TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• NÃ¥ er vinteren her

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #139267  av Rømmling

nå er snøen kommet og så -20 på gradstokken i dag også

men 20cm snø i helgen, quattroen var gøy å leke med da :twisted:
Vedlegg
DSC00574.JPG
DSC00574.JPG (473.93 kiB) Vist 87 ganger

#139272  av celicat23

-20 ?!? Plutselig var det ikke så ille at det var -2 her i dag alikevel :) Hvor i landet er grimsbu egentlig? (bare så jeg vet hvor jeg ikke skal dra...kulde, fysj!)

#139277  av Rømmling

det er nå i nord østerdal da
her er værstasjonen som står i grimsbu
Vedlegg
været 24.10.jpg
været 24.10.jpg (25.67 kiB) Vist 494 ganger

#139342  av GT4 CS

Var ute og koste meg på lørdagsnatta selv. Stø kurs til maura for så og kjøre over "fjellet", lå 10-15cm snø på veien. Deilg og spinne donuts og drifte gjennom svingene igjen. Merklig nokk forsvant en full tank på 16 mils kjøring hehe.

#139389  av TheStig

er egentlig litt for morro dette. Kjenner at det aldri vil gå bra en hel vinter.... Greit å sladde litt men når jeg først setter i gang klarer jeg ikke å nøye meg med mindre enn sladd med kontra i neste sving osv osv.. ikke bra

#139392  av RedCelica

Snøen venter nok en god stund her.

#139393  av celicat23

TheStig skrev:er egentlig litt for morro dette. Kjenner at det aldri vil gå bra en hel vinter.... Greit å sladde litt men når jeg først setter i gang klarer jeg ikke å nøye meg med mindre enn sladd med kontra i neste sving osv osv.. ikke bra
Kompis hadde en audi RS2 som ble brukt MYE en vinter. Kjenner til det du beskriver. Vi trengte at bilen var på vei utenfor ett stup i 70km/t før vi roet oss ned og fant ut at det ikke ALLTID var bra å ligge sidelengs.

#139396  av TheStig

mhm, må ofte en slik ekstrem hendelse til før man skjønner at ikke alt er lek. Jeg er 100% overbevist om at jeg ikke klarer meg gjennom vinteren uten en bungel eller fem. Det beror nok ikke på kjøreferdighetene men på at man vil bruke bilen absolutt 100% av det som er mulig.. Kommer snart en liten filmsnutt her på tsogn, men det ser ut som jeg selger bilen nå snart ...

#139398  av Fantare

brrrrrrrrrrrrr

#139640  av BrennaRacing

TheStig skrev:mhm, må ofte en slik ekstrem hendelse til før man skjønner at ikke alt er lek. Jeg er 100% overbevist om at jeg ikke klarer meg gjennom vinteren uten en bungel eller fem. Det beror nok ikke på kjøreferdighetene men på at man vil bruke bilen absolutt 100% av det som er mulig.. Kommer snart en liten filmsnutt her på tsogn, men det ser ut som jeg selger bilen nå snart ...
Er ganske sikker på at jeg kommer borti no i løpet av vinteren jeg å. Første vintern med RWD. Men det er så gøy, så det er nesten verdt en liten skade :lol:

#139692  av TheStig

BrennaRacing skrev:
TheStig skrev:mhm, må ofte en slik ekstrem hendelse til før man skjønner at ikke alt er lek. Jeg er 100% overbevist om at jeg ikke klarer meg gjennom vinteren uten en bungel eller fem. Det beror nok ikke på kjøreferdighetene men på at man vil bruke bilen absolutt 100% av det som er mulig.. Kommer snart en liten filmsnutt her på tsogn, men det ser ut som jeg selger bilen nå snart ...
Er ganske sikker på at jeg kommer borti no i løpet av vinteren jeg å. Første vintern med RWD. Men det er så gøy, så det er nesten verdt en liten skade :lol:
rwd er vel ca 852% lettere å kjøre enn 4wd så har kjørt tre vintere med rwd uten en eneste nedkjørt veistikke selv om det har vært inspirert kjøring. Har også kjørt 2 vintre med en 2.5l Subaru legacy men det er en helt annen bil enn carlosen som ikke klarer å spinne seg ut på is i 120 kmt.......

#139960  av Ã¸xseth

RedCelica skrev:Snøen venter nok en god stund her.
snøen okmmer ikke til og komme hit, vell kansje til nyttår