TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Data/tv prob.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #136374  av Toyota4ever

Får bare svart-hvit når jeg bruker tven som skjerm på pcen. Bruker en S-video i pcen som går over i en scart til tven. Noen som vet hvorfor? Har prøvd alle inngangene på tven. I now notting :oops:

#136380  av ADHD:-)))

Hei!
Eg og har laga meg ein stue pc å bruker ein MONSTE kabel Svideo til skart!
Å de viktige er att du må kjøpe ein kabel som er beregna for att signalene skal gå fra Svideo til skart for de normale er att butikkene selgerkabler som er laga for att signalet går far skart til Svideo!!!
Eg forsto ikke vorfor eg bare fikk sortvitt uansett vilken skart inngang eg brukte eller va eg stilte inn på dataen!!!:-(
Så eg jikk ned på butikken å forklarte MITT problem å vor ein liten JUPPLIN av ein ekspitør sporte meg omm eg hadde riktig kabel!!? Å da blei eg RASENDE for da var jo ein Svideo i eine enden å skart i de andre enden å som eg forklarte han att de måtte vere noe FEIL med kabelen eg hadde kjøpt!!!
Men de var da hanforklarte meg de med att viss eg sku ha riktig kabel så måtte eg si vilken vei signalene sku gå så eg sa att signalene sku gå fra dataen Svideoen til TVen vor de er skart å han INGENPROBLEM for den kabelen eg hadde kjøpt var for motsatt vei å da vill eg bare få SORTVITT!!!
He he tenkte eg se eg venta i spening bare får å få mulighet til å HUDFLETTE den lille juplingen men eg BLEI meget inponert da eg kobla den nye kabelen eg fikk for de var jo FARGER!!!:-)))
HÃ¥per dette er til hjelp!!?
Huå kjøpe riktig kabel!!!:-)

#136382  av kake

Bytt fra NTSC til PAL i tv-innstillingene dine på pc'en. Du har sikkert en litt eldre TV som ikke takler NTSC signaler. Ellers kan du jo bruke kompositt, det vil gi farge uansett.

#136383  av ADHD:-)))

kake skrev:Bytt fra NTSC til PAL i tv-innstillingene dine på pc'en. Du har sikkert en litt eldre TV som ikke takler NTSC signaler. Ellers kan du jo bruke kompositt, det vil gi farge uansett.
Hei!
SORRY men så enkelt er deikke når de jelder Svideo til skart kabel til pc

#136385  av kake

ADHD:-))) skrev:
kake skrev:Bytt fra NTSC til PAL i tv-innstillingene dine på pc'en. Du har sikkert en litt eldre TV som ikke takler NTSC signaler. Ellers kan du jo bruke kompositt, det vil gi farge uansett.
Hei!
SORRY men så enkelt er deikke når de jelder Svideo til skart kabel til pc
Det har vært løsninga i de tilfellene jeg har fikset :)

Andre ting kan være at du må aktivere s-video over SCART i innstillingene på tv'en på den aktuelle SCART inngangen. Står'n på RGB eller kompositt kan du få svart/hvitt.

Eller sett tv'en til NTSC eller Auto, hvis du har en slik innstilling, siden pc'en din garantert sender ut det.

edit: er ikke sikkert scart-overgangen din har alle lederne tilkoblet, selv om pinnene fysisk er der.

Sjekk denne linken hvis du ikke får det til da.
 #136420  av sindrejl

Toyota4ever skrev:Får bare svart-hvit når jeg bruker tven som skjerm på pcen. Bruker en S-video i pcen som går over i en scart til tven. Noen som vet hvorfor? Har prøvd alle inngangene på tven. I now notting :oops:
er nok ikke så enkelt som en del folk sier her.. problemet er at du bruker s-video til tv'en .. og tv'en din støtter ikke s-video.. derfor får du bare svart hvitt-- noen skjermkort har muligheten til å gjøre om signalet til komponent, da går det greit. Jeg må putte s-video kabelen via dvd spillern til tv'en.. da får jeg farger :)