TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lurer pÃ¥ Ã¥ kjøpe GT-Four

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #145070  av ToyRacing
 
Hei!

Driver å ser litt rundt etter GT-Four, ser det står noen til salgs her hjemme. Men er det noen som har er faring med noen som importerer?

Hva skal man se etter på disse bilene? Ser noen har stor vinge og andre har vanlig Celica vinge, hvorfor?

Noen her som har vært borti noen av de som står til salgs her hjemme?

 #145073  av Lilli
 
Turboknut på forumet her har vel tatt inn brorparten av GT4 ST205 (mk6), anbefaler han på det sterkeste :)

Det med vinge kommer ann på hvilket land bilen kommer fra, feks italia var/er det ikke lov med høg vinge.

En annen forskjell på disse bilene er skiltplaten bak, noen har de som vi vanligvis har i norge og andre har de høge firkantete, og noe som er relatert til hvilket land de kommer fra, mener norge og italia, tyskland har like mens bl.a Sveits har de høge firkanta...

Korrekt me if i'm wrong... :wink:

Vet at ST205 her på forumet skal selge sin.... http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=12162
Lykke til.... :!:

 #145081  av sindrejl
 
eller så har du Per Christian Thaulow som også har tatt inn ganske mange st205'er til norge. Gir veldig god service ETTER handelen.. ikke alle er like flinke til det! :) Var feks litt uheldig med motoren på min bil og han tok på seg å skifte! Alle lovord til denne karen.

http://www.need4speed.no

 #149636  av ToyRacing
 
Hvor mye billigere bør en Høyere styrt GT-Four være, kontra en Venstere styrt?

 #150295  av Hiluxmannen
 
70 000 - 80 000 rimeligere.. Husk at å selge en høyrestyrt bil kan bli en vanskelig affære.. Men man kan gjøre kupp på høyrestyrte biler, helt klart.. Det er jo samme bilen, bare du sitter på høyresiden..

 #150305  av sigheri
 
Annbefaler http://www.need4speed.no jeg også. Trivelig og ivrig kar

 #192981  av Grøndis
 
drar opp denne litt igjen jeg...

går det ann å sett på høy vinge hvis det ikke er på bilen, passer den rett på uten å lage nye hull osv.

Å evt hvor går det ann å få kjøpt denne STORE vingen. Er jo helt klart tøffest, å ca pris.

 #192983  av Andy_Celica
 
Grøndis skrev:drar opp denne litt igjen jeg...

går det ann å sett på høy vinge hvis det ikke er på bilen, passer den rett på uten å lage nye hull osv.

Å evt hvor går det ann å få kjøpt denne STORE vingen. Er jo helt klart tøffest, å ca pris.
Hvis du har den celicaen som er produsert til enten 95 eller 96, så trenger du i tilfelle kun å kjøpe klossene til vinga, har du 95 eller 97 så har de en annen vinge, toyota har i tilfelle klossene og vingen!

 #192985  av Grøndis
 
klossene?? er det samme vinga men bare med høye klosser under??

du vet ikke ca pris??

 #192986  av Andy_Celica
 
Grøndis skrev:klossene?? er det samme vinga men bare med høye klosser under??

du vet ikke ca pris??
Ja samme vinge bare med klosser, mener det er ca 3k for begge 2

 #192987  av Grøndis
 
ok takker

ser at du har sånn bil som jeg sitter å ser etter å lurer på når turbon tar tak ern med fra bånn av eller tar det litt tid før trykket kommer??

 #192989  av Andy_Celica
 
Grøndis skrev:ok takker

ser at du har sånn bil som jeg sitter å ser etter å lurer på når turbon tar tak ern med fra bånn av eller tar det litt tid før trykket kommer??
Har vel 1 bar+ ifra 3000 rpm den begynner å lade over 0 allerede rundt 2000 rpm!

 #192991  av Grøndis
 
ok takker for raske svar :)

 #192992  av Andy_Celica
 
Grøndis skrev:ok takker for raske svar :)
Bare hyggelig :D

 #193784  av ivers
 
sindrejl skrev:eller så har du Per Christian Thaulow som også har tatt inn ganske mange st205'er til norge. Gir veldig god service ETTER handelen.. ikke alle er like flinke til det! :) Var feks litt uheldig med motoren på min bil og han tok på seg å skifte! Alle lovord til denne karen.

http://www.need4speed.no
hva er prisen for å få hjelp av han til å ta inn bilen? regner med at han skal ha noe for arbeidet