TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte motor i MR2 MK1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #138376  av atlek

Her er en novise som tenker å bytte motor i MR2'en:

Gamlemotoren har tatt kvelden (rådebank) og jeg tenker å bytte motoren. Så er spørsmålet - hvilke motorer passer rett inn? Jeg er klar for å skru ut den gamle og sette inn en ny (brukt). Jeg ser det er flere som selger motorer fra Celica og nyere MR2, men passer disse uten å bytte annet enn motoren? Jeg tenker på alt fra motorfester til elektronikk, kjøling etc.....

Noen guruer der ute som kan fortelle hvilke motorer som passer rett inn i en MR2 MK1 1986-modell uten mye mikk?

#138378  av Speeder

4a-ge sitter orginalt i din bil, denne finner du i bl.a corolla.

For mere krefter: 4a-gze en kompressor verson av din motor, som vil passe uten de store modifikasjonene. Motorer fra nyere mr2\celica passer IKKE rett i.

#138379  av spkstrp

4age fra corolla passer, men har bla et anderledes motorfeste som du må bytte fra gamle motoren. i tilegg tror jeg du må bytte alle de eksterne komponentene fra gamle motoren din.

#138383  av atlek

Betyr dette at f.eks en 3S-GE ikke passer? Det er en slik til salgs her på forumet og jeg kunne tenke meg den.

Noen som vet om andre motorer til salgs?

#138393  av spkstrp

nei den passer ikke i det hele tatt desverre, selv om alt er mulig ..

#138460  av Anders gullstein

4AGE finner man også i Celica 1600 mk4.

#138475  av Larsen

tror det er litt forskjell på feste til dp på corllaen, + noe mer men ikke mye forskjell. Går helt greit å bruke delene fra den gamle 4age til den nye!

#138601  av spkstrp

jeg kjøpte min i sverige, det er jo noe å vurdere ? mange corolla gti der virker det som... så har du jo han derre egon som alle snakker så fint om :P hehe .. har ingen erfaring med ham selv

#138671  av pkgrette

jeg har kjøprt motor fra egon er fornøyd jeg har en 4 age uten tvis orginalt på 140hk fikk prøvde den for første gang i går jeg jeg er fornøyd den sparker men måtte bygge om innsug og sånt..
8)