TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp! MÃ¥ bytte clutch pÃ¥ MR2'en

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #129540  av Sven

Er nødt til å bytte clutchen på MR2'en min.
Problemet er da å finne et sted å gjøre det.
Toyota skal ha 2500-3000 for jobben, har ikke lyst til å betale det.
Skulle gjerne gjort det selv, men eneste stedet jeg har mulighet til å skru
er på jobben og da blir det å ligge på gulvet, noe jeg ikke har særlig lyst til. Noen som kan anbefale noen i Bergens området som kan ta jobben til en grei pris. Eller noen som har et sted å stå å har noe erfaring som kan gjøre det. Eventuelt hjelpe meg, kjipt å skru sånt aleine, er ikke helt happy med å skru på den bilen ennå. :roll:

#129543  av olemm

Hvis du får det 2500,- på toyota så hadde jeg gjort det der, det vil spare deg for mye slit og fa*nskap vil jeg tru :lol:

Ole Martin

#129546  av Master

2500 kr høres ut som en god pris spør du meg ;)

#129551  av toyota_mr2

2500-3000 er bilig jei spurte når min var slitt da sa di 10.000 med allt så de var et gott tilbud
:lol:

#129552  av Biggen

Tro meg. De er verd de pengen. For det er en stor oppgave å bytte clutch. Spess hvis du ikke har alt verktøy, utstyr, palss og evt. gjort det før.
Selv om jeg skrur mye på bilen selv, ville jeg latt Toyota gjort jobben for den prisen du har fått.......!

#129564  av Sven

Kansje jeg skal la de gjøre det da. Blir alltid noe ekstra arbeid når man skal gjøre sånt selv. Men var han fyren på delelageret som sa det ville koste ca 2500-3000, håper de på verkstedet sier det samme da.
Clucthen kosta forøvrig 2200 komplett, syns ikke det er galt.

#129565  av Magne

Sven skrev:Kansje jeg skal la de gjøre det da. Blir alltid noe ekstra arbeid når man skal gjøre sånt selv. Men var han fyren på delelageret som sa det ville koste ca 2500-3000, håper de på verkstedet sier det samme da.
Du får bare håpe de på verkstedet har samme pris i tankene som han på delelageret... 2500-3000 høres ut som en VELDIG akseptabel pris!

Bytta nettop girkasse på min, og det er vel akkurat samme jobben som må til hvis du skal bytte clutch. Er ikke bare bare... går an... med løftebukk og riktig verktøy... men som sagt ikke bare bare... ;)

#129645  av chris

Sven skrev:Kansje jeg skal la de gjøre det da. Blir alltid noe ekstra arbeid når man skal gjøre sånt selv. Men var han fyren på delelageret som sa det ville koste ca 2500-3000, håper de på verkstedet sier det samme da.
Be om å få en avtalt fastpris på forhånd!

#129651  av chimp

Bare så du vet det kunne jeg skaffet deg clutch til 1700-1800 kr.. :)
Ikke for å gni det inn, men kan være lurt å spørre litt rundt. :p

#129654  av chris

chimp skrev:Bare så du vet det kunne jeg skaffet deg clutch til 1700-1800 kr.. :)
Er jo arbeidet som er problemet her, ikke prisen på selve clutchen ;)

#129669  av TheStig

chris skrev:
chimp skrev:Bare så du vet det kunne jeg skaffet deg clutch til 1700-1800 kr.. :)
Er jo arbeidet som er problemet her, ikke prisen på selve clutchen ;)
nåh, alle monner drar

#129785  av Sven

NÃ¥! Har mine kontakter jeg og, har ordna clucthen til 1550,- :p
Men... var på Toyota Jæger nå, de skulle ha 4500,- for å bytte den :(
Det har jeg ikke spesiellt lyst til å betale. Så hvis noen kan anbefale noen så er det bare å rope. Er ikke så nøye om det er skattepliktig beløp 8)

#129788  av Sven

Har også tenkt på om det kan være clutch veska som er problemet men er ikke sikker på hvor man sjekker det. Hvis det er rett bak til høyre (forfra) i forhold til bremseveskebeholderen så er det ikke lavt nivå, men syns veska er noe mørk. Men kan ikke tenke meg at det har noe særlig å si. Clutcen tar jo helt ytterst så er vel den som er slitt. Hadde vær dumt å brukt flere tusen på å bytte den hvis det ikke var det som var problemet.

#129789  av Johnny_Bravo

Sven skrev:NÃ¥! Har mine kontakter jeg og, har ordna clucthen til 1550,- :p
Men... var på Toyota Jæger nå, de skulle ha 4500,- for å bytte den :(
Det har jeg ikke spesiellt lyst til å betale. Så hvis noen kan anbefale noen så er det bare å rope. Er ikke så nøye om det er skattepliktig beløp 8)
Jeg syntes 4500 også er en grei pris. jeg måtte betale 6000,- hvis jeg skulle bytte min på toyota her i østfold/akershus området. fikk en annen dust som forlangte 5000,- for jobben til å gjøre det i stede men når jeg skulle hente bilen fikk jeg prutet det ned til 4000,-