TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Besøk av "onkel"

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#13662  av CelicaTurbo

.... hm, men kan de egentlig bevise at det var ham, annet enn at bilen hans var varm fremdeles? Men, egentlig kan det være det samme for i en rettsak hadde de nok trodd mest på politiet uansett mangel på bevis..

#13670  av MR2turbo

Forstod det som at han ikke nekta så da er jo saken klar uansett..
Forresten så har han laget en 2,2motor med stor turbo nå, så jeg skal ut og se hvordan det går en dag.. :) Han sa at det går skikkelig bra :D

#13686  av CelicaTurbo

hm, høres meget lovende ut det ja :)

#13697  av MR2turbo

Ja :) får bare håpe at han får skilt på bilen og lappen tilbake en eller annen gang.. sånn at jeg får lurt han med på treff :)

#13699  av erling

En rød og fin en, med fast tak? Synes jeg hørte om den tidligere..

#13703  av MR2turbo

hmm... nei ikke den, men en sort en med soltak.. han har forresten en aldri så liten flaske med no lystig gass som han skal ha i den og ;)
Det tøffe med den bilen er at han lager alt selv.. exmanifold, innsugsrør, støtdempere, eksos + potter (!) osv. osv.... :P

#13978  av Erlend

Høres ikke helt bra ut den historien der! Noe er galt, når man bestemmer seg for å ta en kjøretur i en sportsbil uten skilter og uten lappen.
Når man i tillegg kjører som man har stjålet bilen, kan man ikke bli sur eller oppgitt når man endelig blir tatt av politiet. Bare det faktum at han kjørte i 120 i en 50-sone er nok til å rettferdiggjøre at han ble tatt.

Godt mulig at han ikke så politiet forresten, i 120 km/t i et tettbygd strøk er det ikke lett å legge merke til så mye, verken politi, biler eller barn, som Kristian påpeker...

Synd at han kjørte MR2, og ikke noe som burde få politiets oppmerksomhet - gamle Sierraer, 240er og Asconaer :roll:

:)

#15425  av sindrejl

Man burde helt klart ha respekt for 50soner.. holder gjerne 60 jeg .. både for å følge trafikken og pga speedometeret feilmåling, menmen.. har blitt tatt i 72 engang også :( Var en smule dumt av meg det.. 4000kr :/

Men 120 uten lappen i 50sone er definitivt velfortjent straff i mine øyne.

#15429  av MR2turbo

Ja det var vel ikke mest fornuftig, nei.. :roll:
Jeg skal hvertfall ta det ganske med ro når jeg får lappen tilbake ;)

#15443  av kennethx

CelicaTurbo skrev:vel, alvorlig talt, selv om veien er aldri så rett strekning så er det alltid en grunn til at det er 50-sone, om det så er tett bebyggelse med potensiellt lekende barn, uoversiktlige utkjørsler eller andre grunner, veivesenet setter ikke 50-sone på en vei bare pga at de synes det er gøy, og å kjøre i over dobbel fart på en sånn strekning er uansett utrolig skrullete.. bare tenkt deg reaksjonslengden eller samlet bremselengde når farten er godt over 100 :shock: Bare det poenget at det er ingen andre bilister som forventer at en bil kommer i den farten der skaper et ganske stort faremoment..
Jeg er for fartsgrenser som endrer seg etter klokkeslett :D Er jo for faen ingen barn ute og leker kl 0200 om natten!! kunne fint hatt 60-70 i mange 50 soner om natten, men det skjer nok aldri, de blir før 30 en 60-70! ;/

#15445  av CelicaTurbo

vel, selv om det ikke er noen barn der er 50-soner stort sett steder hvor det er mye fotgjengere, innkjørsler, vikeplikter osv.. selv om det rent fysisk er plenty rom for 70km/t er gjerne ikke forholdene bra nok til det med tanke på reaksjonstider og oversiktlighet... :)

#15447  av kennethx

Er nok rett de aller fleste steder, men ikke alle, Nattlandsveien forbi mannsverk f.eks! MEGET oversiktelig...