TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytting av turbo...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #148430  av AeZ_

Tenker på å swappe turboen min(ct26) med en ct20B jeg har liggende.
Siden dette er noe som ikke skal kreve noe som helst innstillinger osv, så kan det vel ikke være en helt sinnsyk jobb?
Er det noen her som vet om hvilke personer eller steder som kan hjelpe meg med dette her i Østfold?
Er det noen som har gjort no lignende selv, noen erfaringer?(tenker da på jobben, hvordan dere gjorde det osv..)

#148459  av CelicaTurbo

var med og tittet over skulderen og hjalp litt til når Markus gjorde dette på min bil, og det er en tidkrevende jobb men det er pga at det er trangt og bolter sitter hardt, men selve jobben er egentlig ganske rett frem og enkel. Bruk olje- og vannrørene fra ct26, de passer fint på ct20b'en.. ellers er det en bolt for mye i eksosflensen på ct20b turboen men det er bare å skru den ut så passer downpipe for ct26 helt flott. Brakettene til ct26 passer ikke 100%, men du kan enten modifisere braketten litt eller plassere den slik at turboen viler på braketten om du stoler på at det fungerer greit ;) Har du brakettene fra ct20b turboen er det godt mulig at de passer fint. Ellers, sørg for å ha godt med bra verktøy, spesiellt banjobolten til oljerøret inn på turbo sitter ganske godt..