TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fekk prøve en 200SX s14a idag!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#148665  av celicat23

jsun skrev:E30 sitter OK den :wink:
Men for å være ærlig... skjønner jeg ikke helt greia .... har jo kjørt fra mang en E30 under bygdøylokket med min standard MK7 :D
Den (gode?) gamle e30 m3'n ser unektelig brutal ut, og er en ettertraktet bil. Men de fleste glemmer nettop det at den er gammel, og at det som var MYE hester når den ble laget er ikke så mye å skryte av nå. Hvis tallene ikke juger her, så har den "bare" 192hk og veier 1300kg.

En klassiker av en bil, men mange legger for mye i den - tror den er mer enn den faktisk er.
 #148673  av @lpher

James bessesen skrev: Fekk idag sitte på og prøvekjøre en kompis sin nyinnkjøpte trimma 200SX s14a med ca.300gamp! :D
Tja...om det ikke er papirer på det...så er det jo non som har gjetta seg til 300hk da :)
James bessesen skrev: Og må si den flytta godt på seg...
De går faktisk overaskende bra med "litt trimm" ja :)
James bessesen skrev: Gjekk ikke ann å ha full gass fordi den bare spant å sladda..
Har lagt merke til det dær sjøl :D Men det skyldes nok at de er VEL lette i stussen :)
James bessesen skrev: Forbikjøringene foregikk uten problemer og parkerte opptill flere biler på bare på en liten halvtime :lol:
LOL :D SÃ¥....du er ikke vandt til det med mr2'en da? :)
James bessesen skrev: Nei, dette må være det sykeste jeg har fått kjøre!! SKAL ha ny motor til våren i MR2en min !! :twisted:
Kjør på! :D
James bessesen skrev: Men syns faktisk at MR2en min hang betre i svingene ,kanskje fordi den ikke slepper like lett, kortare hjulavstand, midtmontert motor, ikke vet .jeg..
Vekt over drivhjulene er nok den største faktoren vil jeg tro :)
James bessesen skrev: 200SX S14a bare sladder... Litt for mye gass så ligger man sidelengs :lol:
Bingo :)

#148683  av James

hehe :lol:
Ut ifra spes. og det som er blitt gjort med motor å sånt så skulle bilen ha rundt 300hk, men som sagt ,vet ikke dette helt sikkert....
Og ja, jeg tar forbikjøringer :wink: men, kunne aldri ha tatt så store sjanser med MR2en som med 200SXen. Men går også en del på kor mye man tør å ta sjanser...

#148699  av lasse

celicat23 skrev:
Men for å være ærlig... skjønner jeg ikke helt greia .... har jo kjørt fra mang en E30 under bygdøylokket med min standard MK7 :D
Den (gode?) gamle e30 m3'n ser unektelig brutal ut, og er en ettertraktet bil. Men de fleste glemmer nettop det at den er gammel, og at det som var MYE hester når den ble laget er ikke så mye å skryte av nå. Hvis tallene ikke juger her, så har den "bare" 192hk og veier 1300kg.

En klassiker av en bil, men mange legger for mye i den - tror den er mer enn den faktisk er.
Mener E30 M3 har 220hk originalt, forresten den grommeste BMW noensinne, og den eneste som kan kalles BMW uten 6'er...

#148703  av James

lasse skrev:
celicat23 skrev:

Mener E30 M3 har 220hk originalt, forresten den grommeste BMW noensinne, og den eneste som kan kalles BMW uten 6'er...
Vanlig E30 M3 har 192hk , mens E30 M3 Evolution har 220 :wink:

#148709  av jumbo

Største problemet jeg har med bmw (har hatt bimmer selv) er nettopp hvor utrolig oppskrytt de er. Er absolutt kvalitet over BMW, men er langt ifra noe så spesielt som BMW-leiren vil ha det til.

For ikke å nevne at men skal lete lenge etter bil med så kjedelig utseende. En 30 år gammel lada ser mer spennende ut enn en standard bimmer (selvsagt en veeldig subjektiv sak, men at BMW har et ganske "allminnelig utseende er jo ikke diskutabelt)

#148746  av celicat23

jumbo skrev:Største problemet jeg har med bmw (har hatt bimmer selv) er nettopp hvor utrolig oppskrytt de er. Er absolutt kvalitet over BMW, men er langt ifra noe så spesielt som BMW-leiren vil ha det til.

