TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • knekt veiv pÃ¥ 4-AGE!!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #132555  av steffen karlstad
 
som topic sier så hvar veiva knekt tvers av på min mr2.
på syl.4 så svinghjulet og alt var løst.. ikke pen lyd.
demonterte dette i dag og bilde kommer! hele skinka og innfestningen til svinghjulet kom ut da jeg skrudde av rådelagerbukken på syl.4
veiva har FAKTISK knekt i to deler på enden...

noen som har noen mening om dette?

er disse vevene like på de fleste 4-age 86-88 modeller?

har noen er orginal veiv til salgs?


det haster!!!
Sist redigert av steffen karlstad den 20 sep 2005 22:24, redigert 1 gang totalt.

 #132626  av Mr2Nyter'n;p
 
Seriøst.. Må si du har hatt mye uflaks med Mr2'en foreløpig.. Kondolerer.. Har ikkeno lurt å komme med.. Bare.. Føler med deg :wink:

Edit: Kanskje toyparts kan skaffe? Leverte gamlemotoren min i innbytte mot ny hos han, så kanskje han har den liggende enda...

 #132644  av steffen karlstad
 
det hvar ikke gir kasse eller noe som hvar galt bare for og nevne det...

 #132921  av steffen karlstad
 
Bilde


Bilde


slik ser det ut![/img]

 #134370  av steffen karlstad
 
men nå er den på veien igjen!! god som gull :lol:

 #134381  av TheStig
 
å FUCK .. unnskyld språket, men damn

 #134402  av Dalan
 
Åh dæven.. :shock:
Bra du fikk ordna det da :)

Hvordan kan noe sånt skje a, hva er det som kan føre til at veiva faktisk knekker?
Vil tro at det ikke akkurat skjer uten videre.

 #134422  av steffen karlstad
 
Dalan skrev:Åh dæven.. :shock:
Bra du fikk ordna det da :)

Hvordan kan noe sånt skje a, hva er det som kan føre til at veiva faktisk knekker?
Vil tro at det ikke akkurat skjer uten videre.
vell dette skjedde ca 8 mil med blandet kjøring etter jeg kjøpte den...
kjørte ikke spesielt hart bare ga på 3 gir opp tilca 5-6.000 og så smalt det.

men tidligere eier betalte alle utgifter og skal ha stor takk og skryt..

men når jeg tokk opp motoren satt 1x kamdrev løst så jeg kunne skru det av med fingrene, de bukkene som sitter over kammen satt 2 av de så løst at jeg skrudde dem av med fingerene så rett og slett reva mekaniker arbeide at dette raste..

 #134441  av Larsen
 
Det beviser jo bare at selv det skal være klaring nok (i Teorien) til at registerreima ryker, så stemmer ikke det i virkeligheten!

 #134471  av spkstrp
 
hm.. hva har registerreima å gjøre med dette?

 #134476  av donk2k
 
spkstrp skrev:hm.. hva har registerreima å gjøre med dette?
Ble litt nyskjerrig selv her åltså......

 #134584  av Larsen
 
Var det ikke kamdrevet som hadde knota til. Hvis stempelet har slått oppi ventilene kan jo fort sånt skje da.

 #134606  av spkstrp
 
lurer på om han snakket om "bruene" som holder fast veiva :lol: men det er det vel best om topic starter sier noe om

 #134611  av GT4 CS
 
Spørr du meg synes jeg det ser ut som den veiva har levd et liv med gammal god bunkersolje og slitne rådelagre før den sa takk og farvell. Eller at motoren har vært med på en liten smell. Er sjelden man hører om knekte veiver da, i 3sgte har vi vel samme veiv som i en camry 2 liter etter hva jeg har hørt for lenge siden.

 #134622  av spkstrp
 
jeg var plaget med dette på den gamle motoren min .. er forresten 4age det er snakk om ikke 3sge. anyways, den spiste opp rådelagrene i løpet av en 20 minutter lang kjøre tur. Men uansett hva jeg gjorde så knakk den aldri (den var beyond repair riktig nok..) endte med "ny" motor fra sverige.