TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• gule koni spørsmÃ¥l? mr2 aw11

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #147489  av steffen karlstad

gulekoni til mr2 aw11, er dette dirkete bolt on eller må det settes noe over fra den gamle demperen annet en fjera?

#147507  av Amund

når jeg fikk gule koni til min mk1, så var det innsats, dvs at de orginale fjørbeina ble beholdt, men måtte sette inn nye dempersatsene.

med riktig senkesett, så er det en helt OK modifikasjon. Som jeg nok kommer til å kjøre med i mange år fremover. :D

#147512  av andre 1

Byttet nylig til gule koni på min mk1 , da var det bare å slenge ut de gamle demperene å inn med de nye , det du trenger å bytte av deler følger med i koni pakken... Bare pass på å få riktige dempere bak da det er et skille i 86...

#147754  av steffen karlstad

andre 1 skrev:Byttet nylig til gule koni på min mk1 , da var det bare å slenge ut de gamle demperene å inn med de nye , det du trenger å bytte av deler følger med i koni pakken... Bare pass på å få riktige dempere bak da det er et skille i 86...
'

har du dele nummeret?

#147782  av steffen karlstad

andre 1 skrev:Byttet nylig til gule koni på min mk1 , da var det bare å slenge ut de gamle demperene å inn med de nye , det du trenger å bytte av deler følger med i koni pakken... Bare pass på å få riktige dempere bak da det er et skille i 86...
hva syntes du om demperne? har duprogresive senkesett?

#147796  av andre 1

Demperene er veldig gode synes jeg , det geniale er jo at de er toppjusterbare ! jeg kjører med de på den hardeste settingen ,
og dette funker bra for min del . så til det med senkesett jeg bruker
et senkesett fra lesjeførs som senker 35mm om det er progresivt eller
ikke har jeg ikke peil på men det funker bra og det har tuf pappirer.

#147851  av Amund

Toppjusterbart er genialt. 8)
Fant ut etter en del om-og-men at demperne måtte stå p det mykeste bak, og litt stivere fremme. Det for å ha feste under kraftig aks, og nedbremsing. Men med orginale bremser og motor fungerte hardt bra også. :wink: Sammen med senkesett fra mr2mk1club i england, fungerer det helt utmerket. (ikke TUV godkjenning, men fjærene er svarte...)