TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hot August Nights i Trondheim..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #13919  av chris

Hot august nights, arrangert av amcar-gjengen, var nå i helga... og.. jeg tørker sikkel ennå.. greit at det er amerikansk og ikke japansk (selv om en supra og nsx'en var med på dragracingen), men herregud for noen motorer.. :shock:

Jeg regner med at Alf stiller med noen smakebiter her (og alf.. jeg har ikke fått noen mail ennå ;)).
Alle bilene var godkjent for vei, noe som egentlig er fryktelig rart.. med tanke på hva slags biler og motorer de stiller med.
Noen av bilene hadde til og med instrumentene utenfor frontruta, på panseret. Det var litt schtilig da :D
Og han som stilte med grønne neonlys, og samtidig hadde heftigste burnouts.. det var en råtøff kombinasjon :D

Ellers ble det jo litt rånings med meg og Alf da, og broren min. Sinnsykt mye folk i byen, etter dragracingen.
Satser på å få til et skikkelig trøndelagstreff snart... eller hva?
 #13931  av @lpher

chris skrev:Hot august nights, arrangert av amcar-gjengen, var nå i helga... og.. jeg tørker sikkel ennå.. greit at det er amerikansk og ikke japansk (selv om en supra og nsx'en var med på dragracingen), men herregud for noen motorer.. :shock:

Jeg regner med at Alf stiller med noen smakebiter her (og alf.. jeg har ikke fått noen mail ennå ;)).
Alle bilene var godkjent for vei, noe som egentlig er fryktelig rart.. med tanke på hva slags biler og motorer de stiller med.
Noen av bilene hadde til og med instrumentene utenfor frontruta, på panseret. Det var litt schtilig da :D
Og han som stilte med grønne neonlys, og samtidig hadde heftigste burnouts.. det var en råtøff kombinasjon :D

Ellers ble det jo litt rånings med meg og Alf da, og broren min. Sinnsykt mye folk i byen, etter dragracingen.
Satser på å få til et skikkelig trøndelagstreff snart... eller hva?
Dette ble en ganske så spesiel helg for meg ihvertfall :D

Mucho pics....kommer når jeg får kommet meg hjem til pcen :)

@lpher

#13949  av @lpher

Her kommer bildene.....
Vedlegg
..intercooler så det holder ;-) Moddet Us-lykt for å få inn nok kaldluft ;-) ...US-lyktene er i plast...og er ergo lette å skjære til slik som dette...amerikanerne pleier som oftes å ta inn/ut hele lykta når de kjører drag...this way is much better ;-)
..intercooler så det holder ;-) Moddet Us-lykt for å få inn nok kaldluft ;-) ...US-lyktene er i plast...og er ergo lette å skjære til slik som dette...amerikanerne pleier som oftes å ta inn/ut hele lykta når de kjører drag...this way is much better ;-)
AUT_9307.jpg (64.56 kiB) Vist 2174 ganger
Bilen har 'preppet' original Toyota automatkasse...3" eksos hele veien...singelturbo (uvisst hvilket merke)...men han kjørte bare med 1kg trykk under hele dette racet ;-)
<br />Bilen hadde anslagsvis en 350-400hk slik som den var satt opp til dette stevne
Bilen har 'preppet' original Toyota automatkasse...3&quot; eksos hele veien...singelturbo (uvisst hvilket merke)...men han kjørte bare med 1kg trykk under hele dette racet ;-)
Bilen hadde anslagsvis en 350-400hk slik som den var satt opp til dette stevne

AUT_9306.jpg (58.88 kiB) Vist 2174 ganger
Begynner med grombilen vi...her er de nye 18&amp;quot; Blitz felgene som Mr. Hærnes (stjørdals-Supran) har anskaffet seg...lurer på åssen disse hadde sett ut på en viss anthracite Supra? ;-)
Begynner med grombilen vi...her er de nye 18&quot; Blitz felgene som Mr. Hærnes (stjørdals-Supran) har anskaffet seg...lurer på åssen disse hadde sett ut på en viss anthracite Supra? ;-)
AUT_9305.jpg (46.73 kiB) Vist 2174 ganger

#13951  av @lpher

More...
Vedlegg
...og enda flere gauges...hmm..nice camera angle btw ;-)
...og enda flere gauges...hmm..nice camera angle btw ;-)
AUT_9310.jpg (46.87 kiB) Vist 2171 ganger
Interiøret...med en god del mere gauges enn jeg har ;-)
Interiøret...med en god del mere gauges enn jeg har ;-)
AUT_9309.jpg (57.7 kiB) Vist 2171 ganger
Nice ass ;-)
Nice ass ;-)
AUT_9308.jpg (53.54 kiB) Vist 2171 ganger

#13955  av CelicaTurbo

Bergen komune hadde aldri godkjent et slikt arrangement hvor folk parkerer på en offentlig vei, er det jeg tenker på når jeg ser slike bilder :?

