Ting kan være litt spesielt siden noen har byttet motoren inn i den gamle bilen din. Kjenner ikke så godt til AW11 men antar at det er noe av det samme som i MK2. Ved et motorbytte til en annen motor i samme motorfamilie er det der tre steder en må gå over og dobbelsjekke at alle signalene blir rutet der de skal (uavhengig av om pluggene passer eller ikke).
1. Den ene pluggen på ECU, som kommer fra chassis-ledningsnettet.
2. Tilkoblingspluggen i sikringsboksen
3. En plugg i bagasjerommet ved ecu'en som kobler motor- og chassis-ledningsnettet sammen.
I tillegg må det noen ganger kobles litt om i selve sikringsboksen (releer) eventuelt trekkes noen nye kabler for at ECU skal ha alle koblinger inn/ut som trengs.
Nok om det.

Mitt tips er da å gå over og sammenligne disse pluggene og sikringsboksen (under/inni der ledningene er) i de to bilene for å se om noe er flyttet på eller koblet ekstra i bilen motoren ble tatt ut fra.
Siden motoren gikk før du starta, og hvis du har koblet alt riktig skal den jo virke fortsatt. Har liten tro på at noe mekanisk plutselig skal være defekt, så holder en knapp på at noe ikke er koblet riktig i det elektriske. Mangler det styring fra ECU til et eller annet relee kan du få symptomer som du beskriver (på MK2 er det spesielt et signal som heter FC (fuel control) som vil kutte bensinen på den måten du beskriver. Vet ikke om 4AG har det/noe lignenede).
-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22)
Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20)
Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86)
Hachi'n
'83 Starlet (KP61)
Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z