For ikke å nevne at men skal lete lenge etter bil med så kjedelig utseende. En 30 år gammel lada ser mer spennende ut enn en standard bimmer (selvsagt en veeldig subjektiv sak, men at BMW har et ganske "allminnelig utseende er jo ikke diskutabelt)
De fleste biler ser utrolig kjedelige ut standard. BMW skiller seg ikke ut på noen måte der. Det som BMW skiller seg ut med derimot, er at de kan bli skikkelig (!) pene med de riktige delene.
Vedlegg
IMG_3233.jpg
IMG_3233.jpg (90.24 kiB) Vist 172 ganger
IMG_2754.jpg
IMG_2754.jpg (111.51 kiB) Vist 175 ganger

#148827  av Mr2 Mk2

celicat23 skrev:De fleste biler ser utrolig kjedelige ut standard. BMW skiller seg ikke ut på noen måte der. Det som BMW skiller seg ut med derimot, er at de kan bli skikkelig (!) pene med de riktige delene.
Men det gjelder stort sett alle merker da,men med BMW får jeg uansett følelsen av å ha sett det "a million times before"....Men pen kan de bli,det nekter jeg ikke på :)

#148838  av Rage

Skal dere ha fasit på E30 M3 motoreffekt?
I 1987 ble de første M3ene laget, med 195hk, 2.3 Rekke4.
Denne ble laget helt til 1990 hvor BMW lanserte to "nye" versjoner av M3en, men nå med 2 motoralternativer:

2.3l R4 på 215hk og
2.5l R4 på 238hk

Disse motorene ble kun laget i 1990, og er offisielle S14 (BMW M motoren) motorene fra BMW, i E30 karrosset. Ble også laget en hel HAUG av andre utgaver av S14 motoren.

Og dere sier at BMW er oppskrytt? Try one ;)

#148839  av Andreazz

Det reåeste med BMW er at de ALDRI har serieprodusert en bil med framhjulstrekk..

#148843  av Rage

Andreazz skrev:Det reåeste med BMW er at de ALDRI har serieprodusert en bil med framhjulstrekk..
w0rd ;)

#148897  av cameleon

Jeg har selvd eid en bmw og kjørt en drøss av de selv. Og for å være helt ærlig, så er jeg ikke spesielt imponert av noen av de.

hadde en 93 325coupe før jeg valgte mr2. hadde den i en ekstrem kort periode pga at det var noe galt hele tiden med den. kostet meg en formue og ga opp etter under en måned.

z3 er den mest bedritene bilen jeg har kjørt noensinne. helt håpløst interiør og trang og jælig som fy. finner ingenting positivt å si om den. dette var da 1.8 aut. så det sier seg selv. hvordan kjøreegenskapene på de med større motor er skal jeg ikke si. men det hjelper lite med 300hk om du sitter som som en spedalsk bak rattet.

prøvekjørte også en 98model 5-serie for en tid tilbake. var heller ingenting som skilte seg stort fra volvoen til pappa. eller en helt annen vanlig sedan.

de eneste bmw'ene som jeg ser på som spesielle er den nyeste m3'en. og den kunne jeg seriøst ha tenkt meg å eid :twisted:

#148903  av Rage

cameleon skrev:Jeg har selvd eid en bmw og kjørt en drøss av de selv. Og for å være helt ærlig, så er jeg ikke spesielt imponert av noen av de.

hadde en 93 325coupe før jeg valgte mr2. hadde den i en ekstrem kort periode pga at det var noe galt hele tiden med den. kostet meg en formue og ga opp etter under en måned.

z3 er den mest bedritene bilen jeg har kjørt noensinne. helt håpløst interiør og trang og jælig som fy. finner ingenting positivt å si om den. dette var da 1.8 aut. så det sier seg selv. hvordan kjøreegenskapene på de med større motor er skal jeg ikke si. men det hjelper lite med 300hk om du sitter som som en spedalsk bak rattet.

prøvekjørte også en 98model 5-serie for en tid tilbake. var heller ingenting som skilte seg stort fra volvoen til pappa. eller en helt annen vanlig sedan.

de eneste bmw'ene som jeg ser på som spesielle er den nyeste m3'en. og den kunne jeg seriøst ha tenkt meg å eid :twisted:
Bra vi er forskjellige ;)

#148911  av cameleon

Rage skrev:Bra vi er forskjellige ;)
Hehe ja det er sant :wink:

NÃ¥ har jeg litt fobi mot bmw siden jeg hade utrolig uflaks med den jeg eide. Noe jeg tviler ligger generelt i bmw.
Det er jo helt klart at det finnes mange av de bilene der som seriøst ser pene ut og som også går noe inni gamperæva.
Det som er synd er at bmw generelt har fått et slikt negativt preg over seg for å være jallatralle og gangsterbil.
De er stilige biler, men desverre så ser man disse bilene så alt for mye, og da blir det ikke det samme. :wink: Men det er slik JEG ser det :D

Skal ikke si så mye når det gjelder mr2 lengre heller da. Begynner å bli for mange av de også....

#148930  av hybris

Bare noen kjappe faktarettinger rundt s14/a :)

Den gjør originalt 0-100 på 6.9s.

s14a med 270-300hk gjør typisk 0-100 på 5.5-5.8 sekunder.

De ligger godt på veien når man bytter ut dempere/fjærer og eventuelt bytter litt foringer m.m - men er generelt litt lette i rompa.

Jeg har akkurat solgt denne: http://www.getawayinoslo.org/salg.html - så jeg har førstehåndsinformasjon ;)