TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • er caldina lik til avensis?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #148222  av TOYPARTS
 
jeg har letet og letet men finner ikke noe info som sier at den er bygget på samme plattform som avensis, det jeg har fått besjed om fra toyota i japan er at avensis heter caldina på hjemmemarkedet, den har forøvrig 4*4 3sgte og 260hk originalt, er det noen her som har en side der det finnes noe info om de bilene er like? jeg vurderer sterkt å kjøpe en fra japan, har pengene klar, men gidder ikke om jeg må sveise om hele bilen.
Dette gjelder forøvrig 97-98 modell med modelbetegnelse st215w gtt

Er takknemmelig for all info, kebabgud, turboknut.......???

 #148227  av lexusmann
 
Pics?? :) Vil jo se gliset, da...går helt greit dersom du ikke har, i og med du kun har bestilt, men det er vel lov å håpe... :wink:

 #148231  av celicat23
 
Noe info snappet opp her og der...

"(1997) The original Toyota Avensis had the option of four engines (1.6 L, 1.8 L and 2.0 L petrol and a 2.0 L turbo-diesel) and three bodystyles (saloon, hatchback and estate). The station wagon was essentially the Japanese-market second-generation Toyota Caldina."

"The last export Corona was called the Carina E in Europe. The five-door model was called the Corona SF in Japan, while the station wagon had become a separate line there, from 1993, called the Toyota Caldina. Where it was still sold, it was replaced by the Toyota Avensis (in most of Europe - though this was based loosely on the new Corona) and the Toyota Camry (in other export markets). The second-generation Caldina was sold in Europe as part of the Avensis range."

Sammenligne specs (bredde, wheelbase osv) mellom 1998 CALDINA:
http://www.carfolio.com/specifications/ ... 8836#specs

og 1997 AVENSIS (stasjonsvogn):
http://www.carfolio.com/specifications/ ... yota-quote

Så kan du kanskje registrere deg her, og spørre den/de som eier en caldina om de kanskje vet:
http://toyotaownersclub.com/forums/inde ... opic=39183

Kanskje ikke mest av hjelp det her, men man prøver ivertfall! ;-)

 #148242  av TOYPARTS
 
celicat23 skrev:Noe info snappet opp her og der...

"(1997) The original Toyota Avensis had the option of four engines (1.6 L, 1.8 L and 2.0 L petrol and a 2.0 L turbo-diesel) and three bodystyles (saloon, hatchback and estate). The station wagon was essentially the Japanese-market second-generation Toyota Caldina."

"The last export Corona was called the Carina E in Europe. The five-door model was called the Corona SF in Japan, while the station wagon had become a separate line there, from 1993, called the Toyota Caldina. Where it was still sold, it was replaced by the Toyota Avensis (in most of Europe - though this was based loosely on the new Corona) and the Toyota Camry (in other export markets). The second-generation Caldina was sold in Europe as part of the Avensis range."

Sammenligne specs (bredde, wheelbase osv) mellom 1998 CALDINA:
http://www.carfolio.com/specifications/ ... 8836#specs

og 1997 AVENSIS (stasjonsvogn):
http://www.carfolio.com/specifications/ ... yota-quote

Så kan du kanskje registrere deg her, og spørre den/de som eier en caldina om de kanskje vet:
http://toyotaownersclub.com/forums/inde ... opic=39183

Kanskje ikke mest av hjelp det her, men man prøver ivertfall! ;-)
jo nyttig dette, takker, er det flere som har noe fornuftig??

 #148270  av Kebab gud
 
TOYPARTS skrev: jo nyttig dette, takker, er det flere som har noe fornuftig??
trenger du mer info? var ikke det der celicat23 kom med nok?

vell vell..
etter hva jeg har fortstått er det bare motor drivverk og litt kosmetisk som skiller dem..
men skulle jeg hat en caldina hadde jeg tatt dagens .. mye kulere :P

 #148273  av TOYPARTS
 
Kebab gud skrev:
TOYPARTS skrev: jo nyttig dette, takker, er det flere som har noe fornuftig??
trenger du mer info? var ikke det der celicat23 kom med nok?

vell vell..
etter hva jeg har fortstått er det bare motor drivverk og litt kosmetisk som skiller dem..
men skulle jeg hat en caldina hadde jeg tatt dagens .. mye kulere :P
hehe emig med deg der, men jeg har jo en avensis i dag, så det er liksom bare å bygge om den, den nye typen blir for dyr.

 #148732  av chris
 
kanskje litt O/T, men hva ville den nyeste Caldina GT-4 kommet på ferdig importert til Norge, på skilter?

 #148784  av soarer
 
Et annet beslektet spørsmål fra meg:

Motoren i Caldina GT (ikke turbo) fra 97 og opp til 2000 er en Beams 3sge motor, og mistenkelig lik beams-motoren i Mr2, bortsett fra fargen (koksgrå7svart). Noen som vet om dette er samme motor?

Det ser ut på bilder som at topplokksdeskel og innsugsmanifoilden er eksakt den samme. Om det er det samme så kan dette bli en bra oppgradering, å skru inn denne motoren i Mr2. Det er mange lett skadde biler her i Japan som kan sendes til tyskland/norge på rollon/rolloff-båter.