TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forslag til "billigbil" ??

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #129765  av maxgets

Skal ha med "billig" bil nå etterhvert og lurer på hva dere har å anbefale =)

Krav:
Gå billig(skal fint gå å ligge på vertfal 1liter pr mil =)) gjerne diesel
Billig i drift generelt(holdbar osv altså =))
Maks ca 50k i innkjøp gjerne mindre.
Og ikke noen bil som er generelt dyr å forsikre.

Har sett på corolla av denne typen feks. bare for å ta ett eksempel:

Bilde
Hvilke motorer er det minst problemer med og går billigst? gjerne uten å bruke 1mil på å komme opp i 100 på motorveien :D

#129767  av steffen karlstad

jeg har en bil til salgs som er både tøff og billig i drift som alt er byttet på så du slepper og tenke på det..
ny lakkert og total renovert rustfri bil.
den kan leveres som den står nå med stoler og seler
eller i orginal utførelse som en vanlig sunny (da billigere)
alt i understellet er sandblåst og lakkert.

http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.ph ... highlight=

#129773  av lexusmann

Hadde en sånn corolla som min første bil...en 87 modell...det var en 1,6, var veldig grei på bensinen den, så vidt jeg husker...er jo 10 år siden nå...

#129781  av @lpher

Corolla :D

Fattern jobba hos Toyota da disse var i salg..så jeg er ganske godt vandt til dem ihvertfall :D

Muttern har enda 88 modell sin hun :) Holder du rusta unna den...så stopper den ikke medmindre du hjelper til! :D

#129782  av Andreazz

Ford Sierra 88-91mod med EFI motor! Billig i innkjøp, bakhjulsdrift (viktig), lite bensin forbruk (0,6-0,7l/mil), lett å få tak i deler og er faktisk mer driftsikker enn folk tror :D

#129784  av Johnny_Bravo

Andreazz skrev:Ford Sierra 88-91mod med EFI motor! Billig i innkjøp, bakhjulsdrift (viktig), lite bensin forbruk (0,6-0,7l/mil), lett å få tak i deler og er faktisk mer driftsikker enn folk tror :D

Ford sierra er faktisk kommet ut i flere blader og bilprogrammer på tv som den mest økonomiske bilen du kan kjøre. ikke fordi den har minst feil men fordi de er vanvittig billige å kjøpe pluss at de har kjempe billige deler.

grei bil det men vet ikke hvor mye jeg liker utseende da :)
 #129816  av chris

maxgets skrev:Skal ha med "billig" bil nå etterhvert og lurer på hva dere har å anbefale =)

Krav:
Gå billig(skal fint gå å ligge på vertfal 1liter pr mil
1 liter/mil er vel ikke akkurat billig :P

#129851  av blixern

Peugot 405 , 1.9 disel, gjerne med turbo.

Genial billigbil...
sliter med å bruke mer enn 0.5 på mila med min... uten turbo den jeg har da så den går skikkelig dårlig.......
MEN BILLIG......

#129921  av Anders gullstein

Corolla'n er en grei bruksbil, men den må ha 1600 motor'n. Bestefar har en slik, så med mindre en klarer å holde rusta unna, så stopper den aldri. Motoren til bestefar høres ut som den er ny, selv etter 185 000km.

Hva med en Mitsubishi Colt 92 eller nyere. Med 1600 motor'n er den også litt sprek, samt økonomisk, servo standard på GLXi modellene og mer rustbestandig.
 #129928  av maxgets

chris skrev:
maxgets skrev:Skal ha med "billig" bil nå etterhvert og lurer på hva dere har å anbefale =)

Krav:
Gå billig(skal fint gå å ligge på vertfal 1liter pr mil
1 liter/mil er vel ikke akkurat billig :P
Det er sant =)
Men er ikke sikkert jeg vil ha noe som går sinnsykt dårlig =) da får det heller gå oppver mot litern i snitt :P
Men rundt halv litern hadde jo vært genialt, sånn ang penger =)

#129930  av maxgets

Andreazz skrev:Ford Sierra 88-91mod med EFI motor! Billig i innkjøp, bakhjulsdrift (viktig), lite bensin forbruk (0,6-0,7l/mil), lett å få tak i deler og er faktisk mer driftsikker enn folk tror :D
Vært inne på tanken på sierra og =)

Stort pluss med bakhjlstrekk =)

Men så er det en sierra da :P ser jo ikke ut, og her har mange harry rånere sierra med masse shit på :D

Men utelukker den ikke helt forde, selvom feks. corolla da skjønner folk det er bruksbil =)

#129968  av Peak

blixern skrev:Peugot 405 , 1.9 disel, gjerne med turbo.

Genial billigbil...
sliter med å bruke mer enn 0.5 på mila med min... uten turbo den jeg har da så den går skikkelig dårlig.......
MEN BILLIG......
Jepp, farsan hadde en 405 GLX 1.9D, kjøpte bilen ny og hadde den i ca 7-8år, eneste som gikk i stykker var en dieselslange, sant skal være sant, bilen ble solgt og etter 1år ca så klarte den nye eieren å ta livet av clutchen.,men veldig billig i drift, og helt ok i forsikring.

#130028  av spkstrp

nissan er en undervurdert bruksbil. tror du kan få de billig da folk på 90 tallet var drit lei av designet på bilene. edit: glemte jeg å si at jeg ratter en nissan sunny til daglig.