TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lampe lyser, men mangler brukermanual.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #140179  av nomad25

Heisann alle sammen.

Jeg er ny stolt eier av en Toyota MR2 2.0 GTI 90mod :D
Jeg hentet den i sarpsborg igår og bor i sandnes så det var litt av en tur da jeg kjørte frem og tilbake. Nok om det på hjemveien begynte det å lyse en lampe, ett bilde av en motor med slags varmestråler på venstre side etterfulgt av en løkke som stodd oppreist!!! Jeg trenger hjelp til å finne ut av dette? Hva er mest sannsynlig årsak??

Jeg tenker selv at det kan være noe med kjølingen, men temperaturen var meget stabil og fin hele tiden.

Help anyone!!
Vedlegg
5842993_417519_1_1_1027l.jpg
5842993_417519_1_1_1027l.jpg (36.53 kiB) Vist 473 ganger

#140180  av Master

First of all: Grattis med pen bil!! :D og velkommen til forumet.

Dette lyset?

I så fall betyr det at vifta i motorrommet er ødelagt eller holder på å bli ødelagt eller at du har en kortslutning i ledningsnettet til den vifta. Sjekk den! Den sitter i luftinntaket på passasjersiden i motorrommet.

Den skal begynne å gå så snart temperaturen i motorrommet blir høy nok. Føleren for temp. i motorromet sitter i motordekselet. Prøv å ha motoren i gang og koble ut denne sensoren. Da SKAL vifta starte.. Gjør den ikke det må du sjekke releet, viftemotoren, hoved releet til motoren, temp. sensoren, vifte ecu'en.

I og med at det er ganske kaldt ute nå og du har 14 liter kjølevæske, så har kanskje ikke den vifta så mye å si på kjølinga.. Så derfor er temp. din normal. F.eks på banekjøring på sommeren er den mer viktig, spesielt på turbo da den kjøler intercooleren. Men få fikset det uansett! Selv om du sikkert kan kjøre hele vinteren uten problemer

Lykke til!
Vedlegg
Image1.jpg
Image1.jpg (620 byte) Vist 465 ganger
 #140200  av nomad25

Tusen takk for ett meget innholdsrikt svar, jeg skal gå ut å sjekke overnevnte punkter med en gang.

Så skal jeg gi tilbakemelding på nøyaktig hva som er problemet når jeg finner ut det :)

#140263  av toyota_mr2

gtatulererr med ny bil
:lol:

#140355  av nomad25

Takk, er meget fornøyd. Nå venter jeg bare på skiltene som skulle komme i posten :) Selvfølgelig reiser jeg på jobb imorgen og får da ikke kjørt så mye :? Kommer tilbake om 14dager og kan si allerede nå at jeg gleder meg :D

#140371  av larsst185

Den lampa lyste på min mr2 også.releet til den står i sikringsboksen i motor rommet.(rundt rele) når jeg nappa dette ut å satte det i igjen starta vifta.skifta da releet og problemet var løst.