TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motorfusk :(

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #145944  av Pingu

Hjelp! min mr2 har begynt å fuske når jeg bremeser på girene å på lavt turtall. den hopper også på tomgang å går høyt etter at den har stabilisert seg :? ... noen som har tips? :lol:

#145950  av BrennaRacing

Ca samme problemet som jeg hadde det...Fant ikke helt ut av hva det var, men etter en liten stund så gikk problemet bort....Lurer på om det var fordi jeg hadde fylt for mye olje på den...Skjekk det du :D

#145973  av Pingu

oljenivået er mellom maks å min. kan det ha noe å si hvilken merke jeg bruker?

#145980  av jonny on the spot

sjekk at alle vakum slanger er tilkoblet.
Jeg hadde samme problemet og det viste seg å vre en vakumslange

#145981  av Larsen

jepp, søk litt med startgass. Disse problemene har som regel med vakum eller bensin å gjøre
 #146069  av chris

Pingu skrev:Hjelp! min mr2 har begynt å fuske når jeg bremeser på girene å på lavt turtall. den hopper også på tomgang å går høyt etter at den har stabilisert seg :? ... noen som har tips? :lol:
Gamlemotoren min også holdt på sånn.. hoppa veldig når jeg bremsa på girene i nedoverbakke.. spesielt når motoren var kald.

Jeg løste det ved å bytte hele greia :D

#146077  av Pingu

Nå har jeg fått fikset ujevn gange, hadde på en flaske dyse rens, å da ble den fin, men den går fortsatt litt høyt på tomgang. har prøvd tomgangskruen, men der er ikke mer å gå på. kan det ha noe med pluggledninger?
 #146093  av BrennaRacing

chris skrev:Jeg løste det ved å bytte hele greia :D
Du løste problemet på den billige måten :lol:

#146106  av Pingu

jepp :lol: har ikke råd til ny motor :? får håpe jeg får fixet tomgangs promblemet oxo :D

#146149  av Anders gullstein

Kan sjekke kjølevæska, lufte den. Luft der kan føre til at tomgangen kan bli litt rar. Ellers så er jeg enig med de fleste her. sjekk vakuumslanger. Kan da være noe elektronisk, så en diagnose har kanskje ikke vært så dumt.

#146195  av Pingu

fylte kjølevæske før dette problem oppstod, så skal prøve å lufte systemet, så får vi se 8)

#146204  av Anders gullstein

MEGET viktig å lufte systemet på MR2 når man har fylt på ny kjølevæske. Da kan faktisk dette være det som gjør det. Det står i instruksjonsboka hvordan man skal gjøre det. Ganske kompleks kjølesystem med lange rør og mange luftedyser. Sett av en god time i garasjen :wink:

#146232  av Pingu

hmmm. har ikke instruksjonsboka. noen som vet om en link eller har oppskrift på dette? ellers takk for hjelpen alle :wink: