TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøpt MR2!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#4458  av Christian

Da virker det jo som det ordner seg, gratulerer PÃ¥l!
(Ta det litt roligre med den neste da :wink: )

#4470  av MR2turbo

Gratulerer, Pål!!! Da snakkes vi vel på Våler da? Forresten Vi skal kjøre samlet flokk her fra Rogaland, Så hvis du vil må du joine oss på veien!

Lykke til med å finne ny bil! :D

#4479  av jumbo

Apropos det, Markus... Ble det lagt noen mer konkrete planer for kolonne? Synes huske du sa noe om et "planleggingsmøte" for noen dager siden... :D

#4480  av MR2turbo

Jumbo: Jeg skal legge ut et Topic om det.. Vi hadde en litt fuktig planlegging på fredagen, ja ;) Jeg og MR2pål og Bear1 fra 200sx-ogn så det kommer info...

#4503  av Erlend

Gode nyheter, hva Pål? Vi snakkes når jeg kommer hjem sent i februar en gang.

#4652  av PÃ¥l

markus: kunne godt tenke meg å "joine", DERSOM jeg har mr2 når treffet finner sted. Nå har jeg bare tenkt å SPARE SPARE SPARE! Skal prøve å spare 20000, så jeg har mer frihet økonomisk. men vi får bare se.... skal uansett på japsetreffet, mr2 eller ei.

#4673  av MR2turbo

Pål skrev:markus: kunne godt tenke meg å "joine", DERSOM jeg har mr2 når treffet finner sted. Nå har jeg bare tenkt å SPARE SPARE SPARE! Skal prøve å spare 20000, så jeg har mer frihet økonomisk. men vi får bare se.... skal uansett på japsetreffet, mr2 eller ei.
Det høres fint ut! da ser vi etter hvert :)

#13830  av PÃ¥l

Ja, da var det på tide å friske opp denne topicen. Jeg er nå den lykkelige eier av en rød 91 modell MR2 Turbo. Har nå hatt bilen i 3 dager, skal prøve å beholde den litt lenger enn de originale 5 dagene :o

Bilen er senket med TRD senkesett, har 205-45-16 på forhjulene og 225-40-16 på bakhjulene. Jeg synes selv dette gir mye bedre veigrep enn dekkkombinasjonen på den "gamle", som var 215-40-17 på alle 4 hjula.

Motoren er overhalt hos VS-Motor i Mysen for 20000 km siden. Teknisk er bilen veldig bra, ingen skranglelyder i det hele tatt.

Det eneste som er å si på bilen er at den har en lakkskade i fronten litt til venstre mellom blinklysene. Og siden det er 91 modell er lakken litt matt og litt ripete her og der. men har tenkt å lakkere bilen en gang, så det er ikke så farlig.

Skal få tatt noen bilder når jeg får tid. Vært utrolig mye stress denne uka i forbindelse med henting av bilen osv.

#13834  av jan-erik

Gratulerer med ny bil Pål! For å være sikker på å ha den lenger enn de forrige 5 dagene så er det vel bare å parkere den første uken :-). Nei, den var vel litt stygg vel :-)

Har samme dekkdimensjon på min MK3. Er ikke alltid større felgdimensjon gir noe bedre veigrep, snarere tvert imot. Men mange syns jo større ser lekrere ut. Vær litt opp på at 225/40x16 er en litt ukurant dekk dimensjon. Jeg hadde problemer med å finne dekk, og måtte til slutt gå for Pirelli P-Zero Nero, som forøvrig er veldig bra så langt, men ikke var akkurat billige.

Hvor mye måtte du gi om det er lov å spørre om det? Er jo ikke akkurat flust av dem til salgs, hverken her eller i Tyskland.

#13835  av MR2turbo

Gratulerer, Pål!! :D Ta det pent til du er kjent med bilen denne gangen ;) Så sees vi vel på treff etterhvert!

#13858  av CelicaTurbo

grattis mann! Og så en turbo også da :D

men for all del, kjør fornuftig :)

#13954  av @lpher

Grattis.... :D

@lpher

#13964  av Erlend

Var med Pål og testa MR2 Turboen hans i går! Helt vilt! Her er noen få av de mange bildene som jeg tok:

Først et vakkert bilde forfra i Bøkeskogen i Larvik:
Bilde
SÃ¥ enda et flott et fra en bensinstasjon - kjedelig med lakkskaden forfra...
Bilde
Her er Pål på plass der han hører hjemme :) Larviksfjorden i bakgrunnen.
Bilde
Action-shot innenfra kupeen, med de kjente turbo-grillene over motoren:
Bilde
Og her er den oppgraderte turboen som MR2en nyter godt av:
Bilde
Og til sist - Pål på plass der hans forrige MR2 led en forferdelig skjebne...
Bilde[/b]

#13965  av Mr2 Mk2

jøss feit bil mann,grattis!!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12