. Venter i spenning..
Ikke for å være kjip, men er jo kanskje litt urettferdig å kalle de råtne jævler når du kjører rundt uten påbudt kjørelys. De gjør jo bare jobben sin. Det er påbudt fordi du skal synes bedre i trafikken, ikke for moro skyld. (ja jeg vet du bare glemte dem) :)

#149658  av Master

Slemme politifolk dere har da..

Jeg har nylig sluppet unna med advarsel for både tåkelys om natta samt brudd på vikeplikt mot sivilbil :roll: :lol:

#149662  av FireWalk

Det som er så kjipt er at det kommer HELT ann på hvem du treffer på.. du kan treffe på en person som vet at han ikke er noe mer menneske enn hva du er, og lar deg slippe unna med en advarsel. Eller du kan treffe på en sånn autoritær type med liten selvtilit som skal straffe ALLE forbrytelser han kommer over.. spytting på gata, urinering på offentlig eiendom osv.. :P

Jeg kjørte selv ut fra en bensinstasjon en gang og havnet da rett bak en uniformert politibil. Da bare stoppet de, gikk ut og sa jeg måtte skru på lysa, og så satte de seg inn igjen.

Det er jo fort gjort å GLEMME å skru på lysene.. Det kan jo alle gjøre. Akkurat der jeg var var det jo veibelysning og oversiktlig, Men på andre steder kan det være mer farlig å kjøre uten lys, så da kan de jo være på sitt rette å gi bot..

Uansett, Jeg har nå installert en sånn fiffig liten sak til 20 kroner som PIPER om jeg begynner å kjøre uten å skru på lys ;)

#149664  av Rømmling

hvordan er reglene der egentilig?
vis jeg bare har på tåke lysene på dag tid er det godkjente kjøre lys?
vis jeg har på nær lys og tåke på dagen er det tilatt?
samme reglene på kvelden?

Vet dette ble litt Off topic men men

altid surt å få bot.

#149669  av Master

Tåkelys er aldri lov i kombinasjon med nærlys.

Tåkelys er lov i godt dagslys som kjørelys i kombinasjon med parklys.

Dersom det ikke er ekstremt nedbør/tåke osv er ikke tåkelys godkjent som kjørelys etter mørkets frembrudd
 #149746  av Amund

spkstrp skrev:Resultat: 2000 kr i bot... OMG.. for noen råttne jævler. Alle kjørelysene virket, var bare at jeg i ren forglemmelse hadde glemt å slå de på. Ble litt pissed, og som en "act of desperation" (har ikke 2000 kr akkurat nå ettersom jeg akkurat er ferdig med skolen og ikke har fått jobb enda) ba jeg de om å annmelde meg. Venter i spenning..
brønnøysund registrene har en grei avbetalings ordning :roll: rente og gebyr fri :wink:

#149748  av BrennaRacing

Ble stoppet i en storkontroll for litt siden...Da kjørte jeg med tåkelys og parklys på natta...Politimannen bare sa at jeg måtte skru på ordentlig lys, så sa han: du få bare håpe at ingen andre så det :lol:

Alltid kjipt med bot...Ble stoppet i laserkontroll i går...2900 i bot :(

#149760  av Rømmling

BrennaRacing skrev:Ble stoppet i en storkontroll for litt siden...Da kjørte jeg med tåkelys og parklys på natta...Politimannen bare sa at jeg måtte skru på ordentlig lys, så sa han: du få bare håpe at ingen andre så det :lol:
det kommer jo helt an på folk ja, noen ganger er man heldig.
men du spkstrp kjørte uten noe lys da eller?

#149774  av FireWalk

Jeg ble stoppet en gang av en skikkelig sur politimann en gang.. Først forsøkte han å få meg til å inrømme at jeg hadde grisekjørt en halvtimes tid tidligere.. Påstod at folk hadde sett meg kjøre i to hundre og nils bortover veien, og at folk hadde sett skilt nr mitt... Jeg bare så dumt på han og sa: om jeg kjørte i over 200 km/t og det kom biler imot i 80.. som tilsvarer nesten 300 km/t.. hvordan klarer de da, midt på natta, å lese av skilt nr mitt?..... :P Han ble jo ikke blidere av den grunn.. begynte å lyse over hele bilen, skulle sjekke alt.. styling, dekk, alt.. gikk nøye igjennom vognkortet og alt for å se om det var noe han kunne ta meg på.. Men han fant jo ingenting da...

