Ivar skrev:Høres ut som en klønete løsning. Er det ikke mulig å feste apexi-filteret rett på et rør? (Uten bruk av den orginale apexi-adapteren.)Apexi filteret han har kjøpt har ingen hals. det er helt flatt i enden. Der er noen skru hull som du bolter det fast i adapterplata. Denne bruker du også til å støtte opp filteret med, samt det beskyttende coweret som er over selve filteret sitter festet her.. Dette er jo designet for å passe rett på en 3S-GTE motor med Luftmengdemåler.
Mitt filter trengte kun en stor slangeklemme rundt "gummihalsen" på filteret, men apexi er kanskje annerledes, med tanke på at det skrus fast?
Klart, jeg vil anta at det går ann å bruke den runde metallpakningen og sveise fast et rør der, men det blir jo minst like klønete det egentlig...
Det enkleste hadde vel vært å selge det og få tak i noe nytt, men erfaring har vist meg at hjemmelaget er vellaget.. så hvorfor ikke.. tror ikke det skal være så vanskelig.. fint vil det ikke bli, men det vil funke, og det er jo det viktigste..
Faktisk, man trenger ikke lage noen adapterplate til adapterplata heller.. man kan jo bare ta et rør og sveise det på... for en som kan å sveise så er dette gjort på 5 minutter...

- MR2 TURBO -