TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• i stor sÃ¥rg!!!! mr2 e skada

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#144977  av Ivar

chris skrev:Er ikke rart forsikringa på mr2'er er SKYHØY.. er jo hver jævla dag at jeg leser om en eller annen mr2 som har kræsja.. :?

Kjipt selvfølgelig.. både for den som eier bilen, og for alle oss andre som må betale..
Og la oss ikke glemme folk som installerer turbomotor uten godkjenning.
Jeg synes ikke forsikringen er så skyhøy, jeg, tatt i betraktning mengden idioter som kjører mr2.

#144987  av chris

Ivar skrev:Og la oss ikke glemme folk som installerer turbomotor uten godkjenning.
Hva har DET med saken å gjøre da? Er jo et tydelig faktum at de aller fleste mr2-ulykker skjer med en helt standard GTi..
Ivar skrev: Jeg synes ikke forsikringen er så skyhøy, jeg, tatt i betraktning mengden idioter som kjører mr2.
Den ER skyhøy.. men kanskje den burde vært enda høyere, sånn at 18 åringer med 2 mnd gammelt førerkort ikke kan kjøpe seg en sånn type bil.. (jeg har så høy bonus likevel at for meg er det ett fett :P)

#144988  av chris

andre 1 skrev:
chris skrev:Er ikke rart forsikringa på mr2'er er SKYHØY.. er jo hver jævla dag at jeg leser om en eller annen mr2 som har kræsja.. :?

Kjipt selvfølgelig.. både for den som eier bilen, og for alle oss andre som må betale..

Ja å neste gang så kan det være du som er uheldig :wink:
Jeg sier ikke at man ikke kan være uheldig.. er jo utrolig mye som kan skje som kan ende i en ulykke.. men jeg reagerer på ANTALLET..

Vet at dere alle sammen blir sure og greier nå.. men men..

#144997  av andre 1

Er enig med deg der chris! mr2 er defintivt ikke en bil for folk med liten erfaring bak rattet! jeg lånte bort min til en kammerat, etter 5 min sto han på tverka i en sving . Og dette av den enkle grunn at han ikke tok hensyn til hva jeg sa før han fikk låne den....Eneste jeg reagerte på var at du hadde en litt arogant holdning i den siste setningen din!!alle kan være uheldige noe du selv nå også poengterer :D

#145006  av sindrejl

forsikringa ER høy :/ er egentlig ikke rart... poenget er at det oftest er vanskeligere å rette opp en feil/uhell bak rattet i en mr2 enn i mange andre biler.. derfor er antallet uhell også høyere regner jeg med.

men turbokonvertering?? hva har det med saken å gjøre? Om nå tilfeldigvis mr. madmax hadde hatt turbo og ikke sagt ifra hadde ingen reagert på det da det ikke var galskapskjøring som var utslaget for "kræsjen"

#145018  av mr.two

Ivar skrev:

Og la oss ikke glemme folk som installerer turbomotor uten godkjenning.
Jeg synes ikke forsikringen er så skyhøy, jeg, tatt i betraktning mengden idioter som kjører mr2.
Å turbokonvertere en Gti uten å godkjenne er helt IRRELEVANT for forsikringsprisen. Og hvem er idioten ? Han som stempler sine medmennesker som idioter, eller de han refererte til ? Og hvem er du til å si at de som kræsjer er idioter ? Det er særdeles mange faktorer som kan ha innvirkning på et uhell, og det er stor sannsynlighet for at du ikke har kjennskap til mange, om noen, av disse ulykkene. Så vennligst frastå fra slike usmakelige kommentarer.

#145074  av maxgets

Funnet ut hva som har skjedd med bilen a?
FÃ¥tt tatt noen bilder?

Ps. Forsikringa på mr2 er da billig.... full kasko 8700 på en 18 åring med 7mnd gammelt førerkort ;)

#145082  av sindrejl

maxgets skrev:Funnet ut hva som har skjedd med bilen a?
FÃ¥tt tatt noen bilder?

Ps. Forsikringa på mr2 er da billig.... full kasko 8700 på en 18 åring med 7mnd gammelt førerkort ;)
om man har det på pappa ja.. glem å få det til ellers.. da blir det bare bløff..

#145093  av andre 1

Yes ikke sjans i h..... at du har fått en så rimelig forsikring på ditt navn i en så ung alder!

#145099  av FireWalk

jeg betaler 8700 i året på min MR2 med full kasko, da står den på meg selv med 60% bonus.

Som 18 åring med 20% bonus kan jeg godt tenke meg at det vil koste nermere 20 høvdinger..

ang dette med krasjingen så har Chris helt rett i at når folk krasjer så påvirker det forsikringen til alle andre. Det er ikke SÅ mange MR2er i landet her, og siden det er såpass få av dem så vil statestikken påvirkes i mye større grad når en av dem krasjer i forhold til andre biler som det finnes langt flere av..

MR2 er jo allerede rødmereket hos en rekke selskaper. Typisk Ungdomsbil med høy ulykkes-statestikk. Da blir det dyr forsikring. Slik er det bare.. :evil:

#145103  av Zepticon

Jeg betaler 7500kr for 626'en som står i mamma sitt navn , med 50% bonus... Virket dyrt i forhold til en MR2 siden det er to temmelig forskjellige biler :?

Men uansett er det en grunn til at jeg har gitt opp alle drømmene om MR2 for nå. Det er en bil som folk er vanskelig å kjøre, og jeg mangler alt for mye erfaring til at jeg vil gi meg i kast med det :roll:

Men hørtes ikke ut som det var en trafikkulyke dette...?

#145107  av MadMax

har fått bildan nu..
dettan e blit en heftig diskusjon ser æ :lol:
hadde nu full bonus og e 26år å betal 6100kr.. har kjørt bil sia æ nestn hva en knytnæve stor.. :lol: men uanstt kan det skje ulykke.. å det e ikke bære di så kjør mr2 så har skylda før det.. bei nest meia ned av en 70åring me hatt. vi e fleire i trafikken..
har ikke funet ut ka så har skjed enu.

#145108  av angrykid

Vel, det er nå ikke bare mr2 som har dyr forsikring da. Forsøkte å sjekke opp en mx-5, og fikk bare 300-400 kr billigere forsikring i samme selskap som jeg har i dag. Og disse bilene har tross alt mindre motor. :)
Samme med en Civic Type-R 2.0. Denne ble dyrere enn mr2'en.

Og hver jævla dag var vel kanskje en smule overdrevet? :)
 #145129  av MadMax

biln før.
Vedlegg
biln før.
biln før.
crash 034.jpg (758.32 kiB) Vist 949 ganger
 #145130  av MadMax

joda her e gullet mitt :twisted:
Vedlegg
fint parkert
fint parkert
crash 127.jpg (634.46 kiB) Vist 958 ganger