Det som er relevant for denne tråden i historien her nå er at jeg kjørte med parklys og tåkelys.. etter mørkets frembrudd, men dette la han da altså ikke merke til! :P Så jeg fikk jo kjøre videre etter at han var ferdig å inspisere bilen...

Tror kunnskapene om lysbruk ikke alltid er 100% blant politiet heller.. enten det, eller så er det mange som ikke skjønner at tåkelysene på MR2 MK2 faktisk ER tåkelys.. :?:

#149804  av CelicaTurbo

er mange politibiler som kjører med kjørelys+tåkelys kombinert :lol:

#149811  av spkstrp

ok jeg var kanskje litt frustrert :) råttne jævler er kanskje å ta litt i hehe. Men jeg synes det er utrolig surt. Kjører alltid med lys og den gangen jeg glemmer å slå de på så er onkel p der selvfølgelig. Hadde trodd det sku gå ann å sno seg unna ;) men men. Har hørt at når du blir anmeldt så kan du be om betalingsutsettelse men ikke ellers hehe :D

Edit: hører med til historien at det er snakk om belyst område.. Sku vært noen mørke områder å kjøre gjennom da hadde jeg jo merket det med engang ;)

#150480  av KK-ma70

Tror det kommer ann på hvilken bil du kjører også. Ble stoppet en gang i førerkortkontroll med supra`n og da ba han meg slå på kjørelys(dette var natterstid)
Han fortalte meg hvor mye jeg fikk i bot+at jeg lå i kolektivfeltet, så bot for det også... Ga han førerkortet, fikk det tilbake og så sa han "God tur videre"... ?? Skjønte ingenting... Enn bota da tenkte jeg??? Giddet ikke krangle med han for at han ikke ga meg bot, så jeg kjørte bare.

Var sikkert bare for å skremme meg...
Grunnen til at jeg lå i kolektivfeltet var at jeg så at det stoppet biler et stykke forran meg i venstre kjørebane så jeg la meg inn i kolektiv for å kjøre forbi. Ante lite om at det var kontroll.
Er ikke blitt stoppet etter det.

Min bror blir stoppet hele tiden, men hans bil ser ikke ut.
Var en gang jeg sto på den lokale råneplassen i trondheim og politiet hadde kontroll av kjøretøy, sendte nesten alle til biltilsynet. Men ikke meg, tror ikke engang han så på bilen min... Var vell den eneste med relativt strøken bil der også da.

Så lenge jeg ser veien og omgivelsene bra så kjører jeg kun med park og tåkelys. En av grunnene til det er at lyktene på Supra`n er så inn i helv... stygge nar de står oppe. Dette hang igjen da jeg kjøpte Lex`n + at det ser mye penere ut :D

Har man pen og ren bil som ser nogenlunde orginal ut, så tror jeg man slipper litt billigere unna.

#150541  av chris

CelicaTurbo skrev:er mange politibiler som kjører med kjørelys+tåkelys kombinert :lol:
Og når de attpåtil da samtidig kjører med mobiltelefonen på ene øret, og svinger i motsatt retning av enveiskjørt gate (jepp!), da stiller de ikke akkurat som gode forbilder.. :P

#150620  av FireWalk

chris skrev:
CelicaTurbo skrev:er mange politibiler som kjører med kjørelys+tåkelys kombinert :lol:
Og når de attpåtil da samtidig kjører med mobiltelefonen på ene øret, og svinger i motsatt retning av enveiskjørt gate (jepp!), da stiller de ikke akkurat som gode forbilder.. :P
Mange slike eksempler, har sett det ofte selv. Men hey! de er jo politiet! de kan gjøre akkurat hva de vil! :twisted: