TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilforsikring - Litt flaks for en gang skyld?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #131317  av FireWalk

Det er nesten for godt til å være sant...

Jeg fikk nye papirer fra forsikring selskapet mitt nå med oversikt over mine nye forsikrings beløp siden jeg har gått opp i bonus.

For et år siden tegnet jeg forsikring på min 90 modell ford fiesta. Da fikk jeg kranglet meg til 30% start bonus. (første bilen jeg har hatt registrert på meg selv). Noen måneder senere kjøpte jeg meg en MR2 Turbo. Den fikk da også 30% siden jeg allerede hadde det hos sparebank1. MR2en er forsikret i et annet selskap. For litt siden flyttet jeg også over fiestaen til dette selskapet slik at jeg nå har begge bilene i samme selskap.

Uansett. Her er det som har skjedd:

Nå fikk jeg som sagt tilsendt disse papirene, og der står det at jeg har gått opp til 40% bonus på MR2en, men Fiestaen er gått opp til hele 60% bonus?!?!? hva i alle dager har skjedd her? man går jo vanligvis ikke direkte fra 30 til 60% bonus?

Så jeg ringte dem for å forsikre meg om at det som stod i papirene var riktig.. jeg har også 12000 i kjørelengde på begge bilene, noe jeg syntes var litt mye, så jeg ringte og satte begge ned til 8000. Snakket lenge med en hyggelig dame på telefonen hvorpå jeg ble informert om at jeg kunne bytte bonusene mellom bilene jeg hadde på samme forsikring selskap. Så jeg flyttet over 60% bonusen til MR2en og 40% bonusen til fiestaen..

Nå betaler jeg jo bare halv pris på forsikringen min!

Er det forsikring selskapet som har gjort en eller annen glipp her? slik at jeg har fått alt for mye bonus? Jeg gliser iallefall stort... var planer om å flytte MR2en over på fattern for å få det billigere, men det er jo ingen vits i det nå som jeg har så mye bonus selv. Neste år blir det jo 70%. :-)

Har de lurt seg selv her eller? :lol: :D

#131319  av lasse

Mulig det, har hørt om "nr to bil" som da begynner med 50% bonus, men regnet da med at dette bare var hvis du hadde 75% på en bil fra før...

#131334  av jumbo

det er sikkert en blings, men DET er jo deres problem, og konge for din del!

Var vel uansett på tide med litt flaks for din del, har vel hatt nok av det motsatte for en stund ;)

#131366  av Neemi

Smil til verden og verden smiler igjen ;)

(hva var det jeg sa :P)

#131377  av TheStig

hvorfor har du forsikkret mr2`n ?

#131380  av FireWalk

TheStig skrev:hvorfor har du forsikkret mr2`n ?
Har bare ansvar på den nå siden den står stille for tiden.. Og håpet er jo å få testet den litt etter at ny motor er satt inn.. :) noe som forhåpentligvis ikke blir så lenge til.. før snøen kommer..

#131386  av Kaizern

FireWalk skrev:
Har bare ansvar på den nå siden den står stille for tiden.. Og håpet er jo å få testet den litt etter at ny motor er satt inn.. :) noe som forhåpentligvis ikke blir så lenge til.. før snøen kommer..
Hvis han betaler så lite så er det jo ideelt å ha forsikring når bilen står, da får du jo bygd deg opp bonus;)

#131387  av FireWalk

Kaizern skrev:
FireWalk skrev:
Hvis han betaler så lite så er det jo ideelt å ha forsikring når bilen står, da får du jo bygd deg opp bonus;)
var det jeg tenkte og :-) Fint lite som kan skje nå som bilen blir stående i garasjen uansett, så da får den stå å samle opp bonus så lenge :) er jo godt på vei nå.. hehe..

#131388  av TheStig

hehe ja det tror du ja.. Garagen rammler nok ihop eller vinden blåser nok porten ned.....

#131390  av FireWalk

TheStig skrev:hehe ja det tror du ja.. Garagen rammler nok ihop eller vinden blåser nok porten ned.....
Det hadde ikke vært helt usannsynlig nei.. men den sjansen må jeg bare ta... :P