TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prøve kjørt Lexus is200 sport -99

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #133904  av Baba

Hei :D
Nå har jeg vært å prøve kjørt en Lexus is 200 sport -99 som har gått 105000 km. Får en bil :D

Det jeg har å utsette på er :

- Frontruten har vært byttet, og de som har byttet frontruten har gjort en dårlig jobb. Det har begynt å ruste på taket :(
- Airbag lampen lyste ikke når jeg vridde om nøkelen, men fikk mld av selgeren nå. Og det var airbag pæra som hadde gått.
- Cd-spilleren funker ikke, den berømte error 3 feilen.

Bortsett fra det så var bilen i meget bra stand. Strøken innvendig og alle servicer var følgt. Har fått prutet den 26 000 kr. Hva synes dere? Skal jeg kjøpe den? Eller la være?

#133911  av lexusmann

Du burde megle litt med selger om å få fikset noe av dette...selv om du har fått prutet mye...er jo 3 ugreie mangler dette, enkleste er jo rusten på taket + ny rute, men...det med cd spilleren vet jeg er vanskelig, vet det skal finnes en sånn "ramme" slik at du får inn en vanlig DIN- spiller, tror det er litt vanskelig å få tak i...

Selger burde få fikset den airbagpæra....man må ned med dashbordet, så er en del jobb...
Er en utrolig bra bil, det kan jeg skrive opp!!

Men det er kanskje andre og mer kvalifiserte folk her som kanskje sier noe annet??

#133918  av @lpher

lexusmann skrev:vet det skal finnes en sånn "ramme" slik at du får inn en vanlig DIN- spiller, tror det er litt vanskelig å få tak i...
Ikke nå lenger...Er lagervare hos oss den :D Er ikke lengre unna enn en PM med andre ord :D

#133932  av lexusmann

Ah, da vet jeg det til andre som lurer... :wink:

#134015  av Baba

Takk for svar :D Spiller'n er ikke noe problem, den kan jeg få fiksa. Ruta kan jeg også få fikset. Men jeg synes det er litt mufins med airbag lampen. Det gikk 20 min, etter at jeg hadde sett på bilen til airbag lampen var fikset. Det kan umulig være så kjappt gjort å bytte den pæra. Mistenker at han har diagnose program som han bruker for å slette feilmld. Noen synspunkter på det?

#134644  av KK-ma70

cd-spilleren får du byttet på garanti. jeg byttet min nettopp. har en 2001mod, så garantien på bilen var gått ut. men spilleren har utvidet garanti :D I min sak så viste ingen på Toyota i Trondheim om utvidelsen, men jeg fikk de til å ta en tlf til Lexus Norge og hvips, ny spiller bestilt :D

#134651  av Baba

Hei.......
Det er utvidet garanti på 5 år........... Så jeg havner utenfor garanti tiden, siden det er en 1999 mod....... Ellers takk for tipset :D

#134714  av lasserj

Baba skrev:Takk for svar :D Spiller'n er ikke noe problem, den kan jeg få fiksa. Ruta kan jeg også få fikset. Men jeg synes det er litt mufins med airbag lampen. Det gikk 20 min, etter at jeg hadde sett på bilen til airbag lampen var fikset. Det kan umulig være så kjappt gjort å bytte den pæra. Mistenker at han har diagnose program som han bruker for å slette feilmld. Noen synspunkter på det?
feil melinger fjærner man etter at feilen er rettet på, ikke omvent,

#135610  av lexusmann

Nå, hvordan går det? Blir det Lexus på deg?? :wink:
 #135623  av tRj

d går fort å skifte pæra!
har skiftet instrumentlys på en slik bil,ikke no problem 8)

#139229  av Baba

Hei :D

Nå har jeg kjøpt bilen..........! Jeg er STOR fornøyd! Takk for svarene jeg har fått :D

#139233  av Baba

Hei tRj :D

Fin bil! :D Hvor har du fått tak i xenon lampene, i Sverige? Stillige felger, hvor har du kjøpt dem? Nå er jeg litt nygjerrig, kjempe fin bil du har........... :D

#139633  av lexusmann

Flott bil, ja, tRj...lette også rundt etter xenon(da jeg hadde lex'n), men ble fortalt av flere at det ville bli svinedyrt, med automatiske blendere, hjerne og kabler og alt...

#139678  av tRj

takk :D
man får jo tak i ettermonteringssett på nettet som ikke er såå dyrt :wink:
koster å være kar? :D