TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Møtte Rune Rudberg pÃ¥ vei til Sverige i dag!!!!!!!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #133638  av donk2k

Var på vei til Sverige for å kjøpe kjøtt og røyk i dag. Rett før grensen sto det en transporter med bilhenger. På bil henger rakk jeg akuratt å se at det var en rød MR2 mk1...... Da handelen var i boks og vi var på vei hjem igjen sto bilene der enda... Jeg stoppet for å titte.
Ut av transporteren kommer det en kar som forteller meg en del om bilen. Han forteller også at det er selveste Rune Rudberg som kjører løp med bilen. De hadde kjørt løp i helga og vunnet 1.plass. Grunnen til at de sto langs veien var at de hadde kjørt tom for Diesel.
Plutselig sto Rune rudberg bak meg med sin Mondeo stasjonsvogn. Han var på vei hjem fra løpet i privatbilen og stoppet selvfølgelig for å se hva som foregikk... Han lurte på om jeg hadde overlevert bilen min som delebil.. Snakket en del med han og han kunne fortelle at det satt en 2.2 Honda V-tec motor i den, med ca 200 gamp. Demperene kostet visst rundt 100 høvdinger.

Utrolig morro å se alle modefikasjonene som var gjort med bilen for å spare vekt, ekstra kjøling osv. Artig å se en race-rigga mk1...

Her er noen bilder jeg tok... (fikk meg ikke til å spørre Rudberg om å posere...)
Vedlegg
Her var det mye rart...
Her var det mye rart...
inni.jpeg (60.26 kiB) Vist 1804 ganger
Her mangler det noe....
Her mangler det noe....
Bak.jpeg (57.98 kiB) Vist 1804 ganger
Her er det effektiv kjøling på gang... Mener å huske at noen lurte på å gjøre samme i en gammel tråd her på forumet.
Her er det effektiv kjøling på gang... Mener å huske at noen lurte på å gjøre samme i en gammel tråd her på forumet.
Front.jpeg (44.52 kiB) Vist 1804 ganger
1. Plass, Gratulerer
1. Plass, Gratulerer
bilen med 1plass-pokal.jpeg (42.28 kiB) Vist 1805 ganger

#133640  av andre 1

Det der må jo bare være en utrolig artig bil å kjøre, 2,2 v-tec hørtes jo utrolig fett ut...

#133641  av Blueman

hehe rått :D

#133651  av spkstrp

hehe for et opplegg :P kult da :)

#133656  av celicat23

Møtte Rune Rudberg? Ble nummer 1001 du da eller...? :)

#133661  av donk2k

celicat23 skrev:Møtte Rune Rudberg? Ble nummer 1001 du da eller...? :)
NEI!!!!!!!!!! Nå åltså.... Makan til hva man skal bli beskylt for....... he he...

De skulle bruke "lys-motorene" til å lage vingen justerbar. De skulle fikse slik at når men bremset fikk vingen meget skarp angrepsvinkel, mens den gikk tilbake til utgangspungtet når men slapp pedalen igjen...

#133734  av Mr2Nyter'n;p

Rune Rudberg kjører.. Rød Mk1. Huff..

Men kul bil da.. :D

#133735  av blixern

rune har sikkert stappa mr2en full av kokain på tur hjem til norge :twisted:
:lol: :lol: :lol:

#133736  av Kebab gud

greit at han har byttet motor .. men KOM IGJEN DA!
en honda motor i en toyota .. trodde ikke engang HAN var så dum...
skulle jeg satt i en 2liter++ motor i den med ca 200 NA gamp hadde jeg satt i en sistegen 3s-ge.. 2liter .. 210NA hester..
ekstrem turtallsvillig i alle utenom orginalen bilen :P

evnt en 2zz-ge .. som vi vet er en sprø motor i lette biler (en mk3 med en slik kjørte jo faenma fra noen Silvia med 300++ turbo hester på bane i en ene BMI filmen)

nei faen heller .. skulle tvinget han til å bytte motor på stedet ...

#133774  av spkstrp

hehe er litt blasfemisk ja ;)

#133799  av chris

Jeg tror jeg kunne solgt bilen min hvis jeg hadde hatt mr2 mk1 og oppdaget at rune rudberg har det samme :?

#133834  av Andreazz

Kebab gud skrev:greit at han har byttet motor .. men KOM IGJEN DA!
en honda motor i en toyota .. trodde ikke engang HAN var så dum...
skulle jeg satt i en 2liter++ motor i den med ca 200 NA gamp hadde jeg satt i en sistegen 3s-ge.. 2liter .. 210NA hester..
ekstrem turtallsvillig i alle utenom orginalen bilen :P

evnt en 2zz-ge .. som vi vet er en sprø motor i lette biler (en mk3 med en slik kjørte jo faenma fra noen Silvia med 300++ turbo hester på bane i en ene BMI filmen)

nei faen heller .. skulle tvinget han til å bytte motor på stedet ...
Og hvordan motor er mest utprøvd å lettest å få tak i tror du?

#133926  av Arne rebel

Bra vi har nisselue alle mann....tenk å rakke ned på en bil med flere forbedringer som denne har, bare fordi noen har lest Se&hør og tror de kjenner eieren? Hvem påstår at en Honda motor er et dårlig valg? Navle beskuende "forståsegpåere...." :roll:

#133929  av Mr2 Mk2

må si meg litt uenig med folk her....Tror nok ikke 2,2l v-tech motorn til honda er noe dumt valg!!Hvilken motor som står i denne bilen har vel ingen ting med personen å gjøre :roll: Syns det høres dritfett ut jeg!! :twisted:Tror jeg hadde steppet ut av bilen med et bredt glis etter en prøvetur i den :shock: og ekstra + i boken for å gjøre noe annerledes :)

#133941  av jan-erik

Traff på en jeg også som har satt en Honda Integra VTEC motor i sin MR2 MK1. Han hadde visst nok vært inne på forumet her å kikket litt bare, så oppfordet han til å skrive litt om MK1 prosjektet sitt.

Hadde undestell foran fra en Accord.. og fikk endret sporvidden med 2 tommer. Er ikke bare Arne som gjør ville ting når det gjelder drastiske endringer i understell.... :wink:

Har ikke sett bilen selv, men traff på han på Gardermoen når en annen Mr2 MK3 turbo og min hadde en liten stage drive kjøring ifm reportasje som kanskje kommer i et bilblad etterhvert.