TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• St205 Forsikring, hvor?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #133627  av Lilli

Ringer litt rundt for å undersøke forsikring på en GT4 st 205 95 mod.
Både Vesta og Sparebank1 skadeforsikring sier de ikke kan forsikre denne biltypen. :shock: Hvor får man forsikra sånne biler da?
Hos Sparebank1 har eg villaforsikring, reiseforsikring, livsforsikring, uføreforsikring, 2 barneforsikringer osv...
Er dette fordi eg ikke har hatt biler registrert på meg før? :wink:
Har garasje, aldri hatt skade på noen av bilene eg har hatt og hatt lappen i 15 år?
Hvor er dere andre forsikra og om noen har de nevnte selskapene vil eg gjerne høre om det...

#133630  av jumbo

Høres helt utrolig ut om de ikke vil forsikre en såpass "standard" bil som en GT4 tross alt er...

#133632  av richeros

ikke vet jeg, men bare sånn på gøy prøvde jeg å beregne på gjensidige sine sider og fikk:

Personbil: TOYOTA CELICA 4W.TURBO (1995)
Årlig kjørelengde: 12.000 km
Bonus: 30 %
Ekstrautstyr inntil kr 10.000
Forsikringen omfatter Egenandel Pris
Ansvar 3686
Kasko Leiebil 4000 8847
Fører- og passasjerulykke 135
Sum: 12668

synes 13k virket meget lite ettersom de skal ha 14k for min 94mod 2.0gt
 #133634  av sindrejl

Lilli skrev:Ringer litt rundt for å undersøke forsikring på en GT4 st 205 95 mod.
Både Vesta og Sparebank1 skadeforsikring sier de ikke kan forsikre denne biltypen. :shock: Hvor får man forsikra sånne biler da?
Hos Sparebank1 har eg villaforsikring, reiseforsikring, livsforsikring, uføreforsikring, 2 barneforsikringer osv...
Er dette fordi eg ikke har hatt biler registrert på meg før? :wink:
Har garasje, aldri hatt skade på noen av bilene eg har hatt og hatt lappen i 15 år?
Hvor er dere andre forsikra og om noen har de nevnte selskapene vil eg gjerne høre om det...
fikk forsikring tvert hos gjensidige jeg.. rundt 13000,- med 50% bonus, men da inkl 20%rabatt eller.no

og såklart inkl 20.000 kjørelengde og LAV egenandel

#133649  av Lilli

jumbo skrev:Høres helt utrolig ut om de ikke vil forsikre en såpass "standard" bil som en GT4 tross alt er...
Ja eg syns og det er utrolig at de "ligger på kne for å få overta huslånet mitt fra nåværende bank" og eg har alt av sparekontoer, lønnskonto og resten av forsikringer der...Er sånn totalkunde..men det varer ikke lenge... :twisted:
Har sendt forespørsel til Gjensidige på forsikring..så får vi se..

#133659  av w-master

Har min forsikring hos Gjensidige. Betaler 8000,- i året ca...
Er 22Ã¥r 50% bonus, 12 000km, 4000,- i egenandel eller kanskje det va 8000,- er ikke sikker og totalkunde hos dem...

Syns det er rimelig det :)

#133676  av chris

Jeg tror jeg hadde bytta bank på flekken hvis jeg hadde fått den beskjeden der.. flytta alle lån etc..

Gjensidige er nok tingen når det gjelder bilforsikring forresten.

#133682  av CelicaGT

Har snakka med mange som har "ungdomsbiler" og dei fleste har gjensidige.
Har Gjensidige på min Celica St205 og betaler 7000,- med 8000 km i kjørelengde. Inne i denne prisen er også innbo,reiseforsikring og ei kontoforsikring. Visst du blir total kunde hos gjensidige meiner eg at du får 18% avslag på bilforsikringa di.
BTW: Er 23 år og har 40% bonus.

#133740  av Mr2Nyter'n;p

Men hos Gjensidige får ikke jeg f.eks forsikra min bil på meg.. Mr2 Mk1.

Idioti.

#133749  av sindrejl

Mr2Nyter'n;p skrev:Men hos Gjensidige får ikke jeg f.eks forsikra min bil på meg.. Mr2 Mk1.

Idioti.
har heller ikke problemer emd å få den forsikra der.. kan være alder det står på derimot.. men tror ikke jeg er eldre enn deg? 23 her

#133752  av Mr2Nyter'n;p

Bare liten ungfole enda jeg vett.. 22 :wink:

#133765  av sindrejl

Mr2Nyter'n;p skrev:Bare liten ungfole enda jeg vett.. 22 :wink:
da skulle det da gå greit?.. bare sa at jeg har nå forsikra den på sparebank1 nå og en såkalt "rødbil" celica før samme sted. Da var det greit :)