TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motor gÃ¥r ruskete. Tap av all effekt. Feiltenning?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #137194  av FireWalk

Skulle på streetmeet nå, men hva skjer? min nye motor begynner å fjuske og bilen rykker som besatt.. den mangler totalt krefter og det går knapt nok fremover.

Dette problemet forekommer kun i fuktig vær, hva kan det være som gjrø dette? jeg tok ut coilen og sjekket fordelerlokket og rotor, men det var knusktørt inni der... så hva i alle dager kan dette da komme av!?

var tørt nedi med tennpluggene også, og tennkablene er forholdsvis nye.

Tar av meg hatten for den som kan komme med en god forklaring på dette her..
Sist redigert av FireWalk den 18 okt 2005 18:29, redigert 1 gang totalt.

#137195  av Mr2 Mk2

Fy faen du må seriøst kjøpe deg en sykkel,er visst ikke meningen at du skal ha bil :(

Men over til saken,vil tippe på at det er fordelerlokket,selvom du ikke kan se noe så kan det være ørsmå sprekker i lokket f.eks.Ellers holder jeg knapp nr 2 på coilen,hadde samma problem på min,først trodde jeg det bare var pga vått åpent luftfilter.Men neida,så da målte jeg litt og skiftet tennpluggkabler.Men neida,så da ble fordelerlokk og rotor skiftet..virket det da??neida,så ble det skiftet coil og det var problemet :roll: Ett tips start opp bilen,et sted hvor det er mørkt,f.eks ute om kvelden.Om det er coilen så kan du kanksje være heldig å se at den slår over.Det kunne jeg på min,la ikke merke til det før etter jeg visste at coilen var problemet.
Prøv det,og du må gjerne se jææævla nøye :wink:

#137211  av FireWalk

Jostein skrev:Fy faen du må seriøst kjøpe deg en sykkel,er visst ikke meningen at du skal ha bil :(

Men over til saken,vil tippe på at det er fordelerlokket,selvom du ikke kan se noe så kan det være ørsmå sprekker i lokket f.eks.Ellers holder jeg knapp nr 2 på coilen,hadde samma problem på min,først trodde jeg det bare var pga vått åpent luftfilter.Men neida,så da målte jeg litt og skiftet tennpluggkabler.Men neida,så da ble fordelerlokk og rotor skiftet..virket det da??neida,så ble det skiftet coil og det var problemet :roll: Ett tips start opp bilen,et sted hvor det er mørkt,f.eks ute om kvelden.Om det er coilen så kan du kanksje være heldig å se at den slår over.Det kunne jeg på min,la ikke merke til det før etter jeg visste at coilen var problemet.
Prøv det,og du må gjerne se jææævla nøye :wink:
Takk for svar. Holder en knapp på Coilen jeg og. Den ble jo brukt opp igjen fra gamle motoren. Tennkablene er forholdsvis nye, ca 1,5 år gamle, men bare brukt kanskje 3-4 måneder iløpet av den tiden.

Fordelerlokk og rotor er helt nytt, brukt 1,5 time.

Husker du hva Coilen ligger på i pris? kan det være fordelaktig å skaffe en uorginal og bedre coil eventuelt?

#137215  av GT4 CS

Den coilen din fikk jo jeg en KJEMPE karamell av i sommer, aldri følt meg så ristet før hehe. Koster rundt 100 lappen, iflg toyota er det samme coil som til 3s-ge. Men husk og få riktig type med tanke på coil ledning til fordeler.

#137221  av FireWalk

GT4 CS skrev:Den coilen din fikk jo jeg en KJEMPE karamell av i sommer, aldri følt meg så ristet før hehe. Koster rundt 100 lappen, iflg toyota er det samme coil som til 3s-ge. Men husk og få riktig type med tanke på coil ledning til fordeler.
hehehe!!! ja jeg husker det... du var jo the electric man i timesvis etterpå.. Litt av grunnen til at jeg regner med det er coilen.

Men det er bare å bytte den coil ledningen mener du? slipper å bytte hele dritten der altså? Var jo eiret seg litt inni uttaket der og ?

#137281  av kennethx

coilen koster rundt 1000 så vidt jeg husker

#137303  av GT4 CS

Hehe, slet me dog få igjen hjerterytmen min hehe. Men det som var greia da var at denikke satt helt fast, og grunnen til det var at vi fant en kilo med irr inni kobblingspunktet til coilen din, så sjekk at ledning sitter riktig på og at det ikke er irr inni der, eventuelt lån coilen til sw20, den er den damme som i din bil :)

#137307  av FireWalk

Tørket bilen i garasjen over natten og nå funker alt merkelig nok helt fint igjen..

Men om det var irr inni kontaktpunktet til coilen, må jeg ikke da bytte hele den shiten også da?

#137309  av GT4 CS

Vil anbefalle deg og bytte om du ikke får den helt ren, uansett, en billig forsikring og bytte den :)

#137312  av FireWalk

GT4 CS skrev:Vil anbefalle deg og bytte om du ikke får den helt ren, uansett, en billig forsikring og bytte den :)
jepp.... og bare så jeg (noob som jeg er) har forstått dette rett nå:

jeg skal bytte både den coil ledningen OG det huset som ledningen går inn i sant? og dete koster rundt 1000 ? eller er det kun selve coil ledningen som koster det?

Skal ha ting skikkelig nå.. har ikke tenkt å vrake enda en motor pga vann... :P

#137314  av GT4 CS

Stemmer at du må bytte det huset som ledningen går inn i. Og ledningen til coil ville jeg og byttet om den er full av irr, men vet ikke om du får kjøpt den løst hos toyota da. Selges vanligvis i sett sammen med tennpluggledningene, og selve coilen din koster ca tusenlappen :)

#137315  av FireWalk

GT4 CS skrev:Stemmer at du må bytte det huset som ledningen går inn i. Og ledningen til coil ville jeg og byttet om den er full av irr, men vet ikke om du får kjøpt den løst hos toyota da. Selges vanligvis i sett sammen med tennpluggledningene, og selve coilen din koster ca tusenlappen :)
snodig, fikk ikke med coil når jeg kjøpte tennkabler sist. Men skal ringe å bestille coil jeg da :-)

#137317  av kennethx

Toyota selger tennplugg ledninger og coil ledning som et sett, ca 1000 spenn. Coilen koster ca 1000 spenn, rotor of fordeler er i landet rundt 100.

#137331  av FireWalk

må vel ha nye tennkabler og da for å få tak i den coil ledningen.. men kjøper ny coil først, så får vi se om det ordner seg da. :-)

#137342  av Mr2 Mk2

FireWalk skrev:må vel ha nye tennkabler og da for å få tak i den coil ledningen.. men kjøper ny coil først, så får vi se om det ordner seg da. :-)
har du ikke prøvd å se om du kunne se om coilen slo over?i mørket...
Kan du ikke bare låne en coil og se om det funker da,istedenfor å kjøpe ny?regner med du kjenner andre med lik motor.