men, flott Supra det der, og felgene var nok ikke billige :)

#13957  av @lpher

Even more...
Vedlegg
Her vulkaniseres det... ;-)
Her vulkaniseres det... ;-)
AUT_9316.JPG (47.88 kiB) Vist 2165 ganger
Hmm...more ass ;-)
Hmm...more ass ;-)
AUT_9314.jpg (66.77 kiB) Vist 2165 ganger
16&amp;quot; hører like mye hjemme på en SUpra som de to karene i dress hører hjemme på et dragrace stevne kanskje? ;-)
16&quot; hører like mye hjemme på en SUpra som de to karene i dress hører hjemme på et dragrace stevne kanskje? ;-)
AUT_9313.jpg (59.48 kiB) Vist 2165 ganger

#13958  av @lpher

CelicaTurbo skrev:Bergen komune hadde aldri godkjent et slikt arrangement hvor folk parkerer på en offentlig vei, er det jeg tenker på når jeg ser slike bilder :?
Tror ikke Trondheim komune heller var helt med på notene...men...så vidt jeg forstår så er dette ting som har foregått i en mannsalder eller to...på denne stripa...ulovlig! :D Så for å få bukt med tingene så godtok de vel at slike ting arrangeres under ordnede former...faktisk veldig ordnede formen...arrangert første gang i 2000 mener jeg...

Det rett-strekket der er faktisk ganske så langt....bygd av tyskerne til flystripe er det blitt meg fortalt...men har vært 4 felts 50! sone så lenge jeg kan huske ihvertfall :D
CelicaTurbo skrev: men, flott Supra det der, og felgene var nok ikke billige :)
You betcha...hørte ikke noe pris...men MYE er vel et dekkende ord her skulle jeg tro :D

@lpher

#13959  av Mr2 Mk2

rimelig heftig! 8) :D

#13960  av @lpher

More...
Vedlegg
Fytti helv...som det lukter av dette ;-)
Fytti helv...som det lukter av dette ;-)
DSC00661.jpg (18.12 kiB) Vist 2161 ganger
Her er NSX'en også...dama hans som kjørern...
Her er NSX'en også...dama hans som kjørern...
DSC00653.jpg (50.28 kiB) Vist 2161 ganger
Mens andre konsentrerer seg om å røyklegge området ;-)
Mens andre konsentrerer seg om å røyklegge området ;-)
DSC00652.jpg (21.37 kiB) Vist 2161 ganger

#13961  av @lpher

More?

Any picsrequests? Chris? :D

@lpher
Vedlegg
Nightshot av Supran...
Nightshot av Supran...
DSC00710.JPG (22.16 kiB) Vist 2159 ganger
...og her er'n in action...
...og her er'n in action...
DSC00675.JPG (12.2 kiB) Vist 2159 ganger
Her er neon kjerra som Chris nevnte....
Her er neon kjerra som Chris nevnte....
DSC00708.JPG (19.64 kiB) Vist 2159 ganger

#13966  av Erlend

Vi trenger flere slike arrangementer :) Ser for meg noe sånt noe på stripa i Bø f.eks... 8) Ellers så var det en grådig sexy Supra på bildene altså!

#13969  av MR2turbo

Så¨jo ut som om det var nok råe biler der, ja ;)
Ville ikke hatt amerikaner selv, men det er jo rått å se på når de kjører drag, og er litt gjennomførte :P

Her i Sandnes har de jo Street legal et par ganger i året, men det er jo bare midt på dagen og ikke no mere opplegg rudt det..

Det var vel fest på kvelden og her vel??

#13984  av @lpher

MR2turbo skrev:Så¨jo ut som om det var nok råe biler der, ja ;)
Ville ikke hatt amerikaner selv, men det er jo rått å se på når de kjører drag, og er litt gjennomførte :P
Så enig, så enig... :)
MR2turbo skrev: Her i Sandnes har de jo Street legal et par ganger i året, men det er jo bare midt på dagen og ikke no mere opplegg rudt det..
Urk...
MR2turbo skrev: Det var vel fest på kvelden og her vel??
Full helg ja...fest/konsert fradag.....street legal lørdag...show/shine på søndag...

Så er det vistnok ett dragstevne til et lite stykke utafor Trondheim 13. September....Nærmere bestemt på Frøya...were my folks are from...så om noen trenger sengeplasser...let me know ;-)

@lpher

#13986  av CelicaTurbo

men, en ting jeg oppdaget med supraen, hvorfor er det andre (og kjedeligere) felger på bakhjulene? Slicks? :) Så ikke bra ut med to forskjellige så da hadde jeg heller fått like kjedelig felger rundt baut for dagen om det virkelig er slicks som er grunnen til de bakdekkene :)

#14006  av MR2turbo

Hmm skulle gjerne reist på Drag-race stevne men det blir langt å reise..
:wink: