TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fekk prøve en 200SX s14a idag!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #148610  av James

Fekk idag sitte på og prøvekjøre en kompis sin nyinnkjøpte trimma 200SX s14a med ca.300gamp! :D Og må si den flytta godt på seg... Gjekk ikke ann å ha full gass fordi den bare spant å sladda..Forbikjøringene foregikk uten problemer og parkerte opptill flere biler på bare på en liten halvtime :lol:
Nei, dette må være det sykeste jeg har fått kjøre!! SKAL ha ny motor til våren i MR2en min !! :twisted:

Men syns faktisk at MR2en min hang betre i svingene ,kanskje fordi den ikke slepper like lett, kortare hjulavstand, midtmontert motor, ikke vet .jeg..
200SX S14a bare sladder... Litt for mye gass så ligger man sidelengs :lol:

#148621  av Master

få deg 3sgte med 300 gamp du og du kjører ræva av 200sx'er:D

#148622  av James

hehe... gått mulig det. men ble såfall meget imponert...
Bilen har ikke blitt benka enda ,men den skal visst nok gjøre 0-100km/t på rundt 5 sek. visst ikke ned i 4sek... men er ikke sikker på den siste :?
Den gjekk såfall noe stygg j.....!

#148625  av Mr2 Mk2

James bessesen skrev:hehe... gått mulig det. men ble såfall meget imponert...
Bilen har ikke blitt benka enda ,men den skal visst nok gjøre 0-100km/t på rundt 5 sek. visst ikke ned i 4sek... men er ikke sikker på den siste :?
Den gjekk såfall noe stygg j.....!
dette er nok sterkt oppskrytt,i teorien burde vel kanksje det gå på litt over 5.0 sek,men en 200 har nok ikke festet til det.

#148626  av BrennaRacing

En kamerat av meg hadde s14...Ikke no særlig trim, bare fullt effektanlegg og luftfilter...Mener han testa toppfarten til 5,5 sek...er jo orginalt med 6,3 eller no...De går sinnsykt bra. :D

Men en 3 gen turbo motor hadde gjort seg i en Mr2 :D

#148629  av lasserj

stemmer det at man får kjøpt motor ombygning fra ford eller no med masse kubbikk til mk1, har hørt det fra flere folk..

#148630  av cameleon

200sx s14 er jo biler som er kjent for å få mye hk ut av å gjøre relativt lite. og om du begynner å spytte i penger som fy så får du seriøse motorer også. En kompis av meg (LittlePapa her på forumet) har jo en slik s14, og den bilen der går godt. tross i lite motor mods. hvor mye mer enn eksos, luftfilter og boostcontroller tror jeg ikke han har. men flytter på seg det gjør den.

Men nå er det jo turbo også. og selv kan jeg ikke vente med å få montert propell i min. akkurat nå så er jeg drit lei gti....

#148634  av Master

Jeg parkerte en 200 sx s14a med effektanlegg. Var snakk om 3-4 billengder til 100 km/t på tørrasfalt. Men har vel mye med hvem som kjører... :roll:

#148635  av James

Ja,stemmer nok ganske bra det dåkke sier... Har en anna kompis som har en vanlig S14 med effektannlegg og luftfilter og den gjør 0-100 på rund 6.2sek.
Og tror nok det stemmer rimelig bra det Jostein sier at bilen ikke har feste til det.
Bilen bare spinner, merka dette spesielt godt i forbikjøringer og ut av kryss... :D
Men morro var det iallefall... :D
Vil tro MR2 henger betre på vegen også... Følte når jeg kjørte bak 200sxen i MR2en min at jeg hang godt på i svingane ,men på strekkene ble jeg parkert.
Er så dritlei av å høre av folk som sier at Bmw E30 osv... henger betre på vein en MR2er... :evil:

#148636  av cameleon

de spinner vel en del om man går inn for det ja. er vel ikke for ingenting at det er de mest heftigste brukte driftebilene nå til dags.

Å ja. bmw er mye bedre overalt enn mr2. det vet jeg. for det har kompiser av meg også fortalt. :D

#148642  av Amund

få en 3-400hk i din mk1, så skal du se :wink:

#148643  av Andreazz

BrennaRacing skrev:En kamerat av meg hadde s14...Ikke no særlig trim, bare fullt effektanlegg og luftfilter...Mener han testa toppfarten til 5,5 sek...er jo orginalt med 6,3 eller no...De går sinnsykt bra. :D

Men en 3 gen turbo motor hadde gjort seg i en Mr2 :D
0 til toppfart på 5,5 sek er nok ganske mye skrøneri.. :P

#148651  av The Doctor

James bessesen skrev:Ja,stemmer nok ganske bra det dåkke sier... Har en anna kompis som har en vanlig S14 med effektannlegg og luftfilter og den gjør 0-100 på rund 6.2sek.
Og tror nok det stemmer rimelig bra det Jostein sier at bilen ikke har feste til det.
Bilen bare spinner, merka dette spesielt godt i forbikjøringer og ut av kryss... :D
Vil tro MR2 henger betre på vegen også... Følte når jeg kjørte bak 200sxen i MR2en min at jeg hang godt på i svingane ,men på strekkene ble jeg parkert.
Er så dritlei av å høre av folk som sier at Bmw E30 osv... henger betre på vein en MR2er... :evil:
Visst man snakker om en BMW M3 E30 da snakker du bil som sitter bra på veien....

#148659  av James

The Doctor skrev:
James bessesen skrev:Ja,stemmer nok ganske bra det dåkke sier... Har en anna kompis som har en vanlig S14 med effektannlegg og luftfilter og den gjør 0-100 på rund 6.2sek.
Visst man snakker om en BMW M3 E30 da snakker du bil som sitter bra på veien....
Ja har hørt E30 M3 ligger godt på veien, men jeg får høre dette av E30 316-325 eiere... Blir like irritert hver gang :roll:

#148661  av jsun

E30 sitter OK den :wink:
Men for å være ærlig... skjønner jeg ikke helt greia .... har jo kjørt fra mang en E30 under bygdøylokket med min standard MK7 :D