TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kult bilratt

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#132510  av grimfer

Kan man få bilen godkjent med det TRD-rattet? Jeg likte det!

Hva med nav og slikt? Kan jeg få vite noen pris her?

#132515  av ADHD:-)))

grimfer skrev:Kan man få bilen godkjent med det TRD-rattet? Jeg likte det!

Hva med nav og slikt? Kan jeg få vite noen pris her?
Hei!
de eg bestilte var med rattnav eg veit ikke heilt omm eg skal oppgji summen eg betalte fro rattet med navmen kan skrive att eg betalte skamelig billigt i forhold til va priser er hos andre internettbutikker men sier de sån att eg betalte under 1800Kr!!!:-)
Ein tilegs info er att du må fikse litt på fløyte komtakten siden TOYOTA har en meget merklig fløyte kontakt på rattstammen men de tar deg 5minutter å fikse de sån de viker!!!:-)
Å rattet er litt mindre en orginalrattet å de har en meget fin finish kult disain!!!
send ein PM. til THESTIG omm priser å bilder på forselige ratt etter ditt ønske (eg vil anbefale de TRD rattet!!!:-))
HÃ¥per dette er til hjelp!!?

#132517  av celicat23

Hvis du har bil med airbag, og bytter ut rattet til ett ratt uten airbag så får du (etter alt jeg vet) IKKE det godkjent.
 #132524  av Fantare

Hva koster det TRD rattet da?
 #132527  av ADHD:-)))

Fantare skrev:Hva koster det TRD rattet da?
Hei!
Vel eg betalte 1600Kr for rattet med nav!!!:-) Som eg sa de er MEGA bra å til en pris som er MEGA bra!!!:-)

#132535  av Kaizern

celicat23 skrev:Det ligner VELDIG på simoni racing eller isotta. Og toyota logo'en ser akkurat ut som det klistremerket jeg fikk til senterkoppen på felgene mine.
Er det ikke toyota devil logo på rattet?

#132536  av celicat23

Kaizern skrev:
celicat23 skrev:Det ligner VELDIG på simoni racing eller isotta. Og toyota logo'en ser akkurat ut som det klistremerket jeg fikk til senterkoppen på felgene mine.
Er det ikke toyota devil logo på rattet?
Syns det ser ut som en helt vanlig toyota logo jeg...?

#132537  av grimfer

Takker, ADHD!

Dette høres meget bra ut!!!

Celicat: Jeg har ikke airbag. Men jeg har hørt at for eksempel OMP sine ratt ikke blir godkjent, mens Momo sine blir godkjent! Så det blir litt spennende å se hvordan det blir med evt et TRD ratt!

#132545  av celicat23

grimfer skrev:Takker, ADHD!

Celicat: Jeg har ikke airbag. Men jeg har hørt at for eksempel OMP sine ratt ikke blir godkjent, mens Momo sine blir godkjent! Så det blir litt spennende å se hvordan det blir med evt et TRD ratt!
Omkretsen på rattet skal være en viss størrelse - det er viktig! Er rattet for lite så blir det ikke godkjent, selv med airbag. Husker desverre ikke målene i hodet.

#132548  av ADHD:-)))

celicat23 skrev:
grimfer skrev:Takker, ADHD!

Omkretsen på rattet skal være en viss størrelse - det er viktig! Er rattet for lite så blir det ikke godkjent, selv med airbag. Husker desverre ikke målene i hodet.
Hei!
Sån barefor å si de att eg har blitt stoppa av UP å Biltilsynet når di hadde teknisk kontroll å de einest di har grene litt for er att eg ikke har fått de nye ryggelys plaa mellom mine nye LXSUS lykter!!!
å biltilsynet her er heilt på tryne når de kommer til ting so kal vere godkjent!!! men di har ikke nevnt noe mod de TRD rattet mitt eller di TURBO ROTOR bremse sjivene eg har fremme!!!
De er nå min erfasring med biltilsynet!!!
HÃ¥per dette er til hjelp

#132574  av Alexander G

Bare for å oppklare litt;
Rattet er av type Isotta Evoluzione. Kjøpt hos http://www.astperformance.com/norsk.php i Bergen.
De skaffet samtidig navet elller hva det heter.
Merket i senter er som noen andre nevnte, klistremerke som skal være i senter på felgen.
Rattet er i ekte skinn, og jeg var veldig fornøyd med det så lenge jeg hadde bilen.

Er det noe mer dere lurer på? :D 8)

#132583  av celicat23

Alexander G skrev:Bare for å oppklare litt;
Rattet er av type Isotta Evoluzione. Kjøpt hos http://www.astperformance.com/norsk.php i Bergen.
De skaffet samtidig navet elller hva det heter.
Merket i senter er som noen andre nevnte, klistremerke som skal være i senter på felgen.
Rattet er i ekte skinn, og jeg var veldig fornøyd med det så lenge jeg hadde bilen.

Er det noe mer dere lurer på? :D 8)
Wooohooo, jeg hadde rett! 2 poeng til meg!!! :-) hehehehe

#132585  av Biggen

Jeg skulle også ha det TRD rattet og bestilte i gjennom Thestig.
Skulle få ratt og boss(nav) for ca 1600 kr. Men så skjedde det noe i bestillingen og det kom et feil ratt. Jeg likte det godt og ville beholde det. Og det så sånn ut. (Se bilde) Betalte 1200 kr for rattet, og måtte skaffe med et Momo boss selv 360-450 kr. Det er semska skin og har et meget godt feste.
Vedlegg
HPIM0593.JPG
HPIM0593.JPG (47.37 kiB) Vist 524 ganger
HPIM0591.JPG
HPIM0591.JPG (50.49 kiB) Vist 536 ganger

#133794  av Fantare

Syns det TRD rattet du fikk så penere ut enn det andre som er nevnt tidligere her

#133955  av tojo

Bilde

Dette rattet vil koste deg 230,-nok (ca510,-nok ink frakt) fra E-Bay med dagens kronekurs :wink:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-STEE ... 8075QQrdZ1

Andre bling bling ratt koster fra 35$-60$(ca 230-400,-nok)+frakt(ca260,-)

Nav koster fra 12$-40$(ca89-260,-nok)