TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kan ikke starte min 4agze

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#141125  av andre 1

stemmer det! du har vel instalert ny ecu eller bruker du den som sto i bilen fra før av???

#141137  av monster11

reset alle kontakter igen,og nu får jeg ikke nogen feil koder på diagnospluggen

det som mangler nu er vel bensin

#141164  av Levin GT

Du må finne ut kofor den ikke får bensin då....Går bensinpumpen når du skinner startmotoren?............Prøv å tvangskjøre bensinpumpen med en fast + fra batteriet mens du skinner,så vet du hvertfall at den går!.......

Levin GT

#141172  av monster11

jeg har kortslute Fp og +B på diagnospluggen så pumper bensin pumpa.
den pumper også når jeg prøver og starte den
men den starter kun i ca 5 sek

#141183  av monster11

så vidt jeg kan se kommer bensinen her til.
hvad kan det være for noget som er galt
det er vel alle 4 ijektorer som ikke virker?
men burde jeg ikke få en feil meling hvis de ikke virker?

#141201  av pkgrette

jeg hadde det samme problemet og jeg bare dro ut fordeleren og stilte den inn på nytt med det funka ikek for meg så da
er jo tenningsrekkefølgen 1 3 4 2 så da bare roterte jeg kabla og prøvde meg fram da starta motoren min
det er riktig nok en 4age men trur det kan være det samma.. good luck

#141202  av Levin GT

Det som du kan gjøre,som eg gjorde på min er å ta ut en dyse,behold pluggen på,skru på bensinslangen rett på dysen med en slangeklemme,og strips en brødpose rundt den,så skinner du og ser om bensindusjen sprøytes inn i brødposen.....Det gjorde eg,og fant ut at to av dysene mine var tette etter å ha stått så lenge,byttet de to så funket han helt fint.

#141341  av monster11

jeg har prøvet og stille fordeleren men det hjelper ikke.
der kommer bensin ut av alle 4 dyser.

#141361  av Levin GT

For å si det veldig enkelt då så er det egentlig bare tre elementære ting som må være i orden for at en komplett motor skal kunne starte og gå på tomgang....Bensin på alle cylindre,gnist på alle pluggene,og at alt som har med timing er riktig,dvs,register og fordeler....
Har du disse i 100% i orden er du langt på vei,og om den ikke starter,så er det disse tingene du absolutt bør dobbeltsjekke at det er i orden.
Når du kan bekrefte at disse tingene hel 100% som det skal,så kan eg gi deg andre teorier......Skal alltid klare å lure han i gang kjønner du.....

Levin GT

#141455  av monster11

skal fordeleren stilles på samme måte som på 4age?
for på min kan jeg ikke få de 2 merker til og passe samme.
min er der hvor den sorte pil er
Sist redigert av monster11 den 08 nov 2005 21:13, redigert 4 ganger totalt.

#141457  av Larsen

hvorfor ikke?

#141458  av Larsen

hvorfor ikke? har du stilt på den?

#141461  av monster11

nei jeg ved ikke så det bare idag.da jeg tenkte at jeg ville dobbel tjekke at den stod regtig.
har bestilt time på toyota idag,men de hade først tid om 14 dage.

#141490  av Levin GT

Drit i merkene om du ikke får de til å stemme....Glem alt so heter merker...han kan jo stå 180 grader feil og allikevel på merkene..........Du tar og skrur ut tennplugg nr en,sitkker en stiv streng eller et langt nok skrujern ned i hullet,dreier motoren rundt for hånd med en fastnøkkel på veiven til du ser på strengen at stempelet er helt på topp,DA SKAL rotoren peke rett før til å tenne på pluggkabel nr 'en på polen inni fordelerlokket.........
Da er du hvertfall noenlunde innenfor der tenningen skal være og motoren skal starte på det, fininnstillingen tar man selvsagt med tenningspistol senere.

Levin GT

#141516  av monster11

okay.har nu gjort som du sage,og det hjalp ikke noget.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9