TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mysterium-startproblemer!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #143343  av Lilli

Eg og guttungen skulle på handletur i går kveld.
Eg satte meg i bilen og vred om nøkkelen, nei han gikk rundt men ville ikke starte, prøvde en gang til..nei.."hva i h..." :shock: !!
1000 tanker: batteri, børstene, starteren???
Så "Eeee, jonas har du trykt på noe?
Jada, mamma eg trykte på den :wink:
*SUKK* Den må du ikke trykke på for det er startsperra :wink: Så var det å forklare til Jonas hva det var ( godt med en litt autofil unge, som er opptatt av bil) :)

#143345  av GT4 CS

Noen som er litt heldigere en meg hehe.
Batteriet mitt døde, og med starthjelp ville jo ikke bilen starte, ikke så rart da pluggene var våte av bensin, da vi tok ned eksosanlegget fløt det jammenmeg bensin der også hehe. Så får se om det funker senere idag med nytt batteri og rensede plugger ;)

#143354  av sleeper

GT4 CS skrev:Noen som er litt heldigere en meg hehe.
Batteriet mitt døde, og med starthjelp ville jo ikke bilen starte, ikke så rart da pluggene var våte av bensin, da vi tok ned eksosanlegget fløt det jammenmeg bensin der også hehe. Så får se om det funker senere idag med nytt batteri og rensede plugger ;)
hvis motoren blir rå så bare hold gassen i bånn når du prøver og starte! da kutter ecu bensintilførselen! da får du start på`n!
 #143390  av lexusmann

Lilli skrev:Eg og guttungen skulle på handletur i går kveld.
Eg satte meg i bilen og vred om nøkkelen, nei han gikk rundt men ville ikke starte, prøvde en gang til..nei.."hva i h..." :shock: !!
1000 tanker: batteri, børstene, starteren???
Så "Eeee, jonas har du trykt på noe?
Jada, mamma eg trykte på den :wink:
*SUKK* Den må du ikke trykke på for det er startsperra :wink: Så var det å forklare til Jonas hva det var ( godt med en litt autofil unge, som er opptatt av bil) :)
Hvordan fungerer startsperra i celican, Lilli??
Merkelig med startsperre i en over 10 år gammel bil forresten... :) Eller var det ikke celican, kanskje??ble usikker, nå...

#143395  av ST205RR

startsperre kom vel ikke orginalt før i 96 på celica mener jeg
det er nok "home made" men ikke godt å si hvordan den funker siden man ikke vet hva som kobles ut slik at motoren ikke starter :roll:

men uansett kjekt med en slik knapp :D

#143407  av Lilli

Etter å ha undersøkt litt er vel konklusjonen at bensintilførselen blir stoppa. Når Celican er igang og en trykker på en av knappene går motoren litt etterpå. Og om eg setter meg i bilen og "glemmer" å koble startsperra ut starter den ikke, nett som om den ikke får "fuel". :wink:
Dette finner eg ikke ut av uten å strippe ned inventaret i bilen og følge ledningene, men er fornøyd med at eg har det :) Virker veldig proft utført iallefall, og er nok ikke orginalt. :)

#143483  av GT4 CS

sleeper skrev:
GT4 CS skrev:Noen som er litt heldigere en meg hehe.
hvis motoren blir rå så bare hold gassen i bånn når du prøver og starte! da kutter ecu bensintilførselen! da får du start på`n!
Prøvde det også, ikke engang med startgass, men fyra som ei kule igår, så det ble feiret med noen donuts så det røyk god toyodekk røyk rundt bilen ;)