TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 4age, motor spørsmÃ¥l.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #147472  av steffen karlstad

-vill stempler fra den gamle typen motor (86modell) passe i 87+ motoren?

-vill toppen fra silvertop (86modell) med blå/svart skrift passe over p 87+ blokka?

vill girkassa passe omverandre på nye/gamlemotoren?

snakk om mr2 aw11.....
 #147564  av alex007

steffen karlstad skrev:-vill stempler fra den gamle typen motor (86modell) passe i 87+ motoren?

-vill toppen fra silvertop (86modell) med blå/svart skrift passe over p 87+ blokka?

snakk om mr2 aw11.....
ja! men mener det er noe komplikasjoner med festene på 86+ stemplene. Bruker du 86 veiva og rådene skal det ikke være noe komplikasjoner. 4age har 2 typer veivaksjer. en med 42mm (87+)lager til rådene og en med 40mm(86-)

eg fåreslår deg å sjekke ut http://www.club4ag.com kjør et søk på forumene der

#147578  av Larsen

silvertopp motor ble ikke laget 86. Den ble bel først produsert i 1990 og noe, men passer ikke om noen av de andre 4age'ene. Blue topp toppen er derimot helt lik som red topp' toppen.
Tror faktisk girkassene er like blandt alle mr2ene.

#147591  av steffen karlstad

Larsen skrev:silvertopp motor ble ikke laget 86. Den ble bel først produsert i 1990 og noe, men passer ikke om noen av de andre 4age'ene. Blue topp toppen er derimot helt lik som red topp' toppen.
Tror faktisk girkassene er like blandt alle mr2ene.
min feil, jeg har blue top..
 #147592  av steffen karlstad

alex007 skrev:
steffen karlstad skrev:-vill stempler fra den gamle typen motor (86modell) passe i 87+ motoren?

snakk om mr2 aw11.....
ja! men mener det er noe komplikasjoner med festene på 86+ stemplene. Bruker du 86 veiva og rådene skal det ikke være noe komplikasjoner. 4age har 2 typer veivaksjer. en med 42mm (87+)lager til rådene og en med 40mm(86-)

eg fåreslår deg å sjekke ut http://www.club4ag.com kjør et søk på forumene der

så veiva passer i gamle blokka men jeg må bruke 87+ stempler og råder?

#147623  av Larsen

nei, bruke 86 råder og stempler sammen med 86 veiv

#147626  av lasserj

det er litt forsjell på bluetoppen kontra redtoppen, det er skru feste til motorfeste blankett rett under kamdrevene på redtoppen

#147640  av steffen karlstad

lasserj skrev:det er litt forsjell på bluetoppen kontra redtoppen, det er skru feste til motorfeste blankett rett under kamdrevene på redtoppen
og men lager dette problemner?

#147746  av Mr2 Mk2

Larsen skrev:Tror faktisk girkassene er like blandt alle mr2ene.
De passer overrens men kasse fra 87+ er bedre,mener det er c50 og c53 men ikke ta det for god fisk.

#148017  av lasserj

steffen karlstad skrev:
lasserj skrev:det er litt forsjell på bluetoppen kontra redtoppen, det er skru feste til motorfeste blankett rett under kamdrevene på redtoppen
og men lager dette problemner?
hvist du ikke skal bruke feste kan det skrues av