jikes. her hadde det tatt av ja
Du kan ta en ekstrem muslim, en ekstrem kristen og en ekstrem budhist i et rom. Be dem å "diskutere" hvorfor de andre tar feil ang religion, og hvorfor de har rett. Med mindre de blir enige om at de er uenige, så går det til ¤%%¤&/"#"%.
Poenget mitt er at utgangspunktet for "diskusjonen" er håpløst. Noen ting går ikke ann å diskutere.
Noen definisjoner.
Diskutere - tveksle meninger om, debattere; behandle d- en sak, et emne / d- fram og tilbake / d- uten å bli enige / d- seg fram til en avtale / det blir diskutert / det er ikke det vi d-r / det kan d-s (hva som er best) det er ikke opplagt (hva som er best) / det kan ikke d-s det er selvsagt
kverulere - kverule stadig klage, si imot
kverulant - person som stadig klager og føler seg forurettet, trettekjær person, kranglefant
(Tatt fra ordbok.no) (Og, nei, dette var ingen norsktime

)
Etter å ha lest hele denne tråden i dag, så sitter jeg igjen med en følelse av at enkelte ikke ser forskjell på å diskutere og kvirulere.
En diskusjon bør ha som utgangspunkt å ha en konstruktiv utvikling og komme frem til noe fornuftig. Før man starter ett ny tråd kan man gjerne tenke seg om, kommer det noe godt ut av dette innlegget? Vil tro at om deltagerene i denne tråden hadde stilt seg dette spørsmålet og svart ærlig, så ville svaret vært, nei.
Kverulering blir for meg en negativt ladet diskusjon, og det er nok et mindretall av medleme på forumet som faktisk liker å lese slikt. Den generelle oppfattningen vil trolig være at det skaper en dårlig steming, og det er formet ikke tjent med.
Jeg har mine fordommer, men det er mine fordommer. Det er ikke ulovlig å ha fordommer, om det gjør meg til en uvitende idiot, så er det mitt valg. Kanskje mine fordommer får meg til å føle meg bedre, hvem vet. Vi er jo alle ego i følge Frued. Som Jumbo skriver, grow some skin people!
Har du problem med en tråd, send en PM til moderatorene, ikke start en ny tråd for å klage på en annen tråd.
STOPP nå, jeg vet du KLØR i musefingen nå, bare MÅ trykke svar med en gang. Tråden er ikke låst, så det går ann, men du kan også la være, det er i din makt å la være. Prøv denne gangen å stoppe opp, reflektere litt, tenk om det du nå har tenkt å komme med er noe konstruktivt. Hvis det ikke er det så kan du like godt la være og la denne tråden ligge død.