TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rar dekkslitasje?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #129542  av Sven

Kjøpte nye dekk til min MR2 mk2 tidligere i sommer. Har nå kjørt ca 9000 km siden det :twisted:
Så for et par uker siden at bakdekkene er vesentlig mer slitt på innsiden enn ellers. Tenkte dette kunne komme av at bilen var senket og chamber vinkelen derfor er feil. Men han jeg kjøpte bilen av trodde ikke den var det, ikke helt sikker men...
Kan det være at dekkene blir mer slitt på innsiden at man leker seg litt?
Kan ikke tenke meg at de skal slites så skevt fordi jeg ligger "litt" brei på våt asfalt. Anbefales firhjulskontroll??

#129544  av Master

Tror nok du burde ta en 4-hjulskontroll spesielt hvis bilen er senket og det ikke er utført noen kontroll etter det. For da endrer du jo nettopp disse hjulvinklene som fører til ugjevn dekkslitasje.

#129606  av sindrejl

hehe han selgern din roter det helt til.. Joda det er pga senking siden vektpunktet blir lavere og hjulene spisser seg mer.. altså slitasje på innsiden av dekkene :) Ta en firhjulskontroll du.

#129615  av Johnny_Bravo

Erfaringsmessig med min MR2 og ligge sidelengs så ble dekkene slitt rimelig likt over hele flaten men også noe over valig slitasje i ytterkant. (der hvor man vanligvis ikke sliter dekket)

#129786  av Sven

Er vel kansje senka da. Beste måten å finne ut det på da??
Sammenligne med en original kansje?

#129811  av Larsen

Helt klart senkesettet sin skyld. Skal altid kontrolere hjuloppheng etter senking!

#129813  av Larsen

Helt klart senkesettet sin skyld. Skal altid kontrolere hjuloppheng etter senking!

#129823  av Sven

Men problemet er jo at den ikke er senka, tror selger. Har nok feil han da.
Får vel koste på en firehjulskontroll.

#144127  av Zerpent

Hei Sven. Jeg som solgte deg bilen. Håper du tar godt vare på den. Savner den.. :cry:

Synd å høre at du har ødelagt dekkene med den. Godt mulig jeg tar feil men så vidt jeg vet så er ikke bilen senka. Jeg har ihvertfall ikke gjort det og ifølge han jeg kjøpte den med så var den helt original.
Jeg syns jo den var høy i forhold til andre mr2 jeg har sett som er senka.

#144132  av mr.two

post et bilde av den, så er det lettere å bedømme.

#144148  av Zerpent

Har noen bilder i denne tråden. Ser det kanskje ikke så godt på de bildene men.
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=4078

#144177  av Sven

Ser det kansje bedre her.
Har lurt på tanken at den kansje kan vær at jeg har kjørt med full bil en 6-7000 km, at den da faktisk blir lavere og chamber vinkelen faktisk vil endre seg noe. Vinterdekkene er jo ikke skjevt slitt så, men samtidig så ser jo de ganske nye ut.
Vedlegg
CIMG0380.JPG
CIMG0380.JPG (334.38 kiB) Vist 728 ganger

#144182  av erling

Den er senka. Hvis ikke må fjærene være knekt.

#144183  av Mr2 Mk2

Sven skrev:Ser det kansje bedre her.
Har lurt på tanken at den kansje kan vær at jeg har kjørt med full bil en 6-7000 km, at den da faktisk blir lavere og chamber vinkelen faktisk vil endre seg noe. Vinterdekkene er jo ikke skjevt slitt så, men samtidig så ser jo de ganske nye ut.
Heisann,Den der er lavere enn originalt ja...
var deg som var innom jobben for en uke eller 2 siden ja.På Toyota altså,kan hjelpe deg å ta hjulstilling jeg :) har nølt lenge med min egen men fikk tatt igår på min egen,har satt på senkesett for en stund siden.

#144230  av Sven

Burde nok ta en hjulstillingskontroll jeg da kansje?
På toyota på Minde? Var å bestillte noen deler, bl.a nye matter :D
Regner med de har kommet i morra. Jobber du på verkstedet eller?