TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forslag til bremser pÃ¥ MK3

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#129558  av tojo

Noen andre greie kit:
Bilde
Stop Tech Front Brake Kits
Toyota MR2 (00-05) 328 x 28mm $1,819.20
Toyota MR2 (00-05) 355 x 32mm (special order 4 weeks) $2,491.20
 #129559  av jan-erik

smegol skrev:Noen som har forslag til komplett kit forran.

Disse falt veldig i smak :)

http://www.rotora.com/online-store/scst ... p_kits.gif
Ikke for å ødelegge moroa, men hva skal du med større bremser etter? Med mindre du har 250hk så duger de orginale mer enn godt nok, og jeg har brukt min mye på bane så jeg vet dette av erfaring. Bremsefading har jeg vel aldri skikkelig opplevd på MR2-en. Skal du derimot ha det for utseendets skyld, så er det jo noe annet.

#129601  av TheStig

som eierside sier forbereder han seg på et turbokit

#129703  av smegol

TheStig skrev:som eierside sier forbereder han seg på et turbokit
Helt riktig :D

Pluss at jeg må bytte forran uansett pga rust. Og da hvorfor ikke kline til med noe litt vassere.
Ikke nok med det, toyota kunne dekke prisen på nye orginal skiver. Han karen jeg kjenner på toyota kunne ta de orginal i kredit, og så trekke i fra på noen som er litt vassere. Disse kunne han skaffe selv fra usa. Så da blir kanskje ikke prisen så gæli alikevel for et par Rotora...

#134922  av janeriklarsen

Har selv turbo på min Mk3, og har aldri hatt behov for større/bedre bremser. Men utseendemessig kunne jeg godt tenkt meg fetere bremser. De jeg da har sett på er Stoptech sine big-brake kit. Disse koster i underkant av 20000,-, noe jeg syns er litt i overkant for ett par med bremser. Da jeg var i Tyskland for å få montert turbo'en, så jeg dette Stoptech kit'et og ble veldig imponert over hvor store de var. Kalipperen er like stor som et kneipbrød. Da jeg spurte hvordan de var å bruke, svarte de at det var som å kjøre inn i en vegg når man bremset.

#134923  av TheStig

janeriklarsen skrev:Har selv turbo på min Mk3, og har aldri hatt behov for større/bedre bremser. Men utseendemessig kunne jeg godt tenkt meg fetere bremser. De jeg da har sett på er Stoptech sine big-brake kit. Disse koster i underkant av 20000,-, noe jeg syns er litt i overkant for ett par med bremser. Da jeg var i Tyskland for å få montert turbo'en, så jeg dette Stoptech kit'et og ble veldig imponert over hvor store de var. Kalipperen er like stor som et kneipbrød. Da jeg spurte hvordan de var å bruke, svarte de at det var som å kjøre inn i en vegg når man bremset.
Hehe, altså... dekket har jo ikke noe mere grep selv om bremsene er større så de bremsene er ikke akkurat noe bedre enn original bremsene under normale forhold.. derimot er de bedre når varme begynner å komme inn i bilde som på banekjøring feks ...