Nå er det jo ikke til å stikke under en stol at den Amerikanske kulturen og amerikanere flest er noe helt for seg selv.. de lever i sin egen lille drømmeverden og tror at sola går i bane rundt USA... Bare se på mannen som styrer der borte..... trenger jeg si mer?
Alle må tåle litt kritikk... Hva med Norge og resten av verden da? Hele Europa ler jo av oss! I det britiske parlamentet brøt samtlige ut i hylende latter når Norge ble nevnt i anledning EU saken... Det er så mye idioti her i landet, og måten landet blir styrt på gjør at resten av verden ler av oss med jævlig god grunn... Svenskene omtaler oss som den siste sovjet stat.. Staten skal styre med jernhånd... Nå skal jo bedriftes tvangsnedlegges om de ikke sparker styremedlemmer og får inn kvinner istedet!
Men jeg setter meg ikke på bakbena hver gang jeg hører noen si noe stygt om Norge.. for det er som regel hold i det de sier...
Samme med USA, det er mye som er direkte idiotisk der borte, og man må få lov til å riste på hodet av det, spesielt når man ser på landets leder, en person som ikke ser ut til å ha stort mer enn 90 i IQ.... Men nå skal jeg ikke helle bensin på bålet her, jeg leste denne tråden nå etter at det omtalte inlegget var blitt slettet, så alt jeg sier nå sier jeg på generelt grunnlag.
Ved å starte en ny tråd om dette så skyter man jo seg selv i foten på en måte, for da VET man at det vil oppstå en debatt rundt akkurat DEN saken som står i fokus, og det er jo allrede tydlig at flere har sterke meninger om denne saken...
En ting skal USA ha: jeg misunner dem bil-kulturen. Der borte er det akseptert å ha bil og bil interesse. Å kjøre bil er en rettighet, det er status, det er fritid det er hobby.. Her er Bil og alt som har med bil å gjøre Tabu.. fordi staten har gjort det slik gjennom sine elleville avgifter og nedprioritering av alt som har med bil å gjøre..
Men samtidig så skal USA ha ris for måten de fremstår på ovenfor resten av verden. I det store bildet så er USA planetens store synder. De er den nasjonen som forrurenser desidert mest i forhold til hvor mange inbyggere det er sammenlignet med andre land. De tenker kun på seg selv og på å bevare "the american way of life". Særlig langsiktig tenker de derimot ikke...
Som du sikker har skjønt har jeg ikke spesielt mye til overs for svært mye der borte. Men så har jeg ikke mye til overs for svært mye her i landet heller...
Ingen er perfekt... Det er alltid to sider av samme sak... osv osv... er det egentlig vits i å diskutere det?