Tenkte jeg snart skulle skifte olje på mr2en, men jeg ble litt usikker da jeg så den litt uvanlige plasseringen av oljefilteret. Får man en oljefiltertang inn der, eller må man demontere dekselet over eksosmanifolden? Burde jo helst skiftet olje mens den var varm, men jeg tar aldri i livet fingrene oppi der og bytter oljefilter mens den er varm   Det går kanskje ann å skifte filteret senere, mens motoren er kald?
 Det går kanskje ann å skifte filteret senere, mens motoren er kald?  

Du kan dra jernet litt ut igjen og vinkle det en annen vei og stikke det inn igjen når det stanger mot noe. Og du skal være god hvis du klarer å få et annet verktøy nedi der.
  Du kan dra jernet litt ut igjen og vinkle det en annen vei og stikke det inn igjen når det stanger mot noe. Og du skal være god hvis du klarer å få et annet verktøy nedi der.
 Det hadde gjerne gått med et skrujern men jeg liker ikke tanken på at jeg da ødelegger filteret slik at hvis jeg allikevel ikke får det løst så kan jeg ikke gi opp for kvelden og prøve igjen senere: når jeg først har punktert filteret så må jævelskapen ut før jeg kan kjøre bilen igjen
  Det hadde gjerne gått med et skrujern men jeg liker ikke tanken på at jeg da ødelegger filteret slik at hvis jeg allikevel ikke får det løst så kan jeg ikke gi opp for kvelden og prøve igjen senere: når jeg først har punktert filteret så må jævelskapen ut før jeg kan kjøre bilen igjen