TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvor fÃ¥r man tak i eksosmailfoil med T4 flens?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #135959  av SMT

Hvor får jeg tak i eksosmanifoil med T4 flens? jeg fikke et gått tilbud fra usa hos en privat person på greddy t78 turbo. så må jeg ha en eksomaifoil for og få det til og passe vist jeg kjøper denne.

noen som kan hjelpe meg?

#135970  av SMT

takker for tipset. skal sende de mail no.

har du hørt eller vet om noen som bruker denne turboen på 3s-gte motoren ,Garret T78. bare tenket på om den kommer til og bli for stor til motoren min? tankte på at den ikke begynner å ladde før på 4-5000 rpm.

bare en tanke som slo meg. han som hadde denne turboen prøvemontert på sin 7m-gte motor dro ut 583hk på 1bar's laddetrykk.

#136023  av Rage

Jeg kan kanskje skaffe deg en turbomanifold med T3\T4 flens. Send meg en PM hvis du er interessert!

Mvh,
Andreas ;)

#136031  av Christian

SMT skrev:takker for tipset. skal sende de mail no.

har du hørt eller vet om noen som bruker denne turboen på 3s-gte motoren ,Garret T78. bare tenket på om den kommer til og bli for stor til motoren min? tankte på at den ikke begynner å ladde før på 4-5000 rpm.

bare en tanke som slo meg. han som hadde denne turboen prøvemontert på sin 7m-gte motor dro ut 583hk på 1bar's laddetrykk.
En ettpar på mr2oc som bruker denne har jeg sett...

Du er klar over hvor stor denne er? Ikke bare å montere denne på en org 3s-gte og forvente ett godt resultat :)

#136040  av sleeper

med mindre du skal nærme deg 600hk så trur jeg du burde velge en mindre turbo! blir veldig stort det der!

#136041  av TOYPARTS

den turboen flower til ca 600-650hk og er stor selv på en supra

#136109  av SMT

da blir den kanskje litt i største laget :?

men da får jeg se om jeg finner meg et annet gått tilbud over dammen :wink:

så dere mener jeg ikke burde kjøpe denne :?:

jeg hadd som mål i første om gang å nå 300-350 hk på hjulen,og skal kunne bruke bilen til daglig på sommeren.

over til en litt annen ting. har også fått et gått tilbud på nesten fullt fule system fra sard. 850cc dyser og ny større fule reil alt av tetteringer kontakter,ska være bolt on kit. hva sier dere til noe sånt? jeg skulle få det for 3500nkr.

da trenger jeg bare ny bensinpumpe og slanger + nye ledninger til pumpa og relet. + nye bensinslanger?

noen som har noe formeniger om dette?

#136115  av sleeper

med de måla du har så er den turboen alt for stor!

men det bensin sys du prater om høres ut som et bra tilbud! løp og kjøp! :D

#136122  av Rage

Du kan kjøpe Walbro pumpe igjennom meg, den klarer å fløde til rundt 500hk :)

#136125  av Morten

SMT skrev:har du hørt eller vet om noen som bruker denne turboen på 3s-gte motoren ,Garret T78. bare tenket på om den kommer til og bli for stor til motoren min? tankte på at den ikke begynner å ladde før på 4-5000 rpm.
Hehe, hvis den turboen hadde lada på kun 4-5000rpm skulle jeg slengt den på i en fart! :mrgreen:

T78, utifra de par tre dynoene jeg har sett lader fra 6-6500rpm, og det på fullt seriøst bygde 3SGTE'er. Dvs. på en standard motor kanskje fra 7000rpm? :wink:

Hvis du vil ha trykk fort og ~300hk ville jeg heller titta i retning GT28RS eller lignende.

#136137  av SMT

hehe. 7000rpm kanskje litt seint :cry:

men vist jeg skulle kjøpe meg en turbo,så vill jeg ha en som levere til 500hk. så vist jeg ville ha pluttselig mere power så har jeg det til rådighet. men jeg vill ikke ha alt for stor turbo heller,vil at den skal begynne og snurre rundt på ca3-3300rpm.

men man kan vell ikke få i pose og sekk? :?

#136154  av sleeper

da vil jeg på det sterkeste anbefalle den jeg bruker nå! den holder til 520 og jeg har 1kg på 3300... funker som bare pokker!

link til den jeg bruker!

http://www.turboservice.no/HPX500.html