TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• registerreima har røket!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #135657  av steffen karlstad

register reima røyk i går på mr-2 min...

tåler motoren det (4age)??

litt lei mr-2 nå men men...

#135681  av alex007

4age skal vist overleve register ras
men hvorfor i alle dager har du ikke tittet nermere på motoren din når du den har knekt veiva :shock: burde jo ringe noen bjeller

#135771  av spkstrp

den skal tåle det ja, er såkalt non-interferrence..

#135780  av sindrejl

alex007 skrev:4age skal vist overleve register ras
men hvorfor i alle dager har du ikke tittet nermere på motoren din når du den har knekt veiva :shock: burde jo ringe noen bjeller
han kjøpte ny motor

#135786  av steffen karlstad

sindrejl skrev:
alex007 skrev:4age skal vist overleve register ras
han kjøpte ny motor
jepp og den nye motoren hadde ligget ute over et år og så blandet jeg med reimene og da satt jeg på den gamle ved en feil!!

#135815  av donk2k

Den hadde bare liggi ut i ca 2 mnd... Men jeg tenkte på en sak... Motoren er en såkalt non interface fordi det er frest ut spor til ventilene i stemplene... hvis disse er fulle av coks osv vil jo ikke motoren være non interface noe mer... Bare en tanke......
Vedlegg
jepistonkit.jpeg
jepistonkit.jpeg (5.07 kiB) Vist 674 ganger

#135829  av spkstrp

donk2k skrev:Den hadde bare liggi ut i ca 2 mnd... Men jeg tenkte på en sak... Motoren er en såkalt non interface fordi det er frest ut spor til ventilene i stemplene... hvis disse er fulle av coks osv vil jo ikke motoren være non interface noe mer... Bare en tanke......
woot?? er det derfor :D lærer noe hver dag da :)

#135857  av donk2k

Her er et utklipp fra manualen toyota bruker til 4age... Dette skulle underbygge min teori... Var det ikke "sota-igjen" i de utfresningene på stemplene steffen? eller fjernet du det før du monterte det sammen igjen?
Vedlegg
fra manual.jpeg
fra manual.jpeg (28.91 kiB) Vist 636 ganger

#135862  av Larsen

Tror du bør skille mellom interface og interference. To ganske forskjelige ting :)

#135863  av donk2k

Larsen skrev:Tror du bør skille mellom interface og interference. To ganske forskjelige ting :)
Notert..... *beklager på det sterkeste....*

#135864  av Speeder

Larsen skrev:Tror du bør skille mellom interface og interference. To ganske forskjelige ting :)
Og her er det interference, så det 'donk2k' har vel rett.

#135871  av spkstrp

så sånn ut ja :)

#135874  av donk2k

donk2k skrev:Den hadde bare liggi ut i ca 2 mnd... Men jeg tenkte på en sak... Motoren er en såkalt non interface fordi det er frest ut spor til ventilene i stemplene... hvis disse er fulle av coks osv vil jo ikke motoren være non interface noe mer... Bare en tanke......

Var vel dette han tenkte på vel... Mente interference iallefall.....

#135890  av karl234

jeg har hørt hos toyota at det kun er 3S** motorene som tåler å ryke reg.reima. så ville ikke være for sikker på at alt er i orden inni der.

#135894  av Larsen

også 4age motoren, men sikkert flere som føyer seg til